Sztereotíp a reklámok nőképe |
2009. június 29. hétfő, 03:00 |
A reklámok sztereotíp módon ábrázolják a nőket – ez szinte mindegyik előadásban elhangzott a Magyar Fogyasztó Platform Találd a nőt! című konferenciáján. A nők fogyasztási szokásairól is szóló konferencián előadott például Kaszás György, Sas István és Klenovszki János. „A reklám megpróbálja leegyszerűsíteni, hogy mi a nő, és a gyantaszűz-alakformálás-hüvelygomba háromszögben helyezi el őt” – véli Kaszás György, az UpGrade Communcations ügyvezetője, aki szerint a magyar reklám nőképe irrealisztikus, hiteltelen, életidegen, sztereoptíp és unalmas. A szakember erről a Magyar Fogyasztó Platform Találd a nőt című konferencián beszélt. „Tervezési szempontból nincs olyan, hogy nő” – mondta el a nap egyik kerekasztal-beszélgetésén Havasi Zoltán, a Kirowski stratégiai tervezője. Szabó Béla, a Leo Burnett ügyfélkapcsolati igazgatója azonban másként gondolja, hiszen például a mosópor-reklámok célcsoportja igenis a nő. A Kirowski munkatársa azt is hozzátette, hogy a tervezőnek nemcsak adatokra kell figyelni, hanem egy kicsit szociológusnak és antropológusnak is kell lennie. Varga Renáta, a DDB senior stratégiai tervezője pedig arra hívta fel a figyelmet, hogy nincs olyan reklám, amiben a nő egészként jelenne meg, hanem csak egy-egy szerepét – dolgozó nő, vagy anya – emelik ki. Az internetes szolgáltatásokat egyelőre inkább a férfiak veszik igénybe – erről már Klenovszki János, az NRC ügyvezető igazgatója beszélt. Ennek egyik oka, hogy sok az olyan online bolt száma, ahol férfiaknak szóló terméket árulnak, míg a másik ok az, hogy a nőknek fontos a személyes kontaktus, hiába rövidebb idő a netes vásárlás, vagy banki ügyintézés. Sas István reklámpszichológus előadásában pedig egy olyan GfK-s kutatást említett, aminek az az eredménye, hogy a nőknél első helyen a család védelme, a jókedv és az anyagi biztonság áll, míg a tizes skálán csak a kilencedik az önbecsülés. Ezt a szakember azért tartja érdekesnek, mert a reklámokban éppen a „hallasd a hangod, csináld, valósítd meg önmagad” üzenetek szerepelnek, noha ez a nőket – a kutatás szerint - nem igazán érdekli. A konferencián az is kiderült, hogy a magyar nők 47 százaléka naponta főz, 26 százalékuk naponta takarít - 41 százalékuk hetente többször is - 24 százalékuk a takarításon és a főzésen kívül naponta más ház körüli munkát is végez. 51 százalékuk fogyni szeretne és 30 százalékuk dohányzik, 10 nőből pedig 9 szabadidejének jelentős részében vásárol. Forrás Kreatív Online www.kreativ.hu |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Nyugati kényelem keleten…
- Ami ingyen van, mindig drága
- A magyar cégekhez kötődünk leginkább
- Megdöbbentő ingyen reklám
- Hogy erősítse fel marketing üzenetét a feloldása helyett?
- A szájhagyományra offline és online is ugyanazok a szabályok vonatkoznak
- A fogyasztók többsége a neten is megosztja elégedettségét
- Ön brand a környezetében?
- A férfi, a nő és az átlag
- Nyilvánosságra hozták 2010 legértékesebb világmárkáit
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..