2 rövid sztori egy tanulsággal Nyomtatás E-mail
2011. március 29. kedd, 09:00

Lépéselőny/Marketing: Vállalkozz Hatékonyan Klub 2011. áprilisi VHK nap1 sztori: Az utóbbi fél évben egyre inkább észre veszem magamon, az ülő munka hátrányos hatásait deréktájt és be kell vallanom, hogy a testmozgást az utóbbi 2-3 évben elhanyagoltam. Úgyhogy úgy döntöttem, újra nekiállok mozogni. Ennek egyik része, hogy elkezdtem rendszeresen futni a közelben levő erdős parkban. Tegnap velem tartott egy kedves barátom, akivel még egy kollégiumi szobában is laktunk annak idején. A cél 5,5 km, azaz 5 kör lefutása volt. Amikor már nem bírtuk, futás helyett sétáltunk és közben beszélgettünk.


A barátom jelenleg az egyik nagy bank vállalkozói beruházásokért felelős részlegén dolgozik. Azt mondta, hogy az elmúlt 2 évben gyakorlatilag lógatták a lábukat, leszámítva az utóbbi 6 hónapot. Az utóbbi fél évben egyre több beruházáshoz kérnek hitelt és ez az utóbbi 2 hónapban még inkább megszaporodott a hitelkérelmek száma. Ezek nagy része beruházási hitel, ami azt jelenti, hogy a cégek újra fejlesztenek és a túlélés helyett a fejlődésre koncentrálnak. Ezt erősíti meg a legtöbb kutatás, amik szerint szinte minden szektorban elindultak a fejlesztések.
Lehet, hogy ennek jelei ma még nem látszódnak, de tudd, hogy a háttérben már elindultak a folyamatok és várhatóan még 6-12 hónap múlva ez már szemmel is látható lesz. A lényeg: A közép- és nagyvállalatok túl vannak a válságon, újra a jövőbe tekintenek és fejlesztenek.

2 sztori:

"Persze! Neki könnyű! Jó helyen volt a privatizációnál..."
A fenti mondatot meg sem tudom számolni hányszor hallottam az elmúlt 10-15 évben. Talán Te is ismersz olyan vállalkozót, aki a privatizáció idején volt jó helyen és így tett szert óriási cégekre fillérekért. Mondhatnánk, hogy neki könnyű volt.
Szeretném jelezni, hogy a 2011-2012-es évre ugyanígy fogunk visszatekinteni 10 év távlatából. Ezekben a másodpercekben zajlik a piac újraelosztása, csak itt sokkal nagyobb a tét, mint akkor volt. Akkor ha kimaradtál a privatizációból, akkor maximum nem gazdagodtál meg. Ma a különbség az, hogy a Te bőrödre megy a játék. Nézz körbe! Szinte minden iparágban van 1-2 olyan cég, aki 1-2 évvel ezelőtt még sehol sem volt, ma pedig elviszi a piac jelentős részét és úgy növekszik, mint a moszo bambusz (a moszo bambusz képes arra, hogy 2-3 hét alatt 8-15 méter magasra nő), miközben a többiek az éhen halás szélén állnak.
Az érdekesség kedvéért kicsit gondoljunk bele, hogy vajon ezek a cégek csak úgy a semmiből szerzik a vevőjüket? Dehogy! Az éhen halás szélén álló cégektől veszik el. A legtöbb piacon a torta mérete adott. Ha nekem nagyobb szelet jut, az úgy lehetséges, hogy neked kisebb.

Mutassak néhány magyar példát?

ChocoMe: Egy kis csokimanufaktúra, ami talán még 1 éves sincs. Fillérekből indult, de mára nemzetközi piacon van, elképesztően óriási haszonkulccsal dolgozik és indulása óta egyetlen gondja van: Hogy a fenébe szolgáljam ki az ügyfeleket? Konkrétan hülyére keresi magát a tulajdonos. Vajon kitől veszi el az ügyfeleket? Lehet, hogy éppen tőled?

1gomboc.hu: Erről tegnapi napon este hallottam először. Nézd meg az oldalát! Miközben a legtöbb jégkrémet forgalmazó mamutcég az utolsókat rúgja, jön egy mikrovállalkozás és elviszi a piacát úgy, hogy közben pofátlanul sokat keres...
Az egyik legfelháborítóbb (akkor ha a Te károdra növekszik a cég, egyébként nagyon ügyes. Ugyan koppintás, de akkor is ügyes):

Bónuszbrigád: Az egyik nagy kedvencem. Bár egy az egyben egy amerikai cégnek a koppintása, de ez a legkisebb mértékben sem vesz el a cég értékéből. Egy újabb cég, ami talán még fél éves sincs, de degeszre keresik magukat és a legnagyobb gondjuk, hogy hogyan szolgáljanak ki még több ügyfelet, akik sorban állnak, hogy bekerülhessenek. Vérlázító! Főleg, ha a Te károdra növekszenek.

A sort még hosszasan lehetne sorolni és kiváló üzleti koncepciókat találhatunk az építő ipar, az autóipar, az elektronikai termékek kereskedelme területén (megjegyzés: éppen a napokban cikkeznek róla, hogy az egyik mamut cég az Elektro World milyen gondokkal küzd. Csak nem elvitte valaki a piacát?) és szinte minden területen, akik felbukkannak a semmiből, aztán egyszer csak azon veszik magukat észre a piac szereplői, hogy nekik már csak a morzsák jutnak.

Mi történik itt?

Piac újrafelosztás történik! Olyan, mint annak idején a privatizáció, csak ez sokkal rosszabb, mert nem a szomszédban levő gyárat adják el fillérekért, hanem a Te ügyfélkörödet viszik el, főleg ha nem figyelsz oda...

Talán itt lenne az ideje, hogy körbe nézz, ki viszi el a Te ügyfeleidet és talán el kéne gondolkozni azon, mit kéne tenni.
Viszont én tovább mennék. Talán már ismersz annyira, hogy tudod, nagyban szoktam gondolkozni. Ha Te is nagyban szeretsz gondolkozni, akkor egy jobb kérdés: Mit kéne tennem, hogy én legyek az, aki elviszi másnak a vevőit és uralja a piacot?

Talán már Te is hallottad azt a mondást, hogy "lesöprünk mindenkit az asztalról". Na ma nem ez folyik. Ma sokan azon dolgoznak, hogy saját asztaluk legyen.

Jöjjön a tanulság:

A 90-es években elég volt egy üzlet, némi áru és egy "nyitva" tábla ahhoz, hogy jól megélj. Ma ez már a száraz kenyérre sem elegendő.
Ezt mára már sokan felismerték, csak elkövetnek egy óriási hibát. Dolgoznak új reklámeszközökön, hatékonyabb marketingen, készítenek weblapot, próbálnak ügyesebben értékesíteni. Ez tüneti kezelés! Ez pont olyan, mint amikor az ajtót rácsukod a kezedre és fájdalomcsillapítót szedsz, hogy ne fájjon.
A gond nem a marketinggel és nem az értékesítéssel van. A gond az üzleti koncepcióval, a stratégia hiányával, a termékkel, vagy szolgáltatással van, amit még a 90-es évekből hoztunk magunkkal.

Csak egyetlen példa:

Hallottad már valahol, hogy ha a terméked nagyon árérzékeny, akkor csomagold át, képezz csomagajánlatot úgy, hogy az ára ne legyen összehasonlítható és úgy próbáld meg eladni? Kipróbáltad? Működött? Neked sem? Elárulom, hogy én sem láttam erre hosszú távon jól működő megoldást. Miért nem? Mert az árérzékenység csak a tünet! Nem ezt kell kezelni, hanem a betegséget, azaz az üzleti koncepció, a stratégia hiányát, a gyenge termék/szolgáltatást.

Mi akkor a megoldás? Mit tegyek?

  1. Dolgozd át az üzleti koncepciódat és keress olyan megoldásokat, amik tegnap még lehet, hogy nem is léteztek, de holnap letarolják az egész piacodat.
  2. Keress olyan megbízható partnereket, akikkel közösen dolgozva sokkal előrébb fogtok jutni, mint egyedül. (Vedd észre, hogy a legtöbb mai sikersztori mögött zseniális partneri együttműködések, kiváló partnerek vannak).
  3. Legyen stratégiád (mind az értékesítésre, mind a beszerzésre és ami a legfontosabb: az újra értékesítésre).
  4. Legyél képes a változásra! Az emberek nehezen változnak, van aki nem is képes a változásra. Őket meg fogjuk siratni, amikor a válság áldozataira emlékezünk.
  5. Legyen egy ZSENIÁLIS TERMÉKED!  Ez utóbbiról most nem beszélnék többet, hamarosan úgyis ezzel a témával fog foglalkozni a legtöbb szakértő.


Tehát összefoglalva a következőkre van szükséged:

* kiváló együttműködő partnerekre
* friss üzleti koncepcióra
* kidolgozott stratégiára
* termékfejlesztésre

Ha megnézed a IV. Kapcsolatépítő Nap előadóit, akkor láthatod, hogy olyan előadókat és olyan témákat hozunk, amik pont a fentiekben fognak segíteni.

Engedd meg, hogy radikálisan őszinte legyek!

Számomra a VHK egy óriási szerelem. Talán már Te is érezted azt, hogy "Igen! Ezért születtem erre a Földre, hogy ezt csináljam!". Amikor a VHK-ra gondolok, akkor mindig ezt érzem. Én azért születtem ide, azért botlottunk Andrással és Tamással egymásba, azért fogalmazódott meg a fejünkben a VHK gondolata, mert ez személy szerint nekem a küldetésem (András és Tamás majd ha akar, nyilatkozik erről a kérdésről).

Azért ülök itt hajnalban és írom ezeket a sorokat, mert az a küldetésem, hogy Magyarországon sokkal jobb érzés legyen vállalkozónak lenni. Emiatt a küldetés miatt jött létre a Kapcsolatépítő Nap, mely nagy mértékben képes segíteni és erre a segítségre most van a legnagyobb szükség.

Lassan évek óta papolom én is és még sokan mások, hogy meg kell újulni, különben nincs kiút. Szeretném jelezni, hogy az utolsó pillanatokban vagyunk. Ha ma a vállalkozásod nem egy sikersztori, akkor nem újultál meg és az óra ketyeg!

Vizuális típus vagy? Akkor képzeld magad elé a piacodat, mint egy tortát és lásd, hogy most vágja ki magának valaki más a Te szeletedet, ami eddig a Tied volt. Nem szeretném tovább dramatizálni a dolgot. Szeretnénk segíteni! Össze szedtük az ország színe-javát, akik mind azért fognak jönni a KÉN-re, hogy neked segítsenek.

Szeretném, ha most ide kattintanál, végig néznéd az előadók névsorát és utána regisztrálnál.

Az ár egy 2 napos szuper konferenciáért, ami tartalmaz ezer meg egy kapcsolatépítési lehetőséget, tucatnyi kerekasztal beszélgetést az ország legnevesebb szakértőivel, ahol szabadon kérdezhetsz...

Szóval az ár szinte nevetséges. A lényeg, hogy örülnék, ha találkoznánk április 12-13-án, ezért REGISZTRÁLJ TE IS!


Surányi Ferenc
Vállalkozz Hatékonyan Klubb

Szeretne akár több ezer céget Excel formában, kényelmesen megkapni, feldolgozni?

A Lépéselőny hatalmas, mintegy 21.000 céget tartalmazó adatbázisából több szempont szerint (földrajzi elhelyezkedés, árbevétel, létszám, tevékenységi kör, kapcsolattartó beosztása) gyűjthet ki Önnek megfelelő partnereket.
Szeretné, ha Önnek nem kellene ezzel foglalkoznia, mégis megkapná Excelben az Önnek szóba jöhető partnerek adatait?
VEGYE FEL A KAPCSOLATOT MUNKATÁRSUNKKAL, HA ÉRDEKLI EZ A LEHETŐSÉG!
KATTINTSON IDE, ÉS KÜLDJE EL NEVÉT ÉS TELEFONSZÁMÁT!
ÉRDEKEL, HOGY TUDNÉK AKÁR TÖBB EZER POTENCIÁLIS PARTNERT LETÖLTENI SAJÁT HASZNÁLATRA!


A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner  keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a  bevétel  és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti  kommunikáció  terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketingképzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e-mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.

 

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Logconto Kft.
Molnár Erika

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Albatross PLASTUNION Kft.
Csapóné Nádas Anita

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Nitro-Véd Biztonságtechnikai... Nitro-Véd Biztonságtechnikai Szolgáltató és Kereskedelmi Korlátolt Felelõsségû Társaság
Farkas Jenõ

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Inter-Finance Kft.
Nagy Gyula

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető