English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Perkowski és a kínai sárkány Nyomtatás E-mail
2008. június 06. péntek, 06:10

 Perkowski és a kínai sárkány


Jack Perkowski Budapesten
a Közép-európai Egyetem vendége volt


Jack Perkowski volt a Közép-európai Egyetem (Central European University) és a CEU Business School vendége a napokban. A Managing the Dragon How I’m Building a Billion Dollar Business in China  című könyv szerzője, az ASIMCO Technologies elnök-vezérigazgatója arról a tapasztalatról számolt be, amit az elmúlt tizenöt évben a kínai üzleti életben szerzett, miközben a semmiből építette fel Kína egyik legnagyobb gépjárműalkatrész-gyártó vállalatát.


Rockefeller és Carnegie, a 19. század legendás hírű üzletemberei, Michael Dell és Bill Gates, a 20. század legtöbbet emlegetett üzletemberei az amerikai piac lehetőségeit kihasználva építettek legendás vállalkozásokat. Lehet, hogy a huszonegyedik század Kína évszázada lesz, lehet, hogy már most is az. A kínai piac legendás meghódítója Jack Perkowski, „csúfnevén” Mr China, szó szerint a semmiből építette fel az első gyárakat. Ma az ASIMCO Technologies 18 gyárat működtet Kínában, és mind kínai, mind nemzetközi piacra szállít. Perkowski, mielőtt eldöntötte, hogy az ázsiai piacra lép, sosem járt Kínában, és semmit nem tudott róla. A nyelvet ma sem beszéli, és nem is fogja soha, állította. „Ha angolul mondok valamit, akkor is alig értenek meg, mi lenne, ha kínaiul beszélnék” – mondta Perkowski pittsburgh-i kiejtésére utalva a CEU hallgatóságának.


Jack Perkowski acélmunkás családból származik, gyerekkorát Nyugat-Pennsylvaniában töltötte.  Sportolói ösztöndíjjal tanult a Yale Egyetemen, majd a Harvard Business Schoolon szerzett MBA diplomát. Húsz éve dolgozott sikeresen a Wall Streeten, amikor 1991-ben elhatározta, hogy valami teljesen mással akar foglalkozni. Három évig a kínai piaci trendeket tanulmányozta, majd 1994-ben hozta létre az ASIMCO Technologies Limitedet, mely ma a kínai piac egyik legnagyobb autóalkatrész-beszállítója. Az ASIMCO ma már üzleti legenda, de az első néhány év kemény leckét jelentett Perkowskinak, hiszen gyakorlatilag semmit nem tudott Kínáról. Saját bevallása szerint csak ugyanolyan keveset, mint az összes amerikai, akik a Kínából hazatérőket arról faggatják, milyen volt a sushi.


Jack Perkowski kénytelen volt rájönni: a kínai üzleti siker titka, ha megértjük Kína logikáját. Évekig tartó személyes kutatás eredménye az ASIMCO sikere, és Managing the Dragon című könyv. Kína piaci sajátosságai, a kommunista vezetés alatt álló vadkapitalizmus viszonyai, a „vad-vad kelet” társadalmi felépítése és szokásai olvashatók a könyvben, és az információkat az teszi hitelessé, hogy Perkowski gyakorlati, személyes tapasztalatain alapulnak.


Könyve bemutatása kapcsán az üzletember hangsúlyozta: Kína változik, percről percre, ezért, ha meg akarjuk közelíteni, meg kell értenünk az ország logikáját, fel kell mérnünk a hosszú távú folyamatokat. Kína gazdaságához való kapcsolódáskor elengedhetetlen a helyi vezetés alkalmazása. A kínai emberek költség-perspektívája alacsonyabb, mint a nyugati emberé. Hogy a kínaiak mennyire meg tudják becsülni a pénzt, Perkowski a következő példával illusztrálta. Ha egy amerikai meglát egy 100 yuan-os számlát, elosztja nyolccal, és a továbbiakban 12.50 dolláros számlaként tartja számon. Ha egy kínai meglát egy 100 yuan-os számlát, 100 dollárosként fogja látni, azaz ugyanolyan körültekintően és tisztelettel kezeli mindkét összegű számlát. A helyi management segítségével kerülünk ugyanolyan költség-perspektívába, mint a kínai átlagember, és a kínai versenytársak. Ez rendkívül fontos akkor, amikor a globális gazdaság is egyre jobban kénytelen a kínai árhoz (“The China-price”) igazodni. A helyi vezetésnek egy másik nagy előnye, hogy a gyárak dolgozói magukénak tekintik az üzletet. 2005-ben az ASIMCO harmadik helyen állt a “Tíz Legjobb Munkaadó Kínában” című felmérés listáján, melyet a Hewitt Associates és a 21st-Century Business Herald végzett.


Az 1978-ban kezdődő gazdasági reformprogram előtt a kínai piac csak helyi piacra korlátozódott. Külföldi áru alig érkezett az országba, és nem voltak jelen külföldi befektetők. A kínai gyáraknak sem volt lehetősége magasabb technológiával dolgozni, az árakat pedig az alacsony jövedelmek miatt kellett alacsonyan tartani. A reformok következtében mind több kínai jutott el a jómódnak arra a szintjére, hogy jobb minőségű, drágább cikkeket is megengedhetett magának. Ez az elmozdulás egy új, növekvő piacot teremtett, ahol kereslet mutatkozott a magasabb minőségű, magasabb árú termékek iránt. Ezen a második piacon, a külföldi/helyi piacon, a külföldről importált és a Kínában külföldiek által gyártott termékek versenyeznek a kínai gyártók termékeivel. Mindkét piac folyamatosan növekszik. 400 millió kínai éves jövedelme 7000 dollár, ők növelik a második piacot, és 900 millió kínai éves jövedelme mozog 700 dollár alatt, ők jelentik a helyi piacot, ahol bármely termék eladható tekintet nélkül a minőségre, ha elég olcsó.

A helyi piacon olyan cégek is felküzdhetik magukat, amelyek a globális piacon esélytelenek lennének, majd minőségi áruval, alacsony árral versenytársat jelentenek a külföldi befektetőknek. A kínai gazdasági siker kulcsa a kínai piac öt jellegzetessége, foglalta össze előadását Jack Perkowski a Közép-európai Egyetemen: óriási méretű, gyors, versengő, ártudatos, technikailag innovatív.

 


Az olimpia évében, tizenkilenc évvel a tiananmen-téri események után, Kína még fokozottabban a nyugati világ figyelmének előterébe kerül, és ez táptalaja az újromantikus orientalista idealizmusnak éppúgy, mint a Kínát bíráló nézeteknek. Akármilyen rokon- vagy ellenszenvvel viseltetik azonban az átlagember és az üzletember Kína iránt, nem valószínű, hogy az elkövetkező években lesz olyan nyugati ember vagy cég, amely elkerülheti a találkozást a kínai gazdasággal.


Forrás: CEU

Kérdése van a cikkhez? Írja meg a Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Platinum Vagyonvédelmi Kft.
Borsi Beáta

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Sas Ágnes
Sas Ágnes

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Némethy Építőipari Vállal... Némethy Építőipari Vállalkozás
Némethy János

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Pencom Technika Kft.
Fanyók Szabolcs

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.