Ügynökséget keres a Pannon |
|
|
2009. július 24. péntek, 03:00 |
Kilenc hónap után ismét újratenderezteti kreatívmegbízását a Pannon – értesült a Kreatív. Úgy tudjuk, a múlt héten indult tenderen hárman versenyeznek.
A legutóbbi, tavaly októberben, azaz mindössze 9 hónapja zárult tender után ismét megpályáztatja kreatívügynökségi megbízását a Pannon – értesült több forrásból a Kreatív Online.
A tavaly évvégi tender a korábbi ügynökséget, az Ogilvyt erősítette meg pozíciójában, azóta azonban az év elején vezérigazgatót és kommunikációs vezérigazgató-helyettest is váltott a Pannon. Ove Freidheim vezérigazgató helyét a bangladesh-i leányvállalattól érkező Anders Jensen, Dan Titus kommunikációs vezérigazgató-helyettes székét pedig marketingigazgatóként Kallós András, a Coca-Cola atlantai központjából hazaérkező szakember vette át.
A Kreatív Online úgy tudja, a vezető hirdetők közé tartozó mobilvállalat ősztől kommunikációs stratégiaváltásra készül az új irányítás alatt, az emiatt kiírt kreatívtenderre pedig a jelenlegi partner, az Ogilvy mellett a Young & Rubicamet és a Publicis különálló alvállalatát, a Publicis Dialógot hívták meg. (Utóbbira azért lehetett szükség, mert a Publicis maga a Magyar Telekom ügynökségeként a versenytárs T-Mobile kommunikációját segíti. Papp Zsuzsa, a Publicis ügyvezetője nem kívánt reagálni lapunk megkeresésére.)
A tender lapunk információi szerint múlt héten indult: az érintett ügynökségek közösen vettek részt a kereteket ismertető briefingen. A Pannon már nyár végére eredményt hirdetne, és úgy tudjuk, már az ősz elején kampányt terveznek a győztes anyagaival.
Az ügyben természetesen megkerestük a Pannont is, ahol lapunk egyetlen információját sem kívánták kommentálni. Pál Zsombor
Forrás: Kreatív Online, Román Balázs
www.kreativ.hu |
Bővebben...
|
Reklámarc lett Clinton és Gorbacsov |
|
|
2009. július 23. csütörtök, 03:00 |
Gorbacsov, Clinton, Castro – a politikusok között egy közös vonás mindenképpen van: világmárkák reklámarcai voltak, még ha ehhez az utóbbi kettő nem is adta a hozzájárulását. A politikusok szép summát söpörhetnek be egy pár másodperces szereplésért, a reklám – és így a termék – viszont a nagy név hatására felejthetetlenné válik az olvasó számára. Más kérdés, hogy Gorbacsovról a peresztrojka vagy a szél nélküli pizza jut-e eszébe az oroszoknak.
„A legfontosabb a reklámnál, hogy érzelmi kapcsolatot közvetít. Az üzenet célja, hogy kialakuljon egy érzelmi platform a reklám és a vevő között. Ez az alapja a márkalojalitásnak” – mutat rá Babocsay Ádám. A reklámszakember szerint az igazi kérdés az, hogy ehhez egy híresség – esetünkben egy történelmi személyiség – mit tesz hozzá.
Gorbacsov és Clinton is reklámarc lett
Mihail Gorbacsov a Szovjetunió első és egyben utolsó elnöke két világcég reklámjában is szerepelt az elmúlt években. Az elsőben egy pizzériában ülve orosz emberek a politikus érdemeit és hibáit sorolják. Utóbbit az „edge” szóval emlegetik, amely angolul a szélt, határt jelent. Így a gazdasági összeomlás szélére sodort ország az, amelyet felrónak neki. A reklámban ez a gondolat teremti meg a kapcsolatot Gorbacsov és a – újdonságnak számító – szegély nélküli pizza között (amit szintén az „edge” szóval jelölnek), amit azonban kedvelnek az oroszok. „Ez egy olyan reklám, ahol a politikus személye segíti, hogy megértsük a reklám üzenetét” – érvel a szakember.
Másik reklámjában Gorbacsov egy autó hátsó ülésén utazva reklámoz egy világhírű táskamárkát. „A politikus mellett a teniszező André Agassi vagy éppen Sean Connery színész is szerepel a reklámban, utalva ezzel a híresség és az utazás közötti kapcsolatra” – véli Babocsay Ádám. Gorbacsov két reklámszerepéről lehangoló vélemények születtek, döntése mögött – hogy elfogadja a felkérést – elsősorban pénzügyi okok szerepelhettek, amelynek összegét persze üzleti titokként kezelik.
Bill Clinton korábbi amerikai elnök egy holland biztosítóvállalat reklámjában szerepelt. A „Csak hívjon minket” szlogen a spot végén már egy jó ideje felépített reklámstratégia fő mondata, itt a politikust helyettesíthetné akár más is, de ő az, aki ismert, s ezáltal a poén is jobban üt. A reklámot később betiltották, mivel Clinton nem adta beleegyezését a filmhez, így azt trükkel rakták össze. A politikus szerepeltetése emiatt csak közvetetett módon történik meg, ám a fogyasztóhoz így is eljutott a frappáns, ötletes hirdetés, s annak mondanivalója is.
Castro, a sztár
A Dacia imázsváltással kíván felzárkózni a kis és olcsó autók versenyében. Ezért látványos és új típusú reklámmal jelentkezett. A gondterhelt Fidel Castro egy karibi házban megy szobáról szobára, ahol látja a számítógépes játékot játszó Lenint vagy a csocsózó Martin Luther Kinget. A verandán a távolba meredő Che Guevarát és Karl Marxot találja, akik egy új forradalmat vizionálva tekintenek a Dacia autóra. „A gond ezzel a reklámmal az, hogy bár technikailag magas színvonalú, s nyilván emlékezni fog rá a vevő, de a figyelemfelkeltésen túl hiányzik egy egyszerű üzenet, amely hidat képezhetne a releváns fogyasztói igény és márkaígéret között” – véli Babocsay Ádám.
A szintén a kubai vezetőt arcnak használó sörreklám ugyanakkor egyértelműbb üzenetet hordoz. Ebben Castro még az amerikai külügyminisztériummal is felvenné a kapcsolatot és szeretett szivarjaiból is adna azért, hogy az amerikai sört a kubaiak is élvezhessék. Nincsenek egyébként információk arról, hogy a reklámot betiltották volna vagy hogy a kubai hatalom jogi eszközökhöz folyamodott volna a gyártókkal szemben.
„Ez már jobb reklám, hiszen az értékes sörmárka gondolata releváns lehet a fogyasztó számára. Formailag viszont megkötné a reklámkészítő kezét, ha a politikust reklámról reklámra visszatérő arcként szerepeltetné. A gondolat nem igényli Castro folyamatos jelenlétét. Bár nem ismerem a márka stratégiáját, vélhetően annyit óhajt mondani, hogy bármit érdemes feladni érte, még akár a politikai meggyőződésünket is” – mutat rá Babocsay Ádám.
A cikk teljes terjedelmében az alábbi oldalon érhető el: http://www.fn.hu/kulfold/20090720/reklamarc_lett_clinton_gorbacsov/
Forrás: FN - Figyelőnet
www.fn.hu |
Bővebben...
|
A YouTube-on reklámozzák Magyarországot |
|
|
2009. július 23. csütörtök, 03:00 |
A Magyar Turizmus Zrt. a videómegosztón saját márkázott csatornán mutatja be reklámfilmjeit.
Elindította YouTube-csatornáját a Magyar Turizmus Zrt. (MT), így ezek után a világ legnagyobb videó megosztóján immár saját, márkázott csatornán át is közzéteszi reklám- és turisztikai filmjeit, illetve az ott fellelhető rövidfilmekkel is színesíti hazánk turisztikai megjelenését - közölte a társaság.
A www.youtube.com/hungary címen elérhető oldallal az MT nem titkolt célja, hogy a csatornára feliratkozók, illetve a videókat megtekintők körében népszerűsítse hazánk turisztikai kínálatát, és a jövőben direkt üzeneteket jutasson el hozzájuk.
A középtávú célok között szerepel továbbá egy, kifejezetten a YouTube-on meghirdetett pályázat is, melyen vagy az MT korábbi kisfilmjeinek feldolgozását, vagy teljesen saját készítésű országimázs-filmeket vár majd a társaság.
Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi vezetője a kezdeményezéssel kapcsolatban elmondta: 2009-ben várhatóan az európai utazási piac 38 százalékát az interneten keresztül foglalják, ezért kiemelkedően fontos, hogy a kínálati oldal szereplői a megfelelő eszközökkel próbálják elérni az utazóközönséget.
Forrás: Napi Gazdaság Online
www.napi.hu |
Bővebben...
|
Magyar ügynökségek külföldön (II. rész) |
|
|
2009. július 22. szerda, 03:00 |
Tovább a címért
Az általunk megkérdezett cégek egyike sem titkolja, hogy ambícióik nem merülnek ki az egy-egy országban való megtelepedésnél. Ellenkezőleg: saját szolgáltatásaikkal a régió legjobb és legsikeresebb ügynökségeivé kívánnak válni. A Café már most szinte minden régióbeli országban jelen van.
|
Bővebben...
|
Magyar ügynökségek (I. rész) |
|
|
2009. július 21. kedd, 03:00 |
Szűkülő honi piac, regionális ambíciók, hazai ügyfél külföldi megjelenése – okok, amiért a kommunikációs szakma magyar tulajdonú ügynökségei külföldön terjeszkednek. Egyelőre azonban kevés az ügyfél, részleges a siker, és hosszú út előtt állnak – mondják az ügynökségek vezetői.
|
Bővebben...
|
Márkaépítés vagy promóció? |
|
|
2009. július 20. hétfő, 03:00 |
A válság hatására a hirdetők vagy rövid távú megoldást keresnek és promócióznak, vagy a márka megerősítésében látják a túlélés biztosítékát. A Nissan, a Ringier, a Népszabadság és a Beiersdorf szakemberei beszélgettek az irányokról a BMB Focus és a Kreatív felkérésére.
|
Bővebben...
|
Vegyes A kommunikációs vezetõk felemelkedése |
|
|
2009. július 17. péntek, 03:00 |
Az elmúlt 12 hónap gazdasági bizonytalansága magával hozta a vállalati kommunikációs vezetők szerepének felértékelõdését. A kommunikációs vezetők felemelkedése című évente elvégzett kutatás alapján – melyet a Weber Shandwick nemzetközi pr ügynökség a Spencer Stuarttal, a világ egyik vezető HR tanácsadó vállalatával és a KRC Research-csel közösen készít el – a globális kommunikációs vezetők¹ (CCO-k) 58 százaléka jelent közvetlenül a vállalat vezérigazgatójának, szemben a múlt évben mért 48 százalékkal.
|
Bővebben...
|
MOST! - pénzügyi ismeretterjesztő magazin és weboldal a Budapest Banktól |
|
|
2009. július 16. csütörtök, 03:00 |
Júniusban indította útjára a Budapest Bank MOST! című pénzügyi útmutató kiadványát és annak online oldalát.
|
Bővebben...
|
A válság túlélésének kódja: CRM |
|
|
2009. július 15. szerda, 03:00 |
A háborúban a fegyver a legkelendõbb árucikk. A túlélés legmodernebb fegyvere pedig nem más, mint a CRM. A hazai vállalatok valljuk be egy kicsit elkényelmesedtek az elmúlt 10 évben. Ha elvesztettek egy-egy vevõt nem történt semmi baj. Ahogy a híres mondás is hangzik: VAN MÁSIK!
|
Bővebben...
|
A folyékony kenyérben élő siker – avagy karriertanácsok egy korsó sörben |
|
|
2009. július 14. kedd, 03:00 |
Elgondolkozva ülök egy korsó sör mellett a kedvenc sportbáromban.
|
Bővebben...
|
|
Fotel címmel új ügyfélmagazint indított a Vodafone |
|
|
2009. július 13. hétfő, 03:00 |
"Egyre többet adunk" – a Vodafone új szlogenje vadonatúj kommunikációt takar. Ennek részeként új, kéthavi ügyfélmagazint indít a mobilszolgáltató, Fotel címmel.
|
Bővebben...
|
Közösségi köztérfejlesztés/Tematikus utcák |
|
|
2009. július 10. péntek, 03:00 |
A Holdudvarban tartott konferencián az előadók a közösségi településfejlesztés fontosságát hangsúlyozták.
|
Bővebben...
|
Madday Tour |
|
|
2009. július 08. szerda, 08:39 |
2009 Kecskemét - (2009. augusztus 1. ) Az idei évben első alkalommal kerül megrendezésre Magyarországon ez a különleges, szórakoztató és rendkívül látványos esemény, mely a wakeboard sport népszerűsítését hivatott szolgálni. A versenyeket számos kiegészítő program színesíti, amelyek a riderek valamint a közönség szórakozatásáról gondoskodnak.
|
Bővebben...
|
Ragaszkodnak a luxusmárkákhoz a kínaiak |
|
|
2009. július 08. szerda, 06:47 |
A tehetős, 35 ezer dollár feletti éves jövedelemmel rendelkező kínai vevők legkedveltebb ruha- és kiegészítő-márkája a Louis Vuitton, az órák és az ékszerek terén pedig a Cartier áll az első helyen - idézi a Bloomberg a Ruder Finn Asia pr-cég megrendelésére készült felmérés eredményét.
|
Bővebben...
|
Ferrari vagy Trabant? |
|
|
2009. július 08. szerda, 03:00 |
Gondolt már arra, hogy egy igazán erős sportautót vezessen? Milyen jó érzés száguldani, miközben a 300 lóerős motornak meg sem kottyan 150-ről 200-ra gyorsítani. Tudatában lenni annak, hogy bármikor elkezdhet egy előzést, mert olyan tartalékokkal rendelkezik, ami ezt bármilyen helyzetben biztosítja, legyen szó sík terepről, vagy egy meredek hegyi emelkedőről. Amikor nincsen ellenfél az úton, mindenki tisztelettudóan lehúzódik ön elől a belső sávból, ahogy meglátják a visszapillantó tükörben… |
Bővebben...
|
Metropolitan-operaestek Szegeden |
|
|
2009. július 07. kedd, 03:00 |
Az Erste bemutatja
Ősztől a szegedi Belvárosi Mozi is csatlakozik a „The Metropolitan Opera: Live in HD” programsorozathoz, melynek keretében a moziban élő közvetítéseket láthat az operakedvelő közönség a New York-i Metropolitan (MET) Opera előadásairól. A programsorozat Szegeden is az Erste Bank támogatásával indul el.
|
Bővebben...
|
Innovatív környezetvédelmi fejlesztések a BMW gyárában |
|
|
2009. július 06. hétfő, 03:00 |
A bajor gyártó 12 millió dollárt invesztált a használtgáz-visszanyerő rendszerbe és a tanulmányozza a szélenergia felhasználási lehetőségeit is.
|
Bővebben...
|
Sztárok fociztak az esélyegyenlőségért |
|
|
2009. július 03. péntek, 03:00 |
Esélyegyenlőségi futball mérkőzésen léptek pályára a hazai hírességek "Hogy a Nap mindenkire egyformán süssön!" címmel. A Médiaválogatott és az erre az alkalomra összeverbuválódott „Esélyegyenlőségi válogatott” játszott egymás ellen, de együtt, a nemes célért.
|
Bővebben...
|
Mérföldkő a Baranyai Élménykörút életében |
|
|
2009. július 02. csütörtök, 03:00 |
Célegyenesben a Reneszánsz Élménybirtok Mérföldkőhöz érkezett a Dél-Dunántúli Operatív Program, egyben az ország legnagyobb turisztikai beruházása. A bikali Puchner Kastélyszállóban aláírták ugyanis a Baranyai Élménykörút konzorciumi és támogatói szerződését, melynek keretében négy Baranya megyei településen valósul meg átfogó turisztikai fejlesztés.
|
Bővebben...
|
Magyar diák nyerte a Google fotópályázatát |
|
|
2009. július 01. szerda, 03:00 |
A Google Photography díjat Halász Dániel nyerte, akinek képeit a londoni Saatchi Galériában fogják kiállítani. A 82 országból több mint háromezer nevezés érkezett.
|
Bővebben...
|
|