A nők recepteket, a férfiak pornót néznek Nyomtatás E-mail
2010. június 15. kedd, 03:00

Lépéselőny/Marketing:  Médiajelenségek 2010Idén is megjelentette a Neo Interactive a Digitális Média Tények Könyvét. Az immár online is elérhető kiadvány az előző évekhez hasonlóan összesíti az internetre, digitális médiára vonatkozó adatokat az elmúlt egy évből, kezdve a böngészőprogramok verziójától a felhasználók tartalomfogyasztási szokásáig. Összeállításunkban a kiadvány néhány érdekesebb állítását mutatjuk be.



Adatok

Az operációs rendszerek rangsorában abszolút a Windows vezet, ezen belül is erőteljes az XP dominanciája, a magyar webhelyeket látogató magyar internetezők gépeinek 81 százalékára ugyanis ezt a rendszert telepítették. A webböngészők között a Firefox használati aránya meghaladja az 50 százalékot, ezt az MS Internet Explorer különböző verziói követik, az arányuk 36,8 százalék. A Google Chrome-ot csak a netezők 5,58 százaléka használta.

Látogatottságban a Google verhetetlen volt a kiadványban elérhető tavaly decemberi adatok szerint, a 3,77 milliós egyéni látogatottságú site-ot az Iwiw követte 2,74 millióval. Az egy évvel azelőtti sorrend ugyanez volt az élen, a mostani harmadik helyezett Youtube viszont csak az ötödik helyen állt 2008 végén. Így a harmadikról a negyedik helyre szorult a Startlap és a negyedikről az ötödikre a Freemail. Az első tízben szerepel még a Blog.hu, az Origo (melyhez lényegében az Iwiw és a Freemail is tartozik) és a Microsoft.com illetve a szintén microsoftos Live.com.

A nők recepteket, a férfiak pornót néznek

A Google, a Microsoft és az Origo portfoliói uralják az online piacot, ahol egyre jobban előretörnek a női felhasználók és a tizenévesek, miközben a közösségi média lassan túlnő mindenen. Digitális média tények könyve 2010.

Az internetezők legnagyobb hányadát a tavalyi második félévben a 19-29 évesek tették ki 41 százalékkal, a 30-39 évesek aránya pedig 23 százalék volt, a 40-49 évesek pedig már csak a felhasználók 17 százalékát adták.

On-lányok és fiúk

Ha a férfi és női netezőket vetjük össze a legnagyobb online tartalomszolgáltatókkal, akkor látható, hogy a Sanoma portfólióját nagyobb arányban (54 százalék) látogatták a nők, ugyancsak a nők voltak túlsúlyban az Axel Springernél (56 százalék). A férfiak dominanciája jellemezte a Ringier és a Népszabadság (54 százalék) összevont látogatószámát, valamint az SG.hu (55 százalék) hírmagazint.

Az NRC 2009-es kutatása szerint a nők száma másfélszeresére nőtt a neten a megelőző két évben, így tavaly már 1,6 milliónak kattintottak heti rendszerességgel. Ráadásul jobban emelkedett az internet hozzáférésük is, mely a férfiaknál 10,8 százalékkal nőtt 2008-ról 2009-re, nők esetében viszont 12 százalékot meghaladó mértékben.

A nők főleg kapcsolattartásra és informálódásra használják a világhálót - közösségi oldalakat látogatnak és leveleznek -, a férfiak viszont többet szórakoznak. Az is különbség köztük, hogy a nők inkább nappal, míg a férfiak éjszaka interneteznek.

Ami kiemelten érdekli a nőket, az a főzés, gasztronómia, az egészség, egészségmegőrzés, a szabadidő és kulturális programok, valamint az otthon, lakberendezés. Leglátogatottabb site-jaik a Nők Lapja Café, a Storyonline, a Femina.hu, a Hoxa, a Cosmopolitan és a Női Lapozó.

Ha a site-tematikákat vizsgáljuk, akkor szembetűnő arányeltérések vannak a nemek között: a gasztro, a vendéglátási, az otthonnal foglalkozó, az egészséggel, családdal foglalkozó és női portálok látogatóinak több mint 60 százaléka nő, és ugyanilyen magas a férfiak aránya a sport és az erotika témájú lapoknál.

Itt van a jövő

A chatelés a kimagaslóan legtöbbet űzött és szinte az egyetlen rendszeres elfoglaltság a 14-18 éves korosztály körében, a középiskolások pedig rengeteget használják a Wikipédiát. A fiataloknak rendkívül magától értetődő, hogy a vásárlás előtti információszerzést a neten végezzék el, sőt, adott – főként objektívan megítélhető paraméterekkel rendelkező, pl. műszaki – termékeknél a vásárlást is online intézik el. Az is látható, hogy a jelenkor tizenévesei jobban bíznak az online termékekben és szolgáltatásokban, mint a korábbi generációk.

Az általuk vásárolt öt leggyakoribb online termék a hardver, a szoftver, a szórakoztatóelektronika, a könyv, valamint a mobiltelefon és –tartozék; a leggyakrabban rendelt szolgáltatások pedig a különböző mozi, koncert és egyéb belépőjegyek, a mobilos szolgáltatások és a fizetős internetes tartalmak. Ettől függetlenül, bár a bizalmuk erős, mégsem ők vásárolnak legtöbbet online, a Tények Könyve szerint azért, mert még van szabadidejük az „offline keresgélésre”, illetve fizetőképességük is korlátozott.

Google, Google

A Google az a kereső, mely a keresőforgalom több mint 90 százalékát szolgáltatja. Nem ártott sokat ennek a dominanciának a tavaly indult két site, a Szörcs és a Bluu sem, de még a microsoftos Bing is kevesebb, mint két százalékát szerezte meg a magyar keresőpiacnak.

Ami érdekes, hogy a keresőket egyre inkább a böngésző címsoraként használják a netezők, úgynevezett navigációs keresésre, így a tavalyi év leggyakrabban keresett kifejezései között voltak az Iwiw, a Youtube, a Freemail és vicces módon maga a Google szavak is.

A Digitáis Média Tények Könyve szerint globálisan a második leggyakrabban használt keresőnek tekinthető a Youtube, ahol a kereséseket leginkább olyan „offline” események befolyásolják, mint az amerikai elnökválasztás, Jacko halála vagy épp Tiger Woods nőügyei.

A közösség ereje

A könyv természetesen külön elemzést szentel a közösségi médiának, bár mint írja, „a közösségi médiát övező felhajtás nagyobb az indokoltnál”. Mindenesetre a magyarok által leginkább látogatott top 20 weboldal negyede valamilyen közösségi hálózat vagy szolgáltatás. A fórumokat, chateket és blogokat a netezők 82 százaléka használja.

Itthon továbbra is az Iwiw vezet (2,7 millió látogató 2009 decemberében) és a Myvip (1,28 millió) a második. Egyre inkább feljönnek viszont a nemzetközi oldalak, mint a Facebook. A site a tavalyi év egy részében még a kétszázadik hely alatt járt a látogatottsági listán, majd decemberre feljött a 18. helyre, idén márciusban pedig elérte az egymilliomodik regisztrált felhasználót. A Twitter egy hatalmas, 1500 százalékos növekedés után 7,6 százalékos reach-en stabilizálta felhasználóinak a számát.

A közösségi média marketingcélú felhasználása is egyre intenzívebb. A Tények Könyve egyik hivatkozott kutatásában a megkérdezett vállalatok 41 százalékánál folyt adott pillanatban marketingaktivitás közösségi oldalon integrált kampány részekén, 35 százaléknál pedig önállóan, más kampányoktól elválasztva. Ugyanez a két arány blogokra 39 illetve 38 százalékot adott ki. Ami ugyanitt kiderült, hogy a közösségi média márkaépítésre a legalkalmasabb, ezt az információmegosztás követi, harmadik helyen pedig a pr-megoldások állnak a sorban.

(A Digitális Média Tények Könyve összeállításához a készítők többek között felhasználták az Ipsos, a Gfk, az NRC, a Nielsen, a Medián, a Kantar Media és a Google különböző kutatásait és statisztikáit.)

Forrás: Kreatív Online

www.kreativ.hu


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Perger és Társai Kft.
Perger Vilmosné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
VIZEK ŐRE Vízi-mentő Egyes... VIZEK ŐRE Vízi-mentő Egyesület
Hölgye Attila

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Novaris Munkaerõ-Kölcsönzõ... Novaris Munkaerõ-Kölcsönzõ Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelõsségû Társaság
Kállai Anikó

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Vass és Társai Ipari és Ker... Vass és Társai Ipari és Kereskedelmi Kft
Vass Andrásné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető