A fiatalok internethasználata jelentősen eltér az átlagtól |
2010. június 10. csütörtök, 03:00 | |||
A gemius /Ipsos Audience online közönségmérési kutatás (gIA) 2010. márciusi adatai alapján a 15-24 évesek online tartalomfogyasztási szokásai jelentős eltérést mutatnak az átlaghoz képest.
A 15-24 évesek célcsoportjába közel másfél millió ember tartozik, körükben az Ipsos-GfK Nemzeti Médiaanalízis (NMA 2009q3-4) kutatása alapján 80%-ot meghaladó a legalább havonta internetezők aránya, azaz összesen mintegy 1,2 milliós tömegről beszélhetünk. Ez a szám az összes 15 év feletti internetező közel 30%-át teszi ki. Az NMA adatai alapján jól látható, hogy a gazdasági aktivitásból származó "természetes" eltérésen túl (internet használata tanulásra/munkavégzésre, hivatali ügyintézés) is sok ponton lényegesen különbözik a fiatalok nethasználata. Szignifikánsan magasabb közöttük azok aránya, akik játékra és letöltésekre használják az internetet, de a chat-elők és társkeresők is magas arányban vannak jelen a csoportban. Érdekes megfigyelni ugyanakkor, hogy az általánosan elterjedt vélekedéssel szemben a vásárlás előtti online információszerzés kevéssé jellemző rájuk. Az e-kereskedelmi oldalak látogatottságát vizsgálva azonban már árnyaltabb a kép, a 15-24 évesek az átlagos 57%-nál valamivel nagyobb arányban (65%) vannak ugyan jelen ezeken az oldalakon, de az e-kereskedelmi oldalakon eltöltött idejük (24 perc/hónap) kevesebb mint fele az átlagosnak (50 perc/hónap). Hasonló trendet figyelhetünk meg az online játékok területén is. A fiatalok egyébként csaknem 6 órával kevesebbet töltenek online (48,6 óra), mint az átlag (54,6 óra), de ezen belül természetesen jelentős eltérések láthatóak. Lényegesen több időt töltenek videómegosztókon és közösségi site-okon, míg hírek olvasásával, társkereséssel és felnőtt tartalmak böngészésével szignifikánsan kevesebbet. Az adatok alapján a 15-24 évesek közösségi és videómegosztó site-okon töltik el online idejük egyharmadát! Az elérési adatokat vizsgálva az látható, hogy fórum/chat/blog, a hír, a videómegosztó és a közösségi oldalakat tömörítő tartalmi kategóriákban külön-külön is csaknem 100%-os a célcsoport elérése, míg az összes internetező körében az elérés minden kategória esetén bő 10 százalékponttal alacsonyabb. Gemius SA A Gemius a legnagyobb online kutatóintézet Európában. A Gemius S.A. széles körben biztosít kutatási megoldásokat, valamint elemző és tanácsadói szolgáltatást. Információt nyújt az internet-felhasználók weboldal-használati szokásairól (gemiusTraffic), az internetező közönség szociodemográfiai jellemzőiről (gemiusProfile) az online hirdetési kampányok hatékonyságáról (gemiusEffect) és a weboldalak kezelhetőségéről (gemiusUsability). Az ügyfelek igényeinek megfelelően bármely témakörben ad hoc kutatásokat is folytat. A Gemius gemiusAudience elnevezésű kutatása online hirdetési "valutaként" szolgál Európa országainak majd felében, ahol az online hirdetési piacot szabályozó bizottságokkal, és más piaci szereplőkkel együttműködésben a Gemius pontos, kiváló minőségű adatokat nyújt az internetező közönségről a médiatervezők, vásárlók, tartalomszolgáltatók számára. A vállalatot 1999-ben alapították Lengyelországban, ma már 21 országban van jelen Európában, Ázsiában és a Közel Keleten. Ipsos Zrt. Az 1990-ben alapított Szonda Ipsos, amely 2009. szeptember 1-jétől Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt.-ként folytatja tevékenységét, a magyar gazdasági és társadalom-kutatási iparág meghatározó szereplője, teljes körű piac-, online-, reklám-, egészség-, vélemény- és médiakutatási szolgáltatást kínál ügyfelei számára. A cég 2008-ban és 2009-ben is elnyerte a Business Superbrands elismerést. www.ipsos.hu Forrás: Ipsos
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..