A márka szerepe a toborzásban |
2007. április 21. szombat, 19:26 |
A márka a vállalati célok teljesítésében ösztönzi a dolgozókatA vállalati márkastratégiaSok nagyvállalat alkalmazza a vállalati márkastratégia módszerét, hogy minőségi munkaerőhöz jusson, és azt meg is tartsa - derül ki "A márka szerepe a toborzásban" című tanulmányból, amelyet a The Conference Board ipari tanácsadó szervezet jelentetett meg 2001-ben. A tanulmány szerint a megkérdezett 138 nagyvállalat 40 százaléka "munkaadói márkát" alakít ki, hogy a potenciális és a meglevő munkaerőre hatást gyakoroljon. Ez az eljárás egyelőre újdonságnak számít, csak 2000-ben kezdett elterjedni. A "munkaadói márka" megteremtése növelheti például az üzleti beszállítók ismeretségét, mert ők ritkán vagy alig kerülnek közvetlen kapcsolatba a fogyasztókkal, így a leendő munkavállalók nem is ismerik őket. A jelentés - mely a Charles Schwab brókercég támogatásával készült - a vállalatok márkastratégiáját vizsgálta, két vezetői csoport, a kommunikációs és marketing menedzserek valamint a HR menedzserek megkérdezése alapján. "A munkaadóknak kettős céljuk van, egyrészt hogy a potenciális munkavállalók figyelmét a vállalatra irányítsák, és a kiválasztási folyamat után a legjobbakat alkalmazzák, másrészt hogy megtartsák őket, amihez el kell érniük, hogy a dolgozók azonosulni tudjanak a vállalat céljaival és értékeivel" - mondja David Hell, a The Conference Board személyügyi és tehetséggondozási részlegének kutatási igazgatója. "A vállalatok rájöttek, hogy a tehetséges munkaerő megszerzésében versenyelőnyhöz jutnak, ha munkaadói márkát építenek ki. A vizsgálat megerősítette azt, amit a vállalati márkaépítésről 1998-ban készített felmérésünk mutatott, vagyis hogy a márkaépítési hajlandóság egyre általánosabbá válik" - vélte Kathryn Troy, a The Conference Board teljesítmény és üzemelési részlegének kutatási igazgatója. "A megkérdezett vezet?ľk azt mondták, hogy a vállalati márka iránytűként szolgál az átfogó változások idején. Sőt, a vállalati márka megtestesítői - márkaígéret teljesítői - maguk a dolgozók lesznek majd" - fogalmazott. "Egyes szervezetek önálló, körültekintően megtervezett munkaadói márkát hoznak létre, hogy a dolgozókat vállalati jövőkép és értékek megvalósítására ösztönözzék, más szervezetek, ugyanezt egy szélesebben értelmezett vállalati márkastratégia keretében valósítják meg". A vállalati márka és a munkaadói márka összehasonlítása A vállalati márka lényegét a kommunikációs/marketing vezetők az alábbi négy kritériumban látják: A HR vezetők hasonló kritériumokat állítottak fel a vállalati márka szerepére: A munkaadói márkára vonatkozóan jobban eltértek a vélemények. A HR vezetők a munkaadói márkától azt várják, hogy az: Látható, hogy a két koncepció keveredik, gyakran átfedi egymást, attól függően, hogy a vezetők mire akarják a hangsúlyt fektetni. Azonban a vállalatoknak csupán 20 százaléka rendelkezik mérési módszerekkel a munkaadói márka hatásvizsgálatához. A tanulmány kimutatta, hogy a felsővezetők elkötelezettek abban, hogy a márkaépítést stratégiai szintre emeljék. Tisztában vannak azzal is, hogy a vállalat életében bekövetkező felvásárlások, összeolvadások vagy kiszervezések rontanak a vállalat önazonosító képességén, és kedvezőtlen hatnak a munkavállalókra. A tanulmány felhívja a figyelmet arra, hogy "a vonzó munkahely" koncepció megalkotása segíti a munkaerő-toborzást és megtartást, de a valódi munkaadói márka többet nyújt ennél. A munkaerő motiválását is jelenti egyben, amelynek eredményeként a dolgozók hadrendbe állíthatók a vállalat céljainak és jövőképének teljesítésére. A szerzők meg vannak győződve arról, hogy a munkaadói márka egységes magatartást alakít ki, ami az összes dolgozó munkafolyamatában felismerhető, és végső soron ez emeli a vállalatot a legjobbak közé. Forrás: HR-Portál Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőinkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? Cégtárunk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →További cikkeket a témában a "Vezetői túlélőcsomag" rovatunkban olvashat → A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- A biztos bevételhez vezető egyszerű út
- 2014-ben a SEO fontos része lesz az online marketing
- Gerilla üzletkötés
- Adatbázis vásárlási lehetőség
- eDM vásárlási lehetőség
- Ismét költenek kutatásra a vállalatok
- Kártérítést kaphatnak az erőgazdálkodók a természeti károk után
- Mi lesz a magyar kkv-kkal 2012-ben?
- 90 nap - Ennyi időre előre látni
- MEGHÍVÓ Ghánai Szakmai Nap és Üzleti találkozó
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..