English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Marketing: Onlinemarketing-trendek a válság után Nyomtatás E-mail
2010. május 06. csütörtök, 03:00

 

Online marketing trendekAmerikában elkezdett felfelé kanyarodni az online hirdetések piacát ábrázoló grafikon, és idén a digitális összbüdzsé talán meg is fogja haladni a printhirdetésekre fordított pénzeket. Itthon a tavalyi évben inkább még stagnálásról beszélhetünk.  


Történelmi év lehet 2010: most először szárnyalhatja túl az online reklámköltés a nyomtatott lapokét – futott végig az egyelőre csak az egyesült államokbeli piacra vonatkozó előrejelzés a sajtón márciusban. Az Outsell piackutató cég több mint ezer hirdető megkérdezésével készült felmérése szerint a 368 milliárdos összköltésből 119,6 milliárd dollár jut majd online-ra, míg csak 111,5 milliárd printre, azaz a digitális csatornák a büdzsé 32,5, míg a nyomtatottak 30,3 százalékát tudják majd magukhoz vonzani. Az Outsell felmérése egyébként éppen azelőtt készült, hogy Steve Jobs decemberben bemutatta az Apple Ipadet, ami – vagy ha még nem is konkrétan ez az eszköz, de a nyomában létrejövő új kategória – jelentősen módosíthatja a piacot, hiszen a lényege éppen az, hogy a nyomtatott lapokhoz hasonló fogyasztói szokásokkal most már digitális kiadványokat is olvashatunk a segítségével. Az Outsell képviselője a Wirednek azt nyilatkozta, hogy a legközelebbi adatgyűjtéskor már ezt a csatornát is szerepeltetni fogják, ami még jobban lefelé húzhatja a mérleg digitális serpenyőjét. Az előrejelzés szerint az online hirdetésekre költött büdzsé csaknem tíz százalékkal fog bővülni, és idén már a teljes reklámköltés is nőni fog, bár csak 1,2 százalékkal. Itt is látszik a trend, hogy a nyomtatott lapokon belül a magazinok vannak a legkisebb veszélyben, sőt: az ezekben elköltött pénz 2010-ben csaknem két százalékkal növekedhet.

Ez a kutatás is azt a már unalomig ismételt következtetést vonja le, hogy a hirdetők a recesszió következtében, illetve lassan abból kilábalva azokat a csatornákat részesítik előnyben, melyek jobb elszámoltathatóságot, mérhetőséget biztosítanak. A válság kezdetekor éppen emiatt jósoltak sokan jelentős fejlődést az online-nak, ami rövid távon csak kissé felemás módon, hosszú távon azonban egyértelműen megvalósulni látszik. Azért felemás módon, mert jól látszik, hogy 2009 első felében a hirdetők a digitális költésben is visszafogták magukat, csak a harmadik, és főleg a negyedik negyedévben akartak, mertek többet költeni – a Crunch Base nyílt  szerint a harmadikban valamivel több mint egy, a negyedikben azonban már több mint tíz százalékkal.

Nagyobb szelet
A magyar piac is többé-kevésbé követte a nemzetközi trendeket: a magát hamarosan Kantar Mediára átnevező TNS Media Intelligence reklámköltés-analízise szerint – fontos, hogy ebben csak a display típusú hirdetések szerepelnek, önbevallás alapján – ugyan több mint húszszázalékos bővülés látszik a hazai online piacon, de ahogy arra Ihász Ingrid „Rabbit” médiatervező blogjában rámutat: ha csak a 2008-ban is bevallást tévő szereplők adatait vesszük figyelembe, akkor már párszázalékos csökkenést figyelhetünk meg. Ha figyelembe vesszük, hogy a search típusú, itt nem szereplő hirdetések aránya azonban a világon mindenhol növekedett, a piacon valószínűleg stagnálásról lehet majd beszámolni. (Az Interactive Advertising Bureau Hungary (IAB Hungary) 2009-re vonatkozó nettó online reklámköltési adatai sajnos lapzártánkkor még nem voltak elérhetőek.) De természetesen az online, stagnálása esetén is a korábbinál nagyobb szeletet fog kihasítani a reklámtortából a hagyományos csatornák csökkenése miatt. A TNS-adatok alapján egyébként a teljes reklámpiac tavaly több mint 44 milliárd forinttal, azaz 7,4 százalékkal csökkent.

Az mindenesetre biztos, hogy a hirdetők egyre inkább nemcsak kiegészítő, hanem egyenrangú csatornaként számolnak az online-nal a mixben, érdemes tehát megnézni, milyen trendek látszanak a digitális hirdetések terén. Chad Randall, az Advertise Space online hirdetési „piactér” ügyvezetője tíz trendet vázolt fel blogjában, melyek a közeljövőben meghatározók lesznek. Mindenekelőtt természetesen a hozzájuk hasonló internetes hirdetési piacterek előretörését. Ezek lényege, hogy megpróbálnak rendet vágni a hirdetők számárra áttekinthetetlenül elaprózódott online tartalomban, azaz összegyűjtenek, és célcsoportok szerint rendeznek sok-sok kis szájtot, blogot, melyeket a hirdető vagy meg sem találna, vagy egyszerűen nem lenne rájuk se ideje, se energiája. Az ilyen megoldásokra azért van szükség, mert 2010 a kis, független tartalomgyártók éve lesz: a hirdetők elkezdik felismerni, hogy a webes tartalmak túlnyomó többsége ilyen szájtokon képződik, így az olvasók is egyre inkább ezekre a helyekre áramlanak a mamutok helyett, pontosabban mellett – logikus, hogy itt is el szeretnék érni őket. Másik fontos trend, hogy az okostelefonos hirdetések tovább erősödnek, és ezen a platformon reneszánszukat élik majd a brandek köré épített reklámjátékok, reklámalkalmazások.

Saját kézbe
Bár 2009-ben már jól láthatóan elkezdődött a folyamat, az idei év hozza majd meg a közösségi médiás hirdetések igazi felfutását – jósolják többen is. Az Outsell-felmérésben a B2B-hirdetők 51 százaléka tartotta hatékonynak a Facebookot, a Linkedint 45, a Twittert 35, míg a MySpace-t 25 százalék. Tavaly például számos Twitter-hirdetési cég indult, és idén ez a folyamat csak erősödni fog. A hirdetők ott szeretnek költeni, ahol az emberek vannak, és ezek a helyek jelenleg a Facebook és társai.

A legérdekesebb jelenség azonban a sales house-ok jelentőségének csökkenése lehet: Randall szerint a tartalomgyártók idővel megelégelik a mostani helyzetet, és a saját kezükbe veszik felületeik értékesítését. Ezzel párhuzamos folyamat az automatizált médiavásárlás előretörése, pontosabban a mostanában egyre gyakrabban emlegetett úgynevezett „Demand Side Platformok” (keresleti oldali platformok, DSP-k) megjelenése. Ezek alapvetően olyan interfészek, melyek segítségével – az előre meghatározott felületeket értékesítő sales house-ok módszerétől homlokegyenest eltérően – a hirdetők, vásárlók közvetlenül, akár valós időben irányíthatják kampányaikat, vehetnek hirdetési helyeket. Az irányítás tehát átkerül a kínálati oldalról a keresletire, számos szakértő szerint ez a technológia szülte változás lesz az elkövetkező évek egyik legfontosabb, meghatározó trendje az onlinemarketing megoldások között, ami elősorban a klasszikus sales house-ok számára okozhat majd fejtörést. Olyan eszközök is vannak már egyébként, melyekkel éppen ellenkezőleg, a tartalomgyártók tudják megkeresni a legjobban fizető hirdetéseket az aktuális üres helyeikre, ilyenek például a Rubicon Project vagy a Pubmatic.

Forrás:Kreativ

www.kreativ.hu


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Tax Point Kft
Vassné Farkas Szilvia

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
KimCom Számítástechnikai Kf... KimCom Számítástechnikai Kft.
Ifjú József

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Kódex Nyomda Kft.
Simon Béla

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
EKT Kft.
Ács Erika

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.