English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Minek nevezzelek? Nyomtatás E-mail
2008. április 14. hétfő, 07:43

 Figyelmeztető jelek, hogy a rossz célpiacnak marketingezel

Már tudod, hogy mekkora hiba, amikor egy cég úgy gondolja: "mindenki a célpiacunk". Most ennél még szűkebbre vesszük a kört, és megnézünk két kérdést, amit ha nem válaszolsz meg helyesen, akkor jó eséllyel túl sokat költesz marketingre. Viszont akkor tudok mutatni egy módszert, amivel úgy csökkentheted a marketing kiadásaidat, hogy közben az eredményeid ugyanazok maradnak. Elég jól hangzik?

Wolf Gábor

Nemrég egy webdesigner cégtől kérdeztem, hogy ki a célpiacuk (tudom, hogy Neked nem ilyen céged van, de azért olvasd tovább, a Tiédre is rátérünk!)

"A mikrovállalatok." - vágta rá a cégvezető gondolkodás nélkül.

"Rendben, de abból van legalább 250 ezer itthon. Ha csak 1%-uk (2500) holnap itt kopogtat Nálad, ki tudod szolgálni őket? Várj, ez nem minden! A másik kérdésem: van annyi pénzed, hogy mindannyiuknak folyamatosan marketingezz?"

Sok vállalat egyik alapvető marketing hibája, hogy túlságosan szélesre veszi a célközönségét. Persze ma már tudom, hogy mi van e mögött: a szegényes marketing miatt azt remélik, hogy talán statisztikai alapon bejön pár ügyfél. A nagy számok törvénye. És emiatt nem is merik szűkebbre venni a hálót, hiszen az a statisztikai alapot rontaná.

Ez a gondolkodásmód sajnos hibás, még akkor is, ha a cég azt hiszi, hogy ő már leszűkítette a célközönségét. Miért? Az "Aki sokat markol, keveset fog" elve itt is működik, és aki precízen határozza meg a célpiacát, az annak ellenére, hogy szűkít, nagyobb bevételre számíthat, azt is megmutatom, hogy hogyan.

A webdesignernek is érdemes tovább fókuszálnia, csak hogy pár szempontot mutassak:

Demográfia

Vajon könnyebb lenne a helyi cégeket kiszolgálni, mint azokat, akik 100 km-rel dolgoznak arrébb? Tudom, a web nem ismer határokat, de a személyes kapcsolat bizalma igen. Vajon milyen iparág lenne a jó célpiac? Pénzügy, gyártás, telekommunikáció, szolgáltató, logisztikai cégek, kis boltok? Mekkora cégről beszélünk alkalmazottak számát és bevételt tekintve?

Ezek a kérdések azok, amik segítenek behatárolni a célpiacot, hogy ez alapján pl. le tudjuk őket válogatni egy adatbázisból. Ha demográfiai szempontból nincs jól meghatározva, hogy ki a célpiacunk (akár a termékeidre, szolgáltatásaidra külön-külön lebontva), akkor már el se kezdj marketingezni, mert túl széles rétegre célzol?

Pszichográfia


Ez eggyel nehezebb feladat, de annál hatásosabb eredménye lesz: A célközönségnek milyen közös problémájára kínálunk mi megoldást? Milyen ígéretet, eredményt várnak el vagy remélnek a vásárlástól, az együttműködéstől? Hol tájékozódnak ezzel kapcsolatban? Milyen médiákat fogyasztanak?

Ezek azok a kérdések, amik segítenek a reklámodat megfogalmazni, hiszen abban a fent megismert problémákat, előnyöket kommunikálva sokkal jobban meg tudjuk szerezni a célközönség figyelmét.

Így ha demográfiai és pszichográfiai szempontból már jól körülírtad a célközönségedet, akkor a szép előrelépéshez gratulálhatsz magadnak. De ez még mindig nem elég egy jó marketingesnek!

Egy lépést előre a pontosabb célzáshoz

"És ki az ideális vevőd, mi jellemző rá?" - faggattam tovább webdesigner barátunkat. Erre végre beindult a fantáziája: "nyitott cégvezető, jól menő vállalat, jól fizet, nem hőköl vissza egy sokszázezres árajánlattól, nem az ár az első szempontja, volt már weboldala, de abban csalódott vagy nem hoz pénzt, stb, stb.".

Na végre! Pont ezt akartam hallani.

Tőled is ezt akarom hallani


Ki az ideális vevőd? Kik azok, akikből sokat szeretnél?

Van egy homlokracsapós alapelvem a számodra: amíg nem tudod, hogy ki a céged számára az ideális vevő, amíg nem tudod pontosan körülírni demográfiai és pszichográfiai szempontból, addig nem is tudsz olyan marketinget folytatni, ami pontosan ezt az ideális vevőt fogja vonzani.

Ez egy kicsit bonyolult mondat így elsőre, de nagyon fontos, megpróbálom egyszerűbben megfogalmazni: Amíg Te sem tudod, hogy ki az ideális vevőd, addig kicsi az esélyed, hogy megfogjad! Éppen ezért a marketing egyik legfontosabb első feladata meghatározni, körülírni, hogy ki ez a titokzatos ideális vevő.

OK, körülírtam. És most?

Ha tudod, ki ő, akkor azt is fogod tudni, hogy hogyan, milyen kommunikációs csatornán keresztül érhető el. Azaz tudni fogod, hogy a marketing üzenetedet hogyan juttasd el hozzá. Kisebb lesz a marketing költésed, hiszen nem adsz ki pénzt olyan csatornákra, amik nem az ideális vevőidet érik el a leghatékonyabban.

Ha tudod, hogy ki ő, szinte nevén tudod nevezni, tudod, hogy milyen problémák gyötrik, milyen megoldást remél, milyen szavakat használ, amikor erről beszél, akkor semmi mást nem kell tenned, csak ezt visszamondani neki a reklámjaidban. Akkor már nem úgy fognak hangozni a reklámjaid, hogy "irodaház takarítás", hanem úgy, hogy "Por-, pollen- és atkamentesítő irodatakarítás az allergiára hajlamosak számára"

Mindenkihez szólni unalmas és nem hatékony: az általános, "senkit nem bántunk meg, nem zárunk ki" típusú marketing szövegek mára hatásukat vesztették. Lehet, hogy szűkebb közönséghez fogsz mostantól szólni, de számukra Te leszel az, aki végre pont azt reklámozza, amire ők már régóta vártak!

Forrás: www.marketingkommando.hu


Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. Ez az e-mail cím védett a spamkeresőktől, engedélyezni kell a Javascript használatát a megtekintéshez. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

 

 




A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Karintia Kft.
Bene Zoltán

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Ár-Vi 98. Kft.
Farkas Csabáné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Nautilus Kft
Németh József

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Kalorist Kft.
Varga Miklós

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.