Mit tegyünk, ha reklamál az ügyfél? |
2010. július 01. csütörtök, 03:00 |
Az egyik legrosszabb esemény, mely bekövetkezhet cégünk életében, az az ügyfélreklamáció. Nem csak arra van esélyünk, hogy az adott üzleti partnert elveszítjük, hanem vele együtt veszíthetünk további már meglévő, valamint új ügyfeleket is. Hiszen csalódott emberünknek vannak barátai, szomszédai, van munkahelye, mely tele van kollégákkal és egy csalódott kuncsaft tízszer jobban megjegyzi az adott cég nevét, mely elégedetlenségének okozója. Reklamáció felmerülésekor két féle lehetőségről beszélhetünk:.• Jogos reklamáció • Jogtalan reklamáció Értelemszerűen mindkét esetet más-más módon szükséges kezelni. • Jogos reklamáció esetén, - ha szabad így fogalmaznom, - egyszerűbb a helyzetünk. Nyílván tudjuk, hogy hibáztunk, ezért bocsánatkérés közepette próbálhatunk meg mentegetőzni. • Ha személy szerint nem mi voltunk a hibásak az ügyfél elégedetlenségét tekintve, könnyen tisztára moshatjuk cégünket és magunkat egyaránt. Hibázhat olykor a termékszállító, mely értelemszerűen nem a mi hatáskörünk. • Ha az ügyfél egy rongált, vagy törött produktumot kap kézhez és bizonyítani is tudjuk, hogy az áru a szállítás közben roncsolódott, máris tisztázhatjuk magunkat az ügyfél előtt. Ha valóban vállalkozásunk hibázott, természetesen kötelesek vagyunk kárpótolni vásárlóinkat. Ezt megtehetjük az adott termék kicserélésével, vagy a pénz visszafizetésével egyaránt. Nem biztos, hogy a kárpótlás után felvillanyozó mosollyal fog távozni partnerünk, azonban mégse hagyunk szájában akkora keserűséget. Érzéseit édesíthetjük még egy kárpótló ajándékkal, vásárlási utalvánnyal. Ha az ügyfélnek van igaza, legyünk előzékenyek és alázatosak, így jó esélyünk van az üzleti partnerség fenntartására. Egy hibát mindenki elkövethet, emberek vagyunk, egy felvilágosult vásárló minden bizonnyal ezt meg fogja érteni. Hogyan kezelhetjük a jogtalan reklamációt?• Jelen helyzetben próbáljuk meg elmagyarázni az ügyfélnek, hogy nem mi hibáztunk a vásárolt termék, avagy az igénybevett szolgáltatás tekintetében. Keressük meg a hiba forrását, mely lehet egy félrenyomott rendelés, egy rosszul megadott cím, vagy telefonszám és bármilyen hasonló baki. • Ügyfeleink fontosak számunkra, ezért mindenképpen őrizzük meg hidegvérünket, maradjunk nyugodtak, legyünk készségesek. • Igyekezzünk visszakeresni a problémát, hogy beláthassa partnerünk is hibáját. Ha ez sikerül, teljes mértékben tisztázzuk magunkat és nem fogunk senki fejében rossz emlékeket hagyni. Kifogások, elégedetlen ügyfelek mindig voltak, vannak és lesznek is. Mi is sokszor hibázhatunk, azonban nem mindig saját házunk táján kell keresgélni. Törekedjünk arra, hogy mindig megtaláljuk a kivezető utat a félreértésből, hiszen hosszútávon így mindkét fél jól fog járni.
A kisvállalkozások üzleti partner keresési mentora Lépéselőny Média Kft. Egyetért? Tiltakozik? Írja meg nekünk véleményét erről - klikk ide!
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- K&H-Google: lemaradnak a cégek mobilbarát weboldal nélkül
- Az ISK akciós ajánlata Lépéselőny Tagoknak
- Hogyan használjuk a telefont okosan az üzleti kapcsolatokban?
- Prága mindössze 38.900 Ft-ért!
- Változás = üzlet
- Mikor hagyja abba az értékesítést?
- Nem kérek semmit
- Pályázatok, közbeszerzések , fejlesztési adókedvezmények, finanszírozási megoldások
- Naivan könnyebb
- Vásároljon magától!
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..