2010. augusztus 23. hétfő, 03:00 |
Támad egy csodálatos üzleti ötletünk. Egy terv, amivel többet kereshetnénk, vagy ami megoldana egy csomó problémát. Egy fergetes. És hónapokkal később azon tűnödünk, hogy mi történt ezzel a csodálatos ötlettel. Semmi különös nem történt, csak senki nem dolgozott – folyamatosan, hétről hétre – az ötlet megvalósításán. Ez nem feltétlenül kritika. A terveket azért nem váltják valóra, mert a vezető és csapata annyira túlterhelt, hogy nem áll módjukban az új terveket kivitelezni.
|
Bővebben...
|
2010. augusztus 19. csütörtök, 03:00 |
Egyik ügyfelemmel találkoztam és beszélgettem, és ő fogalmazta meg úgy: a válság, és a piaci körülmények hatására úgy döntöttek a tulajdonostársaival, hogy elkormányozzák a céget onnan, ahol 10 éve dolgoznak. Sokunknak nehéz döntés lenne, és nem is mindenki merné meglépni, pedig egy új piac új vevőket, bevételt és profitot hozhat.
|
Bővebben...
|
2010. augusztus 16. hétfő, 03:00 |
Mindenki szereti, vagy szeretné elmondani magáról: annyi megkeresésem van ajánlásokból, hogy nem is kell új vevők után kutatnom… De a három életbevágó lépés ahhoz, hogy ez bekövetkezzen?
|
Bővebben...
|
2010. augusztus 13. péntek, 03:00 |
Két lehetséges stratégia van, ha nem akar eléggé pörögni az üzlet, vagy ha szezonálisan jönnek csak a bevételek. Az egyik: meghúzni a nadrágszíjat, csak annyi emberrel dolgozni, amennyivel muszáj, és minimalizálni a kiadásokat. Nézzük inkább a másikat, ami bevételt, és profitot hozhat Önnek is!
|
Bővebben...
|
2010. augusztus 09. hétfő, 03:00 |
Hasonló című könyvében Lee Iacocca az amerikai gazdaság nehézségeit, és valódi, karizmatikus vezetők hiányát feszegeti. Tesz viszont jó pár érdekes és tanulságos megjegyzést a kereskedelemre, az értékesítésre, a bevétel- és profitszerzésre vonatkozóan is, amik egy mai magyar kisvállalkozónak is rendkívül hasznosak.
|
Bővebben...
|
2010. augusztus 04. szerda, 03:00 |
A gazdaság szereplői, a cégvezetők pontosan tudják, mennyit számít a cég túlélésében, a bevétel eléréséért vívott csatában, hogy a csapat összetartson, stabil legyen. Rutinos és sikeres vállalkozók azzal is tisztában vannak, hogy van még egy kulcs tényező: a kijelölt úton végig kell menni, nem szabad minden kecsegtető szellőnek hagyni, hogy eltérítse a hajót eredeti útirányától. Ahogy egy felvonulás során nem kezd új és új énekbe a menet, csak mert valaki bekiabál a nézők közül, úgy kell a vezetőnek is megtartani az irányt minden „visszautasíthatatlan jó üzlet” dacára.
|
Bővebben...
|
2010. augusztus 02. hétfő, 03:00 |
Előfordul az üzletben, hogy az ember már bedolgozta magát egy piacra, körülvette magát ajánlókkal, üzleti nagykövetekkel, kialakultak a kapcsolatai – aztán közben előrehalad a cége, és más piacok válnak relevánssá számára. Ha a networkinget egy általánosan felépített terv keretében végzi, akkor pontosan tudni fogja, mikor hagyja ott az adott üzleti kapcsolatait, és kezdjen újak építésébe máshol. Tapasztalatom szerint a legtöbben azért váltanak túl korán, mert rossz okokat határoznak meg. Valójában ki sem dolgozták a kezdetnél, miért éppen ezekkel az emberekkel építsenek kapcsolatot, és ezért építik le ezeket!
|
Bővebben...
|
2010. augusztus 02. hétfő, 03:00 |
Egy üzletemberről elvileg sokat elárul, hogy viselkedik a meglévő partnereivel: csak arra törekszik, hogy új vevői, új ügyfelei legyenek, és elhanyagolja a felvett kapcsolatokat, vagy tartósnak gondolja az üzleti partnerkeresést?
|
Bővebben...
|
2010. július 30. péntek, 03:00 |
Sok cég tulajdonosai fiatal vállalkozók.Üzleti kapcsolataik jelentős részét olyan cégek alkotják, melyekkel az interneten megtalálható cégadatbázis információi segítségével vették fel a kapcsolatot. Sokan közülük induló vállalkozások, melyek hasonló nehézségekkel küzdenek. A mai magyar piacon nagyon nehezen boldogulnak a fiatal vállalkozók.
|
Bővebben...
|
2010. július 29. csütörtök, 03:00 |
Milyen vállalkozást érdemes egy fiatal pályakezdőnek indítania, és milyen lépéseken kell keresztül menni hogy ez megvalósuljon?
|
Bővebben...
|
|
2010. július 28. szerda, 03:00 |
Mi a teendő, ha a jól megtalált új vevő leadja a megrendelést, mi teljesítjük a saját oldalunkat, mégis nemhogy a profit, de a bevétel is elmarad? Hol tudna javítani azon egy átlagos vállalkozás, ha tartoznak neki?
|
Bővebben...
|
2010. július 23. péntek, 03:00 |
A telefon hasznos üzleti eszköz. Nem egyszerűen kommunikációs szerkezet és reklám lehetőség, hanem alapos és precíz marketing „munkatárs”. Komoly értékként kell kezelni a telefon segítségével gyűjtött információkat. A törvények szellemében, csak akkor rögzíthetünk adatokat, ha arra előzetesen engedélyt kapunk a címzettektől, jelen esetben a telefonvonal másik végén lévőktől. Ennek két módja van.
|
Bővebben...
|
2010. július 23. péntek, 03:00 |
Egy ismerősöm elmesélte, mennyire sikeres volt számára, amikor az idők során összegyűjtött névjegyeket rendezgette. Négy csoportba osztotta ezeket a névkártyákat, majd az Outlook-ban (ezt használja) megcsinálta ezt a 4 kategóriát. Minden partnert, az összes adatukkal felvezette az Outlook Címjegyzékbe, majd minden így felvitt kontaktot az előre megadott kategóriákba rendezett el. Ez azt jelenti, hogy mostantól kezdve jóval hatékonyabban tudja menedzselni a kommunikációkat ezekkel a partnerekkel. Egyúttal egy pillantásra átlátja, kire szükséges fókuszálnia az üzleti kapcsolatépítésben.
|
Bővebben...
|
2010. július 19. hétfő, 03:00 |
Soha nem volt kétségem felőle, hogy a magántulajdonban működő vállalkozások – mivel rá vannak kényszerítve – összehasonlíthatatlanul hatékonyabbak, mint az állami cégek vagy a közintézmények (tisztelet a kivételnek). Mai tapasztalataim csokorba gyűjtötték mindazokat a pontokat, amikre magánvállalkozóként is érdemes figyelni, nehogy „elállamiasodjon” a cég!
|
Bővebben...
|
2010. július 15. csütörtök, 03:00 |
Ahol egy bölény van, több is akad – szól az ősi indián közmondás, ami kicsit rokon az ismert viccel, amikor a fiatal, a középkorú, és az öreg szarvas figyeli a dombtetőről a völgyben iszogató nőstény szarvasokat. De vajon az üzleti életben elég az a hozzáállás, hogy „majd feljön, amelyik akar valamit”?
|
Bővebben...
|
2010. július 14. szerda, 05:33 |
Sokszor hallom, hogy Magyarországon csak kapcsolatokkal lehet előrébb jutni, csak a kapcsolatokon múlik minden. Érdekes módon ezt még soha nem hallottam olyan embertől, aki tudott üzleti kapcsolatokat építeni, aki jó barátságban volt az emberekkel. Mi az ő titkuk?
|
Bővebben...
|
2010. július 14. szerda, 03:00 |
Egy jó üzleti és marketing stratégia elengedhetetlen vállalkozásunk számára. Sokak szerint a „majd csak lesz valahogy” gondolkodás elég, hiszen az elmélet szerint keményen dolgozunk, reklámozunk, ügyfelezünk, ezáltal bevételeink növekednek és profitot is termelünk. Ez mind szépen hangzik, viszont ha nincsenek pontos céljaink, nincs stratégiánk, a kemény munka hosszútávon higgyék el, önmagában nem visz minket előre.
|
Bővebben...
|
2010. július 13. kedd, 03:00 |
Tegyük fel, hogy valaki tartozik nekünk 1 millió forinttal. Mi a jobb? Ha ma adja meg az 1 millió forintot, vagy ha 1 év múlva? A többség biztos arra szavazna, hogy az a jobb, ha ma adja meg. A miértre egyszerű a válasz: a kamatok miatt.
|
Bővebben...
|
2010. július 09. péntek, 04:28 |
Ismertem egy embert, aki történetesen egykori főnököm volt. Annak idején havi körül-belül 2-2,5 millió forintos havi profittal rendelkezett vállalkozóként és egy Budapest külső területén lévő panelrengeteg közepén lakott feleségével, egy másfél szobás lakásban. Volt egy másfélmillió forintot érő autója, bevételei pedig stabilak voltak már jópár éve.
|
Bővebben...
|
2010. július 08. csütörtök, 04:31 |
Ha elegünk van az alkalmazotti jogviszonyból és unjuk már a monoton, napi átlagosan nyolc órán át tartó robotolást, kiléphetünk az előre nem vivő mókuskerékből és megalapíthatjuk vállalkozásunkat. Nyílván mindenkinek akadnak ötletei, tervei, céljai. El kell döntenünk miben vagyunk a legjobbak, mihez értünk és ha ez mind megvan, belevághatunk a technikai részletekbe.
|
Bővebben...
|
|