Teher alatt nőnek a fiatal kreatívok |
2009. június 02. kedd, 05:00 |
Nagyon sokat dolgoznak még a magánélet kárára is, viszont a munkavégzés során meglehetősen nagy autonómiával rendelkeznek a reklámszakemberek. Szonda Ipsos-Kreatív közös kutatás, harmadik rész. Máshol is, otthon is A szakmában dolgozók döntő többsége, 87 százaléka munkaviszonnyal rendelkezik, ugyanakkor a kreatív folyamatokban részt vevők között többen vannak, akik külsősként dolgoznak az ügynökségnek (18 százalék). Az ügynökségeknél dolgozók egynegyede ad-hoc jelleggel szokott munkát/projektet vállalni. A másodállás ebben a körben nem jellemző. A másodlagos tevékenységeket kéttizedük heti rendszerességgel végzi, egynegyedük havonta dolgozik más projekteken. Viszont a kreatív munkatársak elég nagy része, 43 százaléka szokott más munkákat vállalni. Az ügynökségi munkatársak csupán 13 százaléka nem szokott hazavinni munkát. 35 százalék heti rendszerességgel, kéttizedük havonta otthon is dolgozik az ügynökségi munkákon. Leginkább a vezető beosztásúakra (51 százalék) jellemző, hogy heti rendszerességgel otthon is dolgoznak. Sok a meló A munkatársak munkaintenzitása kiemelkedő, 27 százalékuk 48 óránál többet dolgozik az ügynökségnél, 49 százalékuk pedig hetente többet dolgozik, mint 48 óra. Ez pedig az országos átlagot is jóval meghaladja, felük kiemelkedően sokat dolgozik. Az EU-s meghatározásoknak megfelelően a 48 óránál több munkával töltött idő kiemelkedő intenzitásúnak tekinthető. Magyarországon az átlagos heti munkaidő 42 óra, és a magyarországi munkavállalók 21 százaléka tekinthető kiemelkedő munkaintenzitásúnak (48+ óra/hét). A munka intenzitását tekintve Magyarország az EU országai között a hatodik helyen található (Fourth European Working Conditions Survey, 2007). A férfiak valamivel többet dolgoznak hetente, mint a nők (49 ill. 47 óra/hét), a felső vagyoni harmadba tartozók munkaintenzitása is erősebb (50 óra/hét). Akár a magánélet rovására is A kiemelkedő munkaintenzitást tekintve nem meglepő, hogy a válaszadók majdnem fele munkájában akkor is a legjobbat nyújtja, ha a magánélet rovására megy. Ez a mentalitás leginkább azokra jellemző, akik már más helyen is dolgoztak (59 százalék). Akik így gondolkodnak következetesek is: a többiekhez képest többet dolgoznak (51 óra/hét átlagosan). A szakemberek saját megítélésük szerint meglehetősen magas autonómiával rendelkeznek: egytizedük teljesen szabadon dönti el, hogy mikor kezd, és mikor végez, hattizedük bizonyos határok között dönthet munkaidejéről, háromtizedük esetében a munkáltató határozza meg a munkavégzés idejét. A munkaidő autonómiája kiemelkedő ebben a szakmában. Magyarországon a munkavállalók nyolctizede esetében a munkaadó határozza meg a munkaidőt. A teljes mintához képest munkaidejük felett teljes autonómiával (ők határozzák meg teljesen a munkaidőt) nagyobb arányban rendelkeznek a menedzsment tagjai (36 százalék), a stratégiai tervezők (37 százalék) és a 40 évnél idősebbek (36 százalék), a több mint 10 éve a szakmában dolgozók (23 százalék) és a kis ügynökségek (1-9 fős) munkatársai (26 százalék). Részleges autonómiával a vártnál nagyobb arányban a 10-29 fős ügynökségnél dolgozók (68 százalék) és az online ügynökségek munkatársai (87 százalék). A munkaidő kezdetét és végét a kezdők, a 21-29 éves egyedülállók és az ATL ügynökségek munkatársai számára határozza meg nagyobb mértékben a munkaadó. Forrás Kreatív Online |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Nyugati kényelem keleten…
- Ami ingyen van, mindig drága
- A magyar cégekhez kötődünk leginkább
- Megdöbbentő ingyen reklám
- Hogy erősítse fel marketing üzenetét a feloldása helyett?
- A szájhagyományra offline és online is ugyanazok a szabályok vonatkoznak
- A fogyasztók többsége a neten is megosztja elégedettségét
- Ön brand a környezetében?
- A férfi, a nő és az átlag
- Nyilvánosságra hozták 2010 legértékesebb világmárkáit
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..