A marketing elcsábít, az értékesítés összeköt |
2010. augusztus 25. szerda, 03:00 |
Egyik kedves ügyfelem mesélte, hogy a marketing mindent beleadott cégüknél, kitalált egy csodálatosan kreatív csatornát és üzenetet, és megtalált rengeteg érdeklődőt – majd az értékesítés 0, azaz nulla eredményt ért el, még találkozók, üzleti tárgyalások sem valósultak meg. Ez persze szélsőséges eset, de mégis jellemző egy átlag vállalkozásra, hogy az üzleti partner keresésben a marketing és az értékesítés legalábbis nem összhangban működik. Melyik legyen a mester, és melyik a karmester – azaz hogy legyen gazdaságos és hatékony az új vevő szerzés?
CélokMint mindenben, itt is az elsődleges kérdés az: mi a cél a marketinggel pontosan? Ha a vevőszerzést és a több árbevételt jelölte meg, akkor sajnos Ön kiesett: a marketing célja nem ez. Elsődleges szerepe potenciális ügyfelek megtalálása, akikkel aztán az értékesítés tud majd dolgozni, akikből az értékesítők ügyfelet, a kiszolgálás (gyártás, szolgáltatás) pedig elégedett vevőt csinál. Jellemzően itt bukik el a legtöbb kisvállalat marketingje: ha rosszul határozzák meg a marketing szerepét, akkor egyrészt nem is lesz hatékony, másrészt az eredmény, amit produkál, várhatóan több kárt okoz majd, mint hasznot. ÜzenetHol találjuk meg a potenciális vevőket? Mit és hogy kezdjünk velük, hogy húzzuk őket közelebb magunkhoz? Ez a második tipikus cégvezetői, vállalkozói baki: mivel a marketing téves használata miatt nem is költenek rá („csak a pénzt viszi”, „ablakon kidobott pénz”, „nincs értelme” – ismerős gondolatok?), így az értékesítőkre hárul minden feladat, a potenciális ügyfél felkutatásától az első megszólításán át az üzletkötésig (sőt, sok cégnél még a kintlévőséget is az értékesítő hajtja be, ha esetleg unatkozott volna). Ez téves üzenet: az értékesítő azonnali, konkrét eredményeket akar elérni, így nem nagyon tud mit kezdeni azokkal, akik most nem akarnak vásárolni, később azonban ideális vevők lehetnének. Ezért az értékesítésre bízott új vevő felkutatás valójában egy rendkívül alacsony hatásfokkal kiküldött marketing üzenet. EszközökA marketing „csábít”, az értékesítés „összeköltözik”, azaz zár és üzletet köt – más eszközöket, más üzleti kommunikációt kíván meg az két megközelítés. Ezért is érdemes meghatározni és összhangba hozni, mit is ígér a marketing egész pontosan, mire készüljön az értékesítés: mivel fogadja majd a vevőjelölt? Ezt az ellentétet a legegyszerűbben egy átfogó, éves marketing és értékesítési tervvel lehet feloldani, amely magában foglalja mind a marketing, mind az erre épülő értékesítési feladatokat.
A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket. VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
|
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- A biztos bevételhez vezető egyszerű út
- 2014-ben a SEO fontos része lesz az online marketing
- Gerilla üzletkötés
- Adatbázis vásárlási lehetőség
- eDM vásárlási lehetőség
- Ismét költenek kutatásra a vállalatok
- Kártérítést kaphatnak az erőgazdálkodók a természeti károk után
- Mi lesz a magyar kkv-kkal 2012-ben?
- 90 nap - Ennyi időre előre látni
- MEGHÍVÓ Ghánai Szakmai Nap és Üzleti találkozó
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..