Lehetőség a környezettudatos autózásra |
2008. június 16. hétfő, 07:10 |
Volkswagen BlueMotionnelA Volkswagen a BlueMotion technológia meghonosításával az autópiac élmezőnybe tartozik a környezetkímélő motorok fejlesztése és forgalmazása terén. Ma már a Polo, a Golf, a Passat és a Sharan is elérhető ezzel a technológiával, amelynek előnyeit nemcsak a lényegesen kevesebb károsanyag-kibocsátás adatai, hanem a kevesebb üzemanyag-felhasználással az üzemeltetés csökkenő költségei is igazolják. A Volkswagen Polo BlueMotion a 99 gramm/kilométeres CO2 kibocsátással a legkedvezőbb emissziós értékkel bíró négyajtós gépkocsi, mely ezzel megelőzi a hibrid hajtású gépkocsikat is.Fontos megemlíteni azt is, hogy a környezetbe kerülő káros anyagok kibocsátásából Európában a jármű állomány „csak” mintegy 10-12%-kal részesedik. Ennek ellenére az Európai Unió (EU) szigorú szabályozásokat kíván bevezetni: az EU országaiban gyártott, illetve forgalomba kerülő új személyautóknak 2012-re a legfeljebb 130 gr/km-es károsanyag-kibocsátási értéket kell elérniük, szemben a jelenlegi 165 gr/km-átlaggal. Ez például öt év múlva évi 11.000 kilométeres futásteljesítményt tekintve 1430 kilogrammot, azaz, 1,43 tonnát jelent majd gépkocsinként évente. A kedvezőtlen emissziós mutatók nagy részét azonban az erőművek és a háztartások „produkálják”, míg a járműállományon belül a közúti szállítás és a tömegközlekedés terén lenne jelentősége az erőteljesebb javulásra. Főleg akkor, amikor a személygépkocsi gyártók már számos konkrét lépést tettek a környezeti szempontoknak jobban megfelelő gépkocsik piaci bevezetésével. A Magyar Energia Hivatal adatai szerint ugyanis 2002-ben a magyar erőművek éves kéndioxid kibocsátása 230.524 tonna, szénmonoxid kibocsátása 4.340 tonna, nitrogén oxid kibocsátása 25.991 tonna, széndioxid kibocsátása pedig 16.693.000 tonna volt, és ez már csak mintegy fele az 1995-ős értékeknek. S ezek a kínai, az indiai, az oroszországi, az Egyesült Államokbeli vagy a brazíliai adatokhoz képest eltörpülnek. A BlueMotion motorokkal szerelt Volkswagen modell-kínálat évről évre bővül, erről nemcsak az autós vagy a környezetvédelmi szakkiállításokon, hanem a márkaszalonokban is meggyőződhetnek az érdeklődők. A BlueMotion kínálat bővülése azonban csak akkor lehet a fogyasztók számára is hasznos, ha megfelelő adminisztratív lépésekkel is támogatják a jelenleg még a technológia révén némileg magasabb áru autók vásárlását. BlueMotion: múlt, jelen, jövő A Volkswagennél a BlueMotion nevet viseli a márka adott kategórián belüli mindenkori legtakarékosabb járműve s nemcsak az autók üzemanyag-fogyasztásának és károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez kapcsolódik, hanem a vállalat minden egyéb tevékenységéhez, immár védjegyeként társul a márkához. A „Blue”, vagyis a Volkswagen kék színe a védelemre szoruló elemek közül a vizet és a levegőt szimbolizálja, a „Motion” pedig a jövőt testesíti meg, az előretekintő mobilitást. „Együtt” a BlueMotion egy környezetbarát eljárás és megoldás fokozatos fejlődését is magában foglalja. A Volkswagen BlueMotion programját – még az ezredforduló előtt – közvetlenül a Lupo-korszak előzte meg azzal, hogy a legtakarékosabb kisautó volt, hiszen átlag három liter dízelolaj elég volt, hogy legalább 100 kilométert lehessen vele megtenni, sőt károsanyag kibocsájtása is igen kedvező volt. Ez a koncepció már az 1980-as évek elején is megjelent a Volkswagennél, a márka első, kevesebb üzemanyagot fogyasztó modellje a Polo Formel E (Economy) volt, amelyet hamarosan a Passat Formel E is követett. A kettős cél – az ugyanolyan teljesítményű motoroknál a minél kevesebb üzemanyag-igény és a környezet kímélése – azonban leginkább a BlueMotion filozófiára és programra épülő fejlesztésekkel bontakozott ki az elmúlt mintegy fél évtizedben. Az átfogó szemléletű BlueMotion-filozófia nem csupán egy fejlesztési koncepció és program, hanem értéket adó és értékteremtő megoldások együttese. A cél kezdettől: folyamatosan javítani a Volkswagen személyautóinak üzemanyag-fogyasztásán és a károsanyag-kibocsátásán: mindkét esetben az egyre kisebb mérték elérését. Ez a különböző fejlesztési megoldásoknál fokozatosan sikerül is, amit számos műszaki-technikai újdonság nemzetközi szakmai elismerése is alátámaszt. Tehát a BlueMotion jelenleg az a technika, ami rövidtávon megoldást jelenthet, azonban a Volkswagennek más irányú feljesztései is vannak: így a hibrid, valamint a földgázhajtású EcoFuelek. Ez utóbbi szintén nagyban hozzájárulhat az olajtól való függőségünk csökkentéséhez, igaz csöppet korlátozottan, hiszen ez szénhidrogén alapú üzemanyag. Volkswagen Passat BlueMotion A környezet-tudatos autózásra készült Volkswagen Passat BlueMotion, átlagfogyasztása 100 kilométerenként 5,1 liter. Ezzel a Volkswagen a 77 kW/105 LE teljesítményű TDI-motorral szerelt, a csaknem „4,8 méteres limuzin-kategóriában” világszerte a legtakarékosabb autót kínálja, akárcsak az 5,2 literes átlagfogyasztású Variant. Mindkét változat „felülmúlja” az addig e kategóriákban álomhatárnak tartott 5,5 literes átlag-fogyasztási értéket. Az alacsony üzemanyag-fogyasztást kiegészítik a kilométerenként 15 (10 százalék), illetve a 19 grammal kevesebb széndioxid-kibocsátási értékek, amely így a limuzinnál – 10 százalékkal kevesebb – 136, a Variantnál – 12 százalékkal kevesebb – 137 gr/km-es átlagot jelent s a Volkswagen TDI-motorokban rejlő fejlesztési potenciált tükrözi. A kipufogórendszer szériakivitelben részecskeszűrőt tartalmaz. Sőt, azóta egy új – a környezetvédelmi mérlegeket összehasonlító tanulmányon alapuló – TÜV Nord által hitelesített bizonyítványt is kapott a Volkswagen azzal, hogy az új Passatok meghatározott modelljei teljesítik a legjobb környezetbarát mutatókat: megfelelnek az ISO 14040/44 norma előírásainak. A Volkswagen úgy produkálta ezeket az értékeket, hogy nem kellett változtatni a Passat közismerten kiváló kényelmi és biztonsági tulajdonságain, akárcsak kiváló menetteljesítményein. Sőt, az aerodinamikai előnyök és a sebességváltó hosszabb áttételű fokozatainak köszönhetően a Passat BlueMotion végsebessége mindkét karosszériaváltozattal egyaránt 5 kilométer/órával emelkedett. A Limousine ezzel 193, a Variant pedig 190 kilométer/óra csúcssebességet érhet el. A Passat BlueMotion Limousine 12,1 másodperc alatt teljesíti az álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóig tartó sprintet, az 1731 literes csomagteret kínáló Variant mindössze 0,3 másodperccel igényel többet. A különösen gazdaságos üzemű Passat BlueMotion számára a mérnökök megváltoztatták a négyhengeres, közvetlen befecskendezésű turbódízel néhány paraméterét. A motorszabályzó egység átdolgozott szoftvere következtében az üresjárati fordulatszám percenként 830-ról 730-ra csökkent. Emellett a főbb szabályozási értékeket - például a töltőnyomást - a befecskendezési időpont és a kipufogógáz-visszavezetés mértéke, a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztásra tekintettel módosították. A TDI szabályzóegysége a szériakivitelhez tartozó "Plus" multifunkciós kijelzőn az ajánlott sebességfokozatra is felhívja a vezető figyelmét, így mindenkor jól látható, hogy az öt fokozat közül éppen melyikkel valósul meg a leghatékonyabb autózás. További döntő tényező a fogyasztás csökkentésében a sebességváltó. A Passat BlueMotion ötfokozatú manuális sebességváltóját a harmadik, negyedik és ötödik fokozatában az alapváltozaténál hosszabb áttételekkel alakították ki, mégpedig rendre 4, 7, illetve 12 százalékkal. Nagy forgatónyomatékának köszönhetően a Passat BlueMotion igen dinamikus menettulajdonságokat kínál. Az országúti közlekedésben - például az előzéseknél - oly fontos rugalmassági értékek az első négy fokozatban a módosított áttételezés ellenére is alig változtak, az álló helyzetből 100 kilométer/óra tempóig mért gyorsulás pedig nem igényel több időt. A Passat BlueMotion Limousine változatában 12,1 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/óra sebességre, ehhez a valamivel nehezebb, összesen akár 1.731 literes csomagteret kínáló Variant is csupán 12,4 másodpercet igényel. A 70 literes, teli üzemanyagtartállyal a Passat BlueMotion egy huzamban, akár 1.370, illetve 1.350 (Variant) kilométer hosszú táv megtételére is alkalmas. Éves szinten így átlag 11 tankolás is elegendő lehet, azaz egy hónapig elkerülhető az üzemanyagtöltő-állomás. A karosszéria műszaki módosításait tekintve az első pillantásra szinte semmi sem tűnik fel a Passat-sorozat többi modelljéhez képest, mivel szinte az összes változtatás kívülről nem is látható. Jó példa erre a jármű alja, ahol a fékvezetékek csatornáit leburkolták, valamint a hátsó felfüggesztés előtt a jobb és a bal oldalon egyaránt speciális burkolatokkal látták el. A Variant ezen túl műanyag kerékjárati bélésidomokat is kapott, amelyeket a küszöbökön meghosszabbított spoiler-elemek egészítenek ki. Az első légbeömlő-nyílást részben a hűtőrács burkolatába integrálták. A Passat BlueMotion karosszériája számos részletmegoldásban tér el az alapváltozattól (Trendline): a hűtőrácsában a kereszttagok a Passat Highline stílusa szerint krómozottak, akárcsak az oldalsó és a hátsó védőlécek. Elöl a lökhárító karosszéria-színére fényezett védőcsíkján "BlueMotion" embléma látható, a hűtőrácson és a csomagtér-fedélen, illetve -ajtón pedig egy-egy "BlueMotion" felirat jelzi, hogy a legtakarékosabb Passat változatról van szó. A futóművön szintén átfogó és hatékony módosításokat hajtottak végre, látható, hogy a Passat BlueMotion karosszériája a kedvezőbb légellenállási tulajdonságok érdekében az alapváltozaténál mélyebben helyezkedik el: elöl 15, hátul 8 milliméter az eltérés. Forrás: Porsche Hungaria Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében? A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- „goliat” győzött, majd aludt egy picit.
- Tovább csökkent az elektronikus média reklámbevétele
- Cégvezetők Jótékonysági Bálja - Kedvezmény Lépéselőny Tagoknak
- Hogy tisztán lássunk az üzletben…. VISION FIX
- Hirdetési megoldások piactere az interneten: startol a MediaVásár
- Üzletember és otthon
- Tanulság, amit a közösségi portálok mutatnak
- A nők recepteket, a férfiak pornót néznek
- Felmérés a közösségi oldalak használatáról
- Hitelesség a közösségi médiában
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..