English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Minden 100 tervezett utazásból 86 belföldre irányul, 2010-ben ismet a Balatont a sláger Nyomtatás E-mail
2010. június 21. hétfő, 03:00

Lépéselőny/Gazdaság: Nyaralási sláger a Balaton 2010-benA Magyar Turizmus Zrt. 2005 óta minden főszezon elején vizsgálja a magyar lakosság május-szeptemberi időszakra vonatkozó utazási terveit. Az elmúlt évek tendenciáit vizsgálva elmondható, hogy a belföldi úti célok népszerűsége 2010-ben tovább növekszik - értesült az OBJEKTÍV Hírügynökség.


Az idei utazási terveket a tavalyiakkal összehasonlítva az alábbi főbb megállapításokat érdemes kiemelni:- az idei évre nőtt a csak belföldi utazást tervezők aránya (73,2% csak belföldi utazás tesz), ezzel párhuzamosan csökkent a mind belföldi, mind külföldi utazást tervezők aránya;

A belföldi főutazások minden eddiginél magasabb arányban irányulnak a Balaton régióba (2005: 38%, 2006: 40,3%, 2008: 47,2%, 2009: 38,1%, 2010: 56,7%), a külföldi utazásoknak továbbra is Horvátország a legfőbb úti célja;

Várhatóan nőni fog a belföldi utazások időtartama;

A belföldi utazások esetében növekszik a fizetős szálláshelyet igénybe vevők aránya: 2009-ben a belföldi utazások 40%-ában, 2010-ben 46%-ában tervezik fizetős szálláshelyek igénybevételét, ugyanakkor a belföldi főutazásokat tekintve minimálisan csökken a fizetős szálláshelyet igénybe vevők aránya (2009-ben 63,0%, 2010-ben 61,9%);
A belföldi és a külföldi főutazások esetében is - az előző évek tendenciájától eltérően - a legfontosabb időpont az utazásra a július helyett az augusztus lett,

2010-ben fesztiválokban utazunk (a lakosság 35,2%-a tervezi valamilyen fesztivál meglátogatását utazása alatt);

A magyar lakosság várhatóan 215 milliárd forintot fog nyári utazásaira fordítani, amely összeg 56,1%-át belföldi (121 milliárd forint), 43,7%-át külföldi (94 milliárd forint) utazásra fogják költeni. Az év legfontosabb belföldi utazásaira várhatóan 82 milliárd forintot, külföldi utazásaira 65 milliárd forintot fognak fordítani az utazók.

- Csaknem minden második háztartás tervez utazást 2010 nyarán

A 2010-es főszezonra a magyar háztartások 46,1%-a tervez utazást. Ugyanakkor 1,6% még nem tudja biztosan, hogy a háztartásból ebben az időszakban fog-e valaki utazni, 52,3%-a pedig biztos benne, hogy egyetlen utazást sem fognak tenni. (2009-ben az utazást tervezők aránya 51,8%, a "nem tudja" válaszok aránya 1,2% volt, 47,0% pedig biztosan tudta, hogy nem utazik sehova abban az évben.)

Minél fiatalabb a megkérdezett, minél jobb a háztartás anyagi helyzete, annál valószínűbb, hogy a háztartás a nyári időszakra tervez utazást. Azok, akik nem terveznek utazást, többségükben (79,1%) anyagi okokra hivatkoztak. A további okok között az egészségügyi állapot (27,8%), az életkor (14,7%), valamint a családi okok (12,4%) szerepeltek.

Az utazást tervezők több mint nyolctizede belföldön (is) utazik, ezen belül 73,2% csak belföldi, 13,3% pedig belföldi és külföldi utazást is tesz. Itt is érvényesül az az általános tendencia, amely szerint - részben - a gazdasági válság hatására tovább erősödik a belföldi turizmus szerepe az utazásokban: az előző évi felmérés szerint 72,2% csak belföldi, 14,6% pedig belföldi és külföldi utazást is tervezett. Ugyanakkor a csak belföldre utazóknál a tervezett utak átlagos száma némiképp csökkent: 2,04-ről 1,80-ra.

Nekünk ismét a Balaton a riviéra!

A tervezett belföldi utazások valamivel több mint kétötöde (42,1%) a Balaton turisztikai régióba irányul (ez a 2009. évet leszámítva - amikor 28,5% volt a tervezett balatoni utazások aránya - körülbelül megegyezik a korábbi évek arányaival), amelyet a Dél-Alföld (11,2%) és az Észak-Magyarország (8,4%) követ. Azok közül, akik belföldi utazást terveznek, 4,1% még nem döntött arról, hogy pontosan hová utazik. A belföldi turizmus térnyerését jól illusztrálja, hogy egy kivételével valamennyi magyarországi turisztikai régió megelőzi a legnépszerűbb külföldi úti célt, Horvátországot!

A belföldi utazások közel kétharmada (62,1%) július és augusztus hónapra esik, ezen belül az augusztus hónap részesedése (31,4%) kiemelkedő. Májusi utat mindössze a válaszadók 10,5%-a említett, és még ennél is kevesebben (9,2%) kelnek majd útra szeptemberben.

Nőhet a belföldi utazások átlagos időtartama

Egy belföldi utazás átlagos időtartama várhatóan 4,8 éjszaka lesz (2009-ben a tervek szerint átlagosan 4,2 éjszaka volt az utazások hossza). Az utazások valamivel több mint felét (51,4%) maximum három éjszakásra, további 38,6%-ukat 4-7 éjszakásra tervezik. Az előző évi adatokhoz viszonyítva csökkent az 1-3 éjszakás (2009-ben: 60,1%) utazások aránya, ugyanakkor nőtt a maximum egy hetes utazásoké (2009-ben: 31,9%) és a kéthetes vagy annál hosszabb utazásoké a 2009-es 2,4%-ról 4,1%-ra.  A belföldön utazni szándékozók a leghosszabb időt (6,7 éjszaka) a Közép-Dunántúl régióban tervezik eltölteni, a legrövidebb utak ugyanakkor várhatóan a Dél-Dunántúl (2,8) és a Nyugat-Dunántúl (2,8) régiókban lesznek. Egy tervezett belföldi utazáson háztartásonként átlagosan 2,36 fő fog résztvenni. A tervezett belföldi utak 54,0%-ában ingyenes szállást fognak igénybe venni az utazók, a 2009. évi utazások tervezésekor ez az arány 60,7% volt. A legtöbben Budapestről és környékéről kelnek útra.

Az utazók között - ahogy korábban is - többségben vannak a városokban élők, valamint az átlagos vagy átlag feletti jövedelemmel rendelkezők. A belföldi utazások 35,7%-át - a tavalyi évhez hasonlóan (35,1% 2009-ben) - a Közép-Magyarország tervezési-statisztikai régióban élők tervezik, de sokan kelnek útra a Közép-Dunántúl (15,1%) és az Észak-Alföld (12,5%) régiókból is. Az előző évhez viszonyítva csökkent a Dél-Alföldről és Észak-Magyarországról utazást tervezők aránya. 2009-hez képest az egyes korosztályok utazásban való részvétele kiegyenlítettebb: a belföldi utazást tervezők 22,8%-a a 18-24 éves korosztályba, 18,0%-a a 41-50 éves korosztályba, közel ugyanennyien (17,4%) pedig a 31-40 éves korosztályba tartozik.

Egy belföldi utazásra 81 ezer forintot, összes belföldi utazásainkra 121 milliárd forintot szánunk

Utazásra a válaszadó háztartások terveik szerint háztartásonként átlagosan 126 ezer forintot terveznek elkölteni a nyári szezonban. Belföldi utazásra várhatóan átlagosan 81 ezer, külföldi utazásra átlagosan 204 ezer forintot költünk az idei nyáron. Egy utazáson részt vevő személy a szezonban 36 ezer forintot tervez költeni, egy személy egy éjszakára eső költsége 5400 forint lesz. A belföldi utazások során fejenként 26 ezer forintot, egy belföldi éjszakára pedig 13 ezer forintot tervezünk elkölteni. A külföldi utazások egy személyre számítva 90 ezer forintba, egy éjszakára vetítve pedig várhatóan 25 ezer forintba fognak kerülni. A magyar lakosság várhatóan 215,1 milliárd forintot fog nyári utazásaira fordítani, amely összeg 56,1%-át belföldi (120,7 milliárd forint), 43,7%-át külföldi (94,5 milliárd forint) utazásra fordítjuk. 2009-ben a lakosság a tervek szerint 349,9 milliárd forintot fordított nyári utazásaira, amelyből 53,1%-ot belföldi (185,9 milliárd forint), 46,9%-ot külföldi (164,0 milliárd forint) utazásra szántak.

Az utazást tervezők háromnegyede tervez ún. főutazást idén nyáron

Az összes megkérdezett 35,6%-a, az utazást tervezők 77,2%-a tesz a nyári szezonban főutazást. (A főutazás olyan utazás, amelyet a háztartás az utazásai közül a legfontosabbnak tekint és a nem egyszemélyes háztartásból legalább ketten részt vesznek rajta.) A főutazások valamivel több mint háromnegyede (78,0%) belföldi, 22,0%-a külföldi lesz. Az első felmérés, vagyis 2005 óta minden évben többségben voltak a belföldi főutazást tervezők, arányuk pedig egyre emelkedett az évek során. Jól mutatja ezt az arányeltolódást, hogy míg a megkérdezettek 2006-ban még közel egyenlő arányban terveztek bel-, illetve külföldi főutazást, 2008-ban már csak egyharmaduk (33,9%), 2009-ben pedig már csak egynegyedük (24,2%) választott külföldi úti célt főutazásához.

A Balaton minden eddiginél markánsabban szerepel a lehetséges belföldi úti célok között

A tervezett belföldi főutazások leggyakoribb helyszíne a Balaton turisztikai régió lesz, amelyet a belföldi főutazást tervezők több mint fele (56,7%-a) választ úti céljául. Ez minden eddiginél magasabb arány, a korábbi évek közül 2008-ban terveztek a legtöbben balatoni főutazást, akkor 47,2% választotta volna úti céljául a régiót. A Dél-Alföld (7,5%), az Észak-Magyarország (7,2%) és az Észak-Alföld (7,1%) régióba főutazást tervezők aránya közel hasonló. Az év legfontosabb utazásának időszaka a július és az augusztus

A nyári szezoni belföldi főutazások döntő többségét (77,9%) júliusra és augusztusra tervezik a válaszadók. Az elő- és az utószezon szerepe egyaránt csekély: a belföldi főutazást tervezők 3,1%-a májusban, 10,7%-a júniusban, 4,1%-a pedig szeptemberben utazna. Egy nyári szezonbeli belföldi főutazás átlagosan 5,97 éjszakás lesz. (A belföldre tervezett főutazások időtartama 2005-től egészen 2009-ig folyamatosan csökkent - 2005-ben 7,4, 2009-ben 5,7 éjszakás utazást terveztek átlagosan, ez a tendencia fordult 2010-ben ismét pozitív irányba a közel 6 éjszakás időtartammal.) Egy belföldi főutazáson háztartásonként átlagosan 2,81 fő fog részt venni. A nyári szezoni belföldi főutazások 61,9%-a esetében a tervek szerint fizetős szálláshelyet fognak igénybe venni az utazók. A korábbi években kissé nagyobb volt a fizetős szálláshelyet igénybe vevők száma: 2006-ban 66,6%, 2008-ban már 70,8% vett igénybe fizetős szálláshelyet. Ez a tendencia a romló gazdasági helyzet hatására 2009-től megfordult, az utazók egyre többször keresik a rokonok, barátok által kínált ingyenes szálláslehetőségeket: a tavalyi évben már ismét csak 63,0% vett igénybe fizetős szálláshelyet, míg a 2010-es arány gyakorlatilag megegyezik a kiinduló 2005. évi 62,0%-kal.

Az év legfontosabb belföldi utazására 72 ezer forintot költünk

Egy belföldi főutazás a tervek szerint átlagosan 72 ezer forintba fog kerülni. Személyenként 29 ezer forintot szánnak a válaszadók utazásra. Egy éjszakára és egy személyre (utazás/fő/nap) vetítve várhatóan 6 081 forint lesz a várható költésünk. (A belföldi főutazások esetében azért alacsonyabb az utazás összes költsége (71 852 forint), mert az csak egy, a legfontosabb utazásra, míg a 80 892 Ft az összes tervezett belföldi utazás költségére vonatkozik. A csak belföldre utazók 1,80, a csak külföldre utazók 1,38, míg a külföldre és belföldre is utazók 3,64 utazással számolnak a nyári szezonban. Másrészt az alacsonyabb szám abból is adódhat, hogy nem biztos, hogy a legdrágább utazást jelölte a megkérdezett főutazásnak. Ha például több személyből áll a háztartás és csak egy fő vesz részt egy utazáson, hiába az kerül a legtöbbe, azt nem jelölhette meg a válaszadó, hiszen főutazásnak azt tekintettük, amelyen minimum két fő vett részt.)

Egy főutazás költsége a Balaton és a Dél-Dunántúl régiókban lesz a legmagasabb. Egy napra viszont az Észak-Alföld régióban tervezik a legtöbbet költeni. A magyar lakosság belföldi főutazásra várhatóan 82,0 milliárd forintot fog fordítani.

A tervezett külföldi főutazások 83,3%-ánál tudták megbecsülni a válaszadók, hogy mennyibe fognak azok kerülni. A tervek szerint egy külföldi főutazás átlagosan 188 075 forintba kerül, egy személyre átlagosan 81 267 forintot szánnak a válaszadók. Egy napra egy személyre (utazás/fő/éjszaka) 11 564 forint lesz a várható költség. A magyar lakosság külföldi főutazásra várhatóan 64,6 milliárd forintot fog fordítani.

2010-ben fesztiválokban utazunk

A Magyar Turizmus Zrt. a főszezoni utazási tervekre vonatkozó kutatás keretében a Fesztiválok Éve ismertségét is vizsgálta a magyar lakosság körében. Az eredmények szerint a válaszadók valamivel több mint egyharmada (37,2%) hallott arról, hogy 2010 a Fesztiválok Éve. A kampány a 40 év felettiek, a felsőfokú végzettségűek és az átlag feletti jövedelműek között a legismertebb. Az utazók közül 100-ból nyolcan kifejezetten a fesztiválok miatt utaznak

A 2010. május-szeptemberi időszakban tervezett belföldi utazások 8,2%-ának lesz fő célja a fesztiválokon való részvétel. Az utazások további, valamivel több mint egynegyedét (27,2%) jellemzi, hogy bár nem fő célként, de az utazások alatt az utazók ellátogatnak valamilyen fesztiválra, tehát összesen 35,2% tervezi valamilyen fesztivál meglátogatását utazása alatt.

A belföldi főutazások 6,5%-ának lesz fő célja a fesztiválokon való részvétel. A főutazások valamivel több mint egyharmadában (36,5%) pedig nem fő célként, de a főutazás alatt ellátogatnak fesztiválra is az utazók. Összességében tehát a főutazások 43,0%-ában játszanak fő- vagy mellékszerepet a fesztiválok.

(A magyar lakosság fesztivállátogatási szokásait vizsgáló kvantitatív kutatás eredményei szerint a Fesztiválok Évében a magyar lakosság 68,5%-a tervez fesztivállátogatást. Azoknak az aránya, akik utazással járó (vagyis nem lakóhelyen történő) fesztivállátogatást terveznek, 50,7%. Fenti arányok összevetésekor fontos kihangsúlyozni, hogy utóbbi kutatás az egész Fesztiválok Évére, vagyis a teljes 2010-es esztendőre vonatkozott, míg a jelen összefoglalóban bemutatott eredmények csak a 2010. május-szeptemberi utazási terveket vizsgálták. Mivel számtalan fesztivál várta, várja a látogatókat a tél végi, tavaszi, illetve az őszi és év végi időszakokban is, ezért érthető, hogy a témaévet megalapozó kutatásban magasabb azoknak az aránya, akik tervezik valamilyen fesztiválon való részvételt.)


Forrás: OBJEKTÍV Hírügynökség


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partnerkeresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, ahol a gyakorlatban próbálhatja ki a vállalat-gazdaságtani ismereteit. A magyar gazdaság, a vidékfejlesztés, a leader közösségek, az erőforrás gazdálkodás, az informatika, a marketing és a világgazdaság fő hírei.

 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

VÁMOSIKER Bt.
Vámosi Lászlóné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Váci A és Á Kft.
Szabó Adrienn

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
KELETVAD Kft.
Kósa Jánosné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Text-Book 2000 Bt.
Milus Péter

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.