2010. november 25. csütörtök, 03:00 |
A legjobb bemutatkozást, amit lejjebb olvashatnak, egy cégtől hallottam a közelmúltban kifejez mindent, amit magunkról érdemes lenne mondanunk, amikor az üzleti partnerkeresés során oda jutunk, hogy bizalmat kell ébresztenünk a cég iránt. Rengeteg energiát fektetünk abba, hogy kialakítsunk egy képet potenciális új vevőinkben magunkról, sokat költünk marketingre, image-re, brandre. Mégis, gyakran előfordul, hogy erőlködnünk kell potenciális partnereink szemében… Hogy lehetne ezt elkerülni?
|
Bővebben...
|
2010. november 22. hétfő, 03:00 |
Ültem egy konferencián, amit kisvállalkozóknak szerveztek, és elgondolkodtam: annyi mindent mérünk az empátiától az intelligenciáig – miért nem vezetünk be vállalkozóként egy mérőszámot, ami a vállalkozói képességeket, készségeket mérné, mutatná? Érdekes lenne megnézni, egy partner, akivel épp szerződni tervezünk, milyen üzletember például – és egy ilyen egyszerű módon ezt meg tudnánk nézni. Miket kellene elsősorban magába foglaljon a vállalkozói quota, avagy VQ?
|
Bővebben...
|
2010. november 19. péntek, 03:00 |
Alkalmam volt részt venni egy konferencián, melyen kifejezetten befutott, sikeres vállalkozók adtak elő azzal kapcsolatban, mik vezettek az ő üzleti sikereikhez, piaci és anyagi gazdagságukhoz. Nagyon tanulságos volt a négy különböző szempont, hiszen a marketing, szervezés, értékesítés és gazdaságos, profitot termelő vállalkozás témáiról az előadók nem csak elméletben tudnak beszélni, ők ezt mindennapjaikban élik meg. Megpróbáltam összefoglalni, számomra mi volt a lényeg, mik voltak a közös pontok e vállalkozók sikerhez vezető útján.
|
Bővebben...
|
2010. november 03. szerda, 03:00 |
Múlt héten az Ajánlók Intézetének angol és ír konferenciáján voltam Birmingham-ben, és az ajánlói marketingről tanultam tanácsadók és kisvállalkozások vezetőinek csoportjával. A nap témája az volt, hogy tudnánk radikálisan növelni az ajánlásokból származó bevételeinket. A témák egyikét Trey McAlister adta elő: a „Kapcsolati Szféra Profijainak megértése” címmel. Ők olyan emberek, akik rendszeresen ajánlják egymást.
|
Bővebben...
|
2010. november 02. kedd, 03:00 |
Súlyos százezrek az államkasszába befizetve, miközben saját munkatársait képeztethetné? A szakképzési hozzájárulást BEFIZETI, vagy BEFEKTETI? Bizonyára nem csak Ön örülne annak, ha ennek a járuléknak egy részét okosabban használhatná fel, hanem beosztottjai is… Lehet, hogy jól ismeri már a szakképzési hozzájárulás lehetőségeit, talán már fel is használta, és jó helyre ment, de ha nem, akkor most még nem késő. Persze nemes dolog ezt a járulékot befizetni a nagy kasszába...
|
Bővebben...
|
2010. október 29. péntek, 03:00 |
Rövid idő alatt átütő erejű akció – erre mondják az amerikai haditengerészetnél, hogy RS (relative supremacy, azaz szabad fordításban relatív fölény). Ez azt jelenti, hogy ha pl. egy kis létszámú, de ütőképes harci alakulat támad meg egy jól védett objektumot, akkor összehangolt akcióval képesek a helyzethez képest fölénybe kerülni és legyőzni az ellenfelet. A Bibliából is ismert Dávid és Góliát-példához hasonló gondolkodás megszívlelendő egy mikro- vagy kisvállalkozás életében is, ha nagyobb, erősebb és gazdagabb versenytársai ellen kíván életképes marketinget és értékesítést folytatni.
|
Bővebben...
|
2010. október 27. szerda, 03:00 |
Ha a szelet nem tudod mozgatni, mozgasd a vitorlát, tartja egy régi közmondás Afrika délkeleti partjainál, a zanzibári halászok körében. Mit jelent ez 2010-ben egy magyar kisvállalkozó életében, a marketing és értékesítés területén? Bár azt írhatnám, hogy helyszíni oknyomozó riportot folytattam Tanzániában, de álljanak itt pusztán a hasznosítható tények az élménybeszámoló helyett.
|
Bővebben...
|
2010. október 27. szerda, 03:00 |
A kapcsolati hálózat ápolgatása hasonló a kertünk gondozásához. Egy kertben a különböző fák, bokrok és növények eltérő mennyiségű figyelmet igényelnek, mely a növekedésükhöz és fejlődésükhöz szükséges. Ugyanez a helyzet a kapcsolati hálónkkal: van olyan, akire nagyon kevés figyelmet is elegendő fordítani, mások az kezdeteknél igényelnek sokat, megint mások folyamatos gondozást várnak el.
|
Bővebben...
|
2010. október 14. csütörtök, 03:00 |
A Lépéselőny üzleti közösség kiállítóként részt vett a Kapcsolatépítő Napon – tanulságos eseményként marad meg marketing, értékesítési és networking szempontból. A mottó: mit ér egy üzleti kapcsolat pontosan?
|
Bővebben...
|
2010. október 07. csütörtök, 03:00 |
A Biblia szerint „És ha egy ország önmagában meghasonlik, meg nem maradhat az az ország. És ha egy ház önmagában meghasonlik, meg nem maradhat az a ház.”. Ez egy cégre vetítve annyit tesz, hogy ha a munkatársak nem tudják, hová tartanak, illetve miért is dolgoznak, ha nincs erős és egyértelmű vezetés, az eredmények, az új vevők száma, a marketing és értékesítés hatékonysága és a haszon messze elmarad a lehetőségektől. Hogy kerülhető el mindez?
|
Bővebben...
|
|
2010. október 05. kedd, 03:00 |
Egyre többet hallani róla, hogy a Net kihasználható új vevők szerzésére, üzleti partner keresésre is, mégis az internetes ingyenes cégjegyzékekben, cégtárakban szereplés ideje leáldozóban van. Hol találunk üzleti partnerekre az Interneten, és hogy hasznosítható az online a bevételszerzésben?
|
Bővebben...
|
2010. október 04. hétfő, 03:00 |
…és egy ingyenes cégjegyzék önmagában semmit sem ér, ha nem használja ki okosan az ember az üzleti partner keresésben! 5 tipp, hogy tud Ön is bevételt elérni egy üzleti közösség vagy cégtár segítségével.
|
Bővebben...
|
2010. szeptember 23. csütörtök, 03:00 |
Az elmúlt években számos kisvállalkozás tulajdonosa realizálta, hogy az üzleti életben egyszer fenn, egyszer lenn van az ember. A gazdaság szerencséjére ezeknek az embereknek többségében pozitív a jövőképe, és a válságból a kivezető úton járnak. Akad köztük olyan, aki gyökeresen más iparágban kezd dolgozni, mint tette azt 3 évvel ezelőtt. A múlt héten közülük beszélgettem néhánnyal.
|
Bővebben...
|
2010. szeptember 20. hétfő, 03:00 |
„Hozzunk már haza egy jó ötletet” – mondta férjének egyik ügyfelünk, amikor 4 évre az USA-ba költöztek, mert ott kaptak munkalehetőséget. Ebből a szándékból végül egy, Amerikában kiválóan működő szolgáltatás hazai beindítása, és felfuttatása kerekedett ki. Hol találkozhat érdemi, másolható példákkal?
|
Bővebben...
|
2010. szeptember 17. péntek, 03:00 |
Kiskorom óta arra tanítottak, hogy a királyok erénye a pontosság. És valóban: a minap 45 percet késtem egy tárgyalásról, ami várhatóan 45 hét hátrányt jelent majd. Hogy lehet ebből mégis előnyt kovácsolni, ha ne adj’Isten felmerül?
|
Bővebben...
|
2010. szeptember 16. csütörtök, 03:00 |
Adóterhek, kevés bevétel, nem hatékony marketing és értékesítés, elszálló profit – ki ne ismerné a vállalkozók hagyományos kihívásait? Van az éremnek azonban egy másik oldala is, amivel gyorsan megismerkedhet az a vállalkozó, aki sikeres vállalkozás alapjait rakta le, és egyszercsak a növekedés édes gondjaival szembesül. Mi a teendő, ha kínlódás helyett luxusproblémákat szeretne megoldani?
|
Bővebben...
|
2010. szeptember 07. kedd, 03:00 |
Egy angol ismerősömtől hallottam azt a kifejezést, melyet úgy fordíthatnánk „öregfiúk hálózata” . A lényege nagyságrendileg az a bizalmi háló, melyen belül az ember könnyebben, gyorsabban tud kialakítani kapcsolatokat az ember, és elintézni dolgokat. Lássuk be: szívesebben találkozunk olyasvalakivel, akit egy ismerősünk ajánlott, esetleg már dolgozott is vele, mint egy idegennel…
|
Bővebben...
|
2010. szeptember 02. csütörtök, 03:00 |
Mi a veszélyesebb: egy bevállalt költség, vagy egy kiesett, soha meg nem termelt bevétel? Jellemzően cégvezetőként a kiadásokon van a fókusz, lásd válság kapcsán is a kiadások megnyirbálásáról, és visszafogásáról esett több szó. Pedig egy cég életében a soha meg nem termelt bevétel az igazi profitgyilkos… Mi okozza hát a kieső bevételt, és mit lehet tenni ellene?
|
Bővebben...
|
2010. augusztus 30. hétfő, 03:00 |
Egyik partnerem mesélte, hogy bár ő szeretné fejleszteni a cégét, tulajdonostársa a marketing és értékesítés bármilyen fejlesztése ellen van. Ezt a harcot vívják évek óta, és érdemben nem jutnak egyről a kettőre. Ismerős? Sok vállalkozást fog meg a terjeszkedésben, hogy a tulajdonosok között nincsen kitisztázva a célok elérésének a módja, és az ehhez használt eszközök. Így a legnagyobb jó szándék ellenére is lehet, hogy nem egy irányba húznak, ami végső soron kevesebb bevételt és profitot jelent.
|
Bővebben...
|
2010. augusztus 27. péntek, 03:00 |
Amikor egy vállalkozás elindul, jellemzően nincsenek még bevételek, nincs profit, nincs miből marketingre és értékesítésre visszaforgatni. Ezért eleinte az ember keresi azokat a megoldásokat, amellyel gyorsan és lehetőleg ingyen juthat előre. Azonban nem növekedhet úgy a cég, hogy ezt a gondolkodást tartja meg – ha nem tanulja meg egy vállalkozó becsülni más (hasznos) munkáját, vele is így fog bánni a piac. A sikeres vállalkozás alapja nem az élősködés, hanem a nyer-nyer típusú üzletek megtalálása.
|
Bővebben...
|
|