English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Rendhagyó szponzoráció? Nyomtatás E-mail
2009. március 24. kedd, 05:00

Jó lóra tettek a Valami Amerika 2 szponzorai

film szponzorációA Valami Amerika 2 alkotói által kitalált rendhagyó szponzori megjelenés elnyerte a budapesti mozilátogatók tetszését, főként az ötlet újszerűsége és a kisfilmek humora, stílusa révén. A film nézőinek háromnegyede észlelte, hogy a szponzorok megjelenése a megszokott gyakorlattól eltérő volt. A nézők négyötöde meg tudott nevezni a támogatók közül legalább egyet. A válaszadók majdnem egyharmada segítség nélkül emlékezett a T-Mobile-ra, a T-Home-ra, a Nokiára, az Allianzra, a Respir’ Activ horkolás gátlóra, s a Szerencsejáték ZRt.-re. A szponzor márkák támogatott ismertsége több mint 80%-os volt. A szponzorációs megjelenések három-négyszer emlékezetesebbek voltak, mint a film előtti reklámok. A megkérdezettek kimondottan kedvezően viszonyultak a kisfilmekhez: kétharmaduknak nagyon tetszettek. Nagy többségük, azaz háromnegyedük szívesen látna más alkotások után is hasonló reklámmegjelenéseket – derül ki a Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos egyedülálló kísérleti kutatásából.


A Szonda Ipsos kutatóinak figyelmét felkeltette a Valami Amerika 2 mozifilmben alkalmazott újszerű szponzori megjelenés, vagyis az, hogy a film végén, a stáblista megjelenésekor a szponzorok egy-egy kis, a színészek által eljátszott reklámfilmben mutatkoztak be. Kutatás keretében vizsgálták ennek fogadtatását, amelyre február végén került sor, oly módon, hogy a film nézőit néhány nappal később emailben vagy telefonon keresték meg, arra kérve őket, hogy értékeljék a filmet, a film előtti reklámblokkot, valamint a film végén látható szponzori megjelenést. A néhány nappal későbbi kérdezés szakmai oka, hogy nem az azonnali benyomásokra, hanem a reklám és szponzori emlékezetre voltak kíváncsiak, amely minden reklámkutatásnak az alapja.

A mozifilmek előtti reklámok megítélése nem nagyon tér el attól, amit általában a TV reklámok kutatásakor szoktak tapasztalni. A válaszadók fele tartotta a mozi reklámokat humorosnak vagy szórakoztatónak, éppen annyian, amennyien egy átlagos TV reklámot is annak ítélnek. Az elutasítók, azaz a mozi reklámokat unalmasnak vagy zavarónak minősítők aránya egyharmad. Más kutatásaikból tudják, hogy ugyannyien kapcsolnak el azonnal a TV reklám blokk elején. Ők az aktív reklámelkerülők. Vagyis az átlagos mozi reklám nem jobb, és nem rosszabb, mint a TV reklám, a különbség azonban, hogy nehezebben elkerülhető. A moziba járók egytizede ugyan el tudja kerülni a film előtti reklámot azáltal, hogy tudatosan a film kezdete után ül be csak a nézőtérre.
film szponzoráció
A moziban való márka megjelenésre természetesen több lehetőség is van, nem a film előtti reklámblokk az egyetlen eszköz. A Pepsi például már a pénztárnál felhívja magára a figyelmet, jelen van a plakátokon, a filmvásznon, végül persze a büfében is. Már a jegy megvásárlásakor felfigyel a márkára mozilátogatók egynegyede, a filmvásznon a fele, míg a büfében a háromnegyede. Az összes mozilátogató csupán egynegyedét jelentő elszánt reklámelkerülők vagy Pepsi elutasítók azok, akik nem emlékeznek a márka mozis jelenlétére.

A Valami Amerika 2 film nézőinek háromnegyede észlelte, hogy a film szponzorainak megjelenése újszerű, a megszokott gyakorlattó eltérő volt. A nézők négyötöde meg tudott nevezni a film támogatói közül legalább egyet. Közel azonos arányban emlékeztek spontán a legtöbb reklámozóra: a válaszadók majdnem egyharmada emlékezett a T-Mobile-ra, T-Home-ra, Nokiára, Allianzra és a RespirAktív horkolás gátlóra és a Szerencsejáték ZRt.-re. Ahhoz képest, hogy a moziban több felületen is megjelenő Pepsi film előtti reklámjaira csak kevesebb, mint feleennyien emlékeztek spontán, a szponzorációs megjelenések emlékezetesnek tekinthetők. Amikor a márka neveket felolvasták, nyilván a név újszerűsége miatt is, a nézők több, mint kilenctizede emlékezett a RespirAktív horkolásgátló megjelenésére, de a többi szponzort is fel tudta idézni a nézők több, mint négyötöde. A szponzorációs megjelenések három-négyszer emlékezetesebbek voltak, mint a film előtti reklámok.

Az emlékezetességen túlmenően a szponzoráció hatékonyságához az is szükséges, hogy a nézők kedvezően fogadják az újszerű megjelenést, s hogy erősítse a szponzor márkák népszerűségét. A kutatás alapján állítható, hogy a nézők nagyon kedvezően viszonyultak a kisfilmekhez: kétharmaduknak nagyon tetszett, míg egynegyedüknek tetszettek a szponzori megjelenések. A kisfilmeket elutasítók, azt idegesítőnek vagy felháborítónak tartók aránya kevesebb, mint a nézők egytizede. A TV reklámokhoz tudunk viszonyítani: az átlagosnál jobban kedvelt sörreklámokról a kutatási adataink alapján a válaszadók egyharmada állítja, hogy nagyon tetszettek, ehhez képest tehát a kisfilmek esetében a kétharmados arány kiemelkedően magasnak tekinthető.

Végül megkérdezték az Ipsoskutatói azt is, hogy mennyire tartják jó vagy rossz ötletnek, hogy a szponzorok ily módon jelentek meg a film végén. Ismét a nézők kétharmada volt az, aki ezt a megjelenést nagyon jónak értékelte, további egynegyede jónak, és minden tizenhatodik válaszadó utasította el. A nézők nagy többsége, azaz háromnegyede szívesen látna más filmek után is hasonló szponzori megjelenést, míg minden hatodik mozilátogató ezt inkább nem szeretné. A Valami Amerika 2 alkotói által kitalált újszerű szponzori megjelenés elnyerte a budapesti filmnézők tetszését, főként az ötlet újszerűsége, és a kisfilmek humora, stílusa révén. Kérdés, hogy az esetleges utánzók mennyire tudnák ezt hatást megismételni.
Forrás:
Szanda Ipsos
A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe, az online marketing gyakorlati kipróbálására tökéletes helyszín. Keresőmarketing és marketing képzések, weboldalkészítés és keresőoptimalizálás, e mail szolgáltatások profi színvonalú kivitelezéséhez szükséges tudásanyagok mind megtalálhatók a Lépéselőnyben.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Asset Consult Pénzügyi és S... Asset Consult Pénzügyi és Számviteli Tanácsadó Kft.
Ádám Zoltán

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Mesterház Kft
Herédi László

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Salgó-Sütép Bt.
Gulacsi Györgyné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
QSX Kft.
Vezsenyi József

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.