Szeptemberben is stagnált a kiskereskedelmi forgalom volumene |
2011. november 25. péntek, 06:24 |
A kiskereskedelmi értékesítés volumene 2011 szeptemberében és az év első kilenc hónapjában az előző év azonos időszakának szintjén maradt. Míg a forgalom 45%-át képző élelmiszer és élelmiszer jellegű vegyes üzletek eladásainak volumene lényegében nem változott, a 18 százalékos súlyt képviselő üzemanyagtöltő állomásoké és a 13%-os részesedéssel rendelkező bútor-, háztartási cikk-, építőanyag-üzleteké csökkent az év első kilenc hónapjában. Az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben 2011 szeptemberében 689 milliárd forint értékű árut forgalmaztak. Az első kilenc hónapban 5678 milliárd forint forgalom realizálódott. Az egy hónappal korábbihoz képest – a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom volumene nem változott. Az előző év azonos időszakához képest az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi forgalom volumene 2011 szeptemberében 1,5%-kal nőtt, az év első kilenc hónapjában lényegében stagnált. Az előző év azonos időszakához képest a nem élelmiszer-kiskereskedelem értékesítésének volumene 2011 szeptemberében 0,6%-kal mérséklődött, az első kilenc hónapban lényegében azonos szinten maradt. Szeptemberben az egyes üzlettípusok forgalmának alakulása vegyes képet mutatott. Továbbra is növekedtek az eladások az iparcikk jellegű vegyes üzletekben, a könyv-, újság-, papírárués egyéb iparcikk- és az illatszerüzletekben. Ugyanakkor jelentős mértékben csökkent – előző évi magasabb bázishoz képest – a textil-, ruházati és lábbeli üzletek; kisebb mértékben a bútor-, háztartási cikk-, építőanyag-üzletek és a gyógyszer és gyógyászati üzletek értékesítésének volumene. Az üzemanyagtöltő állomások változatlan áras forgalma 2011 szeptemberében 0,5%-kal mérséklődött, így az első kilenc hónapban 1,8%-kal csökkent 2010 azonos időszakához képest. Az egy hónappal korábbihoz mérten – a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint – az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem szeptemberi volumene hasonló értéket mutatott, a nem élelmiszer-kiskereskedelemé 1,0%-kal csökkent, az üzemanyag-kutaké 0,7%-kal növekedett. Az országos kiskereskedelmi forgalomból továbbra is Közép-Magyarország képviselte a legnagyobb részt, aránya 2011. II. negyedévben 36,9% volt. A többi régió egyenként 8,7–12,0%-ban részesedett a kiskereskedelmi forgalomból. A II. negyedévben Dél-Alföldön (1,2%) és Nyugat-Dunántúlon (0,8%) nőtt a forgalom volumene, két régióban stagnált, a többiben kis mértékben csökkent. Az Eurostat november 7-én megjelent sajtóközleménye szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – 2011 szeptemberében a kiskereskedelmi eladások az Európai Unió 27 tagállamában átlagosan 0,8, az eurózóna országaiban 1,5%-kal csökkentek az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Az országok nem teljes körére rendelkezésre álló adatok 8 tagállamban bővülést, 11-ben csökkenést és 3-ban azonos értéket mutatnak. A térség legerősebb országai közül Németországban lényegében stagnált (0,2%), Franciaországban 2,0%-kal, az Egyesült Királyságban 1,5%-kal növekedett a forgalom volumene. Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrészüzletek eladásai hazánkban szeptemberben – az előző év magasabb bázisához képest –10,8%-kal, 2011 első kilenc hónapjában 6,2%-kal maradtak el az előző év azonos időszakától.
Forrás: KSH
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalat-gazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..