MNB: domináns volt a koronavírus hatása a hitelpiacon is |
2020. szeptember 21. hétfő, 00:00 |
A magyarországi hitelpiacon is domináns volt a koronavírus-járvány hatása a második negyedévben: a kereslet csökkent, a banki kínálati feltételek szigorodtak, az állami hitelprogramok egy része pedig még nem fejtette ki teljesen a hatását, főleg a vállalati hiteleknél - mondta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) elemzője. A jegybank által közzétett, a hitelezési folyamatokat ismertető jelentését kommentálva Dancsik Bálint a járvány hatásainak kompenzálására hozott állami eszközök közül kiemelte a márciusban meghirdetett törlesztési moratóriumot, amely mintegy kétezermilliárd forint likviditást hagy a vállalatoknál és háztartásoknál az év végéig. Az új hitelfolyósításokat a jegybanki és állami hitelprogramok jelentősen támogatják, stabilizálva a lakossági és a vállalati hitelpiacot - tette hozzá. Dancsik Bálint ismertette, a vállalati hitelállomány a második negyedévben 126 milliárd forinttal (1,4 százalékkal) mérséklődött az előző negyedévhez képest, negyedéves alapon a devizahitelek csökkentek jelentősen. Ugyanakkor éves alapon, 2020 júniusáig csaknem 700 milliárd forinttal bővült az állomány, ez 8,4 százalékos éves növekedés. Ez a vállalati hiteldinamika megfelel az uniós átlagnak, az előző években azonban még jelentősen meghaladta azt - ismertette. Az áprilisban indított növekedési hitelprogramokon keresztül (nhp) csaknem 190 milliárd forinttal támogatták a cégeket, ez a kkv-szerződéskötések 60 százalékának felelt meg a második negyedévben. A jegybank által elindított vállalati hiteltérkép segíti a cégeket a hitelprogramok közötti eligazodásban. Az elemző kitért arra, hogy a vállalati hitelfeltételek szigorodtak minden részszegmensben. A felmérésben részt vevő bankok az év második felében minden vállalatméret-kategóriában további szigorítást terveznek, ám ezzel párhuzamosan már a kereslet élénkülését vetítik előre. Dancsik Bálint közölte: a lakossági hitelállomány 232 milliárd forinttal bővült 2020 második negyedévben, éves szinten mintegy 20 százalékkal. A növekedést elsősorban a babaváró hitelek dinamikus kibocsátása támogatta. A hitelintézetek mintegy 142 milliárd forint értékben kötöttek babaváró hitelszerződéseket a második negyedévben, ez június végén már a teljes lakossági hitelállomány mintegy 10 százalékát tette ki. Az MNB kutatása alapján az adósok háromnegyede lakáscélra használja a babaváró kölcsönt. A járvány hatására a személyi kölcsönök estek vissza a legjobban, 63 százalékkal a tavalyi azonos negyedévhez képest - mondta az elemző. Hozzátette: a fogyasztási és lakáscélú hitelfeltételeken egyaránt szigorítottak a bankok, ugyanakkor az év második felében már 16 százalékuk enyhítést helyezett kilátásba. Jelezte azt is, hogy nemcsak Magyarországon, hanem az eurózónában és a régióban is szigorúbbá váltak a lakossági hitelezési feltételek. Kedvezőnek nevezte, hogy folytatódott a hosszabb távra kamatfixált hitelek térnyerése: a negyedévben megkötött lakáscélú hitelszerződések háromnegyede legalább 10 évre vagy a futamidő végéig fix kamatozással rendelkezik, emellett a lakáshitelek 73 százaléka minősített fogyasztóbarát lakáshitel volt. Nagy Tamás főosztályvezető úgy vélte: a nem teljesítő hitelek aránya érdemben nem emelkedne jövőre, ha a moratórium esetleg célzottan folytatódna. A bankok minden intézkedés nélkül nagyjából 8-10 százalékos MPL-rátával kalkulálnak.
Forrás: MTI Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14.Hírforrás: OBJEKTÍV Hírügynökség 2015. július 14. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..