Marketing: Onlinemarketing-trendek a válság után |
2010. május 06. csütörtök, 03:00 |
Amerikában elkezdett felfelé kanyarodni az online hirdetések piacát ábrázoló grafikon, és idén a digitális összbüdzsé talán meg is fogja haladni a printhirdetésekre fordított pénzeket. Itthon a tavalyi évben inkább még stagnálásról beszélhetünk. Történelmi év lehet 2010: most először szárnyalhatja túl az online reklámköltés a nyomtatott lapokét – futott végig az egyelőre csak az egyesült államokbeli piacra vonatkozó előrejelzés a sajtón márciusban. Az Outsell piackutató cég több mint ezer hirdető megkérdezésével készült felmérése szerint a 368 milliárdos összköltésből 119,6 milliárd dollár jut majd online-ra, míg csak 111,5 milliárd printre, azaz a digitális csatornák a büdzsé 32,5, míg a nyomtatottak 30,3 százalékát tudják majd magukhoz vonzani. Az Outsell felmérése egyébként éppen azelőtt készült, hogy Steve Jobs decemberben bemutatta az Apple Ipadet, ami – vagy ha még nem is konkrétan ez az eszköz, de a nyomában létrejövő új kategória – jelentősen módosíthatja a piacot, hiszen a lényege éppen az, hogy a nyomtatott lapokhoz hasonló fogyasztói szokásokkal most már digitális kiadványokat is olvashatunk a segítségével. Az Outsell képviselője a Wirednek azt nyilatkozta, hogy a legközelebbi adatgyűjtéskor már ezt a csatornát is szerepeltetni fogják, ami még jobban lefelé húzhatja a mérleg digitális serpenyőjét. Az előrejelzés szerint az online hirdetésekre költött büdzsé csaknem tíz százalékkal fog bővülni, és idén már a teljes reklámköltés is nőni fog, bár csak 1,2 százalékkal. Itt is látszik a trend, hogy a nyomtatott lapokon belül a magazinok vannak a legkisebb veszélyben, sőt: az ezekben elköltött pénz 2010-ben csaknem két százalékkal növekedhet. Ez a kutatás is azt a már unalomig ismételt következtetést vonja le, hogy a hirdetők a recesszió következtében, illetve lassan abból kilábalva azokat a csatornákat részesítik előnyben, melyek jobb elszámoltathatóságot, mérhetőséget biztosítanak. A válság kezdetekor éppen emiatt jósoltak sokan jelentős fejlődést az online-nak, ami rövid távon csak kissé felemás módon, hosszú távon azonban egyértelműen megvalósulni látszik. Azért felemás módon, mert jól látszik, hogy 2009 első felében a hirdetők a digitális költésben is visszafogták magukat, csak a harmadik, és főleg a negyedik negyedévben akartak, mertek többet költeni – a Crunch Base nyílt szerint a harmadikban valamivel több mint egy, a negyedikben azonban már több mint tíz százalékkal. Nagyobb szelet A magyar piac is többé-kevésbé követte a nemzetközi trendeket: a magát hamarosan Kantar Mediára átnevező TNS Media Intelligence reklámköltés-analízise szerint – fontos, hogy ebben csak a display típusú hirdetések szerepelnek, önbevallás alapján – ugyan több mint húszszázalékos bővülés látszik a hazai online piacon, de ahogy arra Ihász Ingrid „Rabbit” médiatervező blogjában rámutat: ha csak a 2008-ban is bevallást tévő szereplők adatait vesszük figyelembe, akkor már párszázalékos csökkenést figyelhetünk meg. Ha figyelembe vesszük, hogy a search típusú, itt nem szereplő hirdetések aránya azonban a világon mindenhol növekedett, a piacon valószínűleg stagnálásról lehet majd beszámolni. (Az Interactive Advertising Bureau Hungary (IAB Hungary) 2009-re vonatkozó nettó online reklámköltési adatai sajnos lapzártánkkor még nem voltak elérhetőek.) De természetesen az online, stagnálása esetén is a korábbinál nagyobb szeletet fog kihasítani a reklámtortából a hagyományos csatornák csökkenése miatt. A TNS-adatok alapján egyébként a teljes reklámpiac tavaly több mint 44 milliárd forinttal, azaz 7,4 százalékkal csökkent. Az mindenesetre biztos, hogy a hirdetők egyre inkább nemcsak kiegészítő, hanem egyenrangú csatornaként számolnak az online-nal a mixben, érdemes tehát megnézni, milyen trendek látszanak a digitális hirdetések terén. Chad Randall, az Advertise Space online hirdetési „piactér” ügyvezetője tíz trendet vázolt fel blogjában, melyek a közeljövőben meghatározók lesznek. Mindenekelőtt természetesen a hozzájuk hasonló internetes hirdetési piacterek előretörését. Ezek lényege, hogy megpróbálnak rendet vágni a hirdetők számárra áttekinthetetlenül elaprózódott online tartalomban, azaz összegyűjtenek, és célcsoportok szerint rendeznek sok-sok kis szájtot, blogot, melyeket a hirdető vagy meg sem találna, vagy egyszerűen nem lenne rájuk se ideje, se energiája. Az ilyen megoldásokra azért van szükség, mert 2010 a kis, független tartalomgyártók éve lesz: a hirdetők elkezdik felismerni, hogy a webes tartalmak túlnyomó többsége ilyen szájtokon képződik, így az olvasók is egyre inkább ezekre a helyekre áramlanak a mamutok helyett, pontosabban mellett – logikus, hogy itt is el szeretnék érni őket. Másik fontos trend, hogy az okostelefonos hirdetések tovább erősödnek, és ezen a platformon reneszánszukat élik majd a brandek köré épített reklámjátékok, reklámalkalmazások. Saját kézbe Bár 2009-ben már jól láthatóan elkezdődött a folyamat, az idei év hozza majd meg a közösségi médiás hirdetések igazi felfutását – jósolják többen is. Az Outsell-felmérésben a B2B-hirdetők 51 százaléka tartotta hatékonynak a Facebookot, a Linkedint 45, a Twittert 35, míg a MySpace-t 25 százalék. Tavaly például számos Twitter-hirdetési cég indult, és idén ez a folyamat csak erősödni fog. A hirdetők ott szeretnek költeni, ahol az emberek vannak, és ezek a helyek jelenleg a Facebook és társai. A legérdekesebb jelenség azonban a sales house-ok jelentőségének csökkenése lehet: Randall szerint a tartalomgyártók idővel megelégelik a mostani helyzetet, és a saját kezükbe veszik felületeik értékesítését. Ezzel párhuzamos folyamat az automatizált médiavásárlás előretörése, pontosabban a mostanában egyre gyakrabban emlegetett úgynevezett „Demand Side Platformok” (keresleti oldali platformok, DSP-k) megjelenése. Ezek alapvetően olyan interfészek, melyek segítségével – az előre meghatározott felületeket értékesítő sales house-ok módszerétől homlokegyenest eltérően – a hirdetők, vásárlók közvetlenül, akár valós időben irányíthatják kampányaikat, vehetnek hirdetési helyeket. Az irányítás tehát átkerül a kínálati oldalról a keresletire, számos szakértő szerint ez a technológia szülte változás lesz az elkövetkező évek egyik legfontosabb, meghatározó trendje az onlinemarketing megoldások között, ami elősorban a klasszikus sales house-ok számára okozhat majd fejtörést. Olyan eszközök is vannak már egyébként, melyekkel éppen ellenkezőleg, a tartalomgyártók tudják megkeresni a legjobban fizető hirdetéseket az aktuális üres helyeikre, ilyenek például a Rubicon Project vagy a Pubmatic. Forrás:Kreativ
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- A biztos bevételhez vezető egyszerű út
- 2014-ben a SEO fontos része lesz az online marketing
- Gerilla üzletkötés
- Adatbázis vásárlási lehetőség
- eDM vásárlási lehetőség
- Ismét költenek kutatásra a vállalatok
- Kártérítést kaphatnak az erőgazdálkodók a természeti károk után
- Mi lesz a magyar kkv-kkal 2012-ben?
- 90 nap - Ennyi időre előre látni
- MEGHÍVÓ Ghánai Szakmai Nap és Üzleti találkozó
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..