Több a követelés, és mindig nem elég aktívak a hazai vállalatok |
2009. június 24. szerda, 04:00 |
A Coface Hungary megbízásából a Marketx Group felmérés keretében vizsgálta meg a hazai vállalkozások kockázatkezelési gyakorlatátEgyre több céget érint létében is fenyegetően, hogy tartoznak neki, kintlévőségei időben és mennyiségben is mind kiterjedtebbek A hazai cégek hatvanöt százalékának van lejárt kintlévősége, valamint egy harmadának kintlévőségeinek mértéke meghaladja az ötven millió forintot- áll a Coface Hungary legfrissebb elemzésében. A mostani gazdasági helyzet, a növekvő kockázatok tovább nehezítik a hazai vállalatok helyzetét, a kintlévőségek pedig még jobban sebezhetővé teszik a hazai kkv szektort. A kintlévőségek nagyban rontják a cégek likviditását és a kezeletlen kintlévőségek, pedig nagyban veszélyeztetik a cégek működését és rontják jövedelmezőségüket. A felmérésből kiderült hogy a cégek közel tíz százalékának fogalma sincs arról, hogy milyen mértékű kintlévőséggel rendelkeznek. Dercze Zoltán, a Coface országigazgatója szerint azoknak a cégeknek, akiknek nincs megbízható nyilvántartása a vevőállományáról azokat sokszorosan sújthatja a vevőállomány minőségének romlása, már pedig mint azt az elmúlt hónapok mutatják olyanok is elbukhatnak, akikről azt soha nem feltételeztük. Az ésszerűtlen magatartás életveszélyes: a kkv-k működőképességét akár egyetlen ügyfél késedelmes fizetése is veszélybe sodorhatja, egy-egy behajthatatlan követelés pedig a csőd szélére is taszíthatja a hitelezőt. A felmérés résztvevőinek hatvanöt százalékénak van egy évnél idősebb követelése, pedig statisztikai tény, hogy minél több idő telik el a követelés lejárta után, annál kisebb az esélye annak megtérülésére. Tapasztalatok szerint egy fél éve lejárt adósságnak már csak igen kis százalékát látják viszont a hitelezők. A megkérdezettek hetven százaléka a körbetartozás okát látja a késedelmes fizetésben, valamint az egyre súlysodó pénzügyi helyzetet okolják a nemfizetésért. A kis- és középvállalatok helyzete, gazdasági mozgástere a válság mélyülésével egyre kedvezőtlenebbé válik, miközben e társaságok többsége még mindig saját maguk próbálnak lépéseket tenni a kintlévőségeik behajtásában és csupán a cégek kevesebb mint egy harmada fordul külső követeléskezelő céghez. Ennek okát Dercze abban látja, sok esetben nem indítanak behajtási eljárást attól félve, hogy elvesztik az ügyfeleiket. Ennél már csak egy nagyobb hiba van, amikor a lejárt követelések, túllépett türelmi idő ellenére is szállítanak vevőiknek a vállalkozók. Mivel Magyarországon nagyon rossz a fizetési morál Dercze úgy véli, érdemes lenne a kezdetektől nagyobb figyelmet fordítani a kinnlevőségekre. Egy vállalkozónak tudni kell a számlák lejáratát, hogy azokat fizetik vagy sem a vevői. Bőven elég ugyanis, ha a követelésnek "csupán" tíz százalékát nem tudják behajtani a vállalatok, mert egy ekkora összeg elviheti az éves eredmény jelentős részét. A romló fizetési morál és várhatóan emelkedő csődhányad nemcsak Magyarországra, hanem az egész közép-kelet-európai térségre jellemző lesz 2009-ben Magyarországon 2005–06 óta folyamatosan nő a fizetésképtelenségi eljárások száma. Az EU-tagországok között tulajdonképpen évek óta az élbolyban állunk ezen a területen. Dercze úgy véli, hogy az idei és a 2010-es év is mindenképpen problémás lesz a magyar vállalkozások szempontjából, hiszen csökken a világpiaci növekedés. A magyar export domináns része az EU-országokba irányul, azon belül is Németország a legnagyobb felvevőpiaca a magyar termékeknek. Ez további problémákat okoz, gyárak állnak le vagy csökkentik kapacitásukat, ami tovább gyűrűzik a beszállítóknál és hasonló folyamatot eredményez. A Coface úgy látja, hogy a jelenlegi válság lefutási idejét nem lehet megjósolni. Az mindenesetre biztos, hogy a szakemberek a jelenlegi gazdasági helyzet legnagyobb veszteseinek a kkv-kat tartják. Az pedig hogy egy adott kkv-t milyen mértékben érint a válság, főként azon múlik, hogy melyik szektorban működik, milyen piacra dolgozik, (export vagy belföld), milyen vevői vannak, és természetesen, hogy milyen pénzügyi tartalékokkal rendelkezik. „Azok vannak a legnagyobb bajban, akik már jelentősen eladósodva futnak neki a következő időszaknak – fűzi hozzá Dercze. A kedvezőtlen tendencia megfordításához tudatos kockázatkezelés szükséges. Ebben a helyzetben a vevőkockázatok sokkal fokozottabban jelennek meg. Ilyenkor megnövekedik a naprakész céginformáció, cég- és csődmonitoring szerepe. Forrás Coface Hungary A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Az MKIK fenntarthatósági vállalkozói szemléletformáló programjában 248 vállalkozás vett részt
- A Mol jövőre 40 milliárd forintot költ belföldön kőolaj- és földgázkutatásra
- K&H: a magyarországi kkv-k a következő egy évben 8,3 százalékos árbevétel-növekedéssel számolnak
- Kiosztották az EXIM Awards 2022 díjait
- Megduplázódhat a nemteljesítő vállalati hitelek aránya jövő év közepére egy kutatás szerint
- Több mint 750 millió forintból fejlesztette logisztikai folyamatait a Coca-Cola HBC Magyarország
- Újabb állami földterületek kerülhetnek a gazdálkodókhoz
- Magyarországon egyedülálló digitális megoldást tesztel a BKK a reptéri busz vonalán
- TIM: csütörtökön indul a regisztráció az energiatámogatási programban
- A FreeDee regionális vezető szerepre tör a 3d nyomtatás kelet-közép-európai piacán
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..