E-mail kampány kiképzés |
2009. július 27. hétfő, 03:00 |
Sokakban felmerül az ötlet, hogy szeretnék vállalkozásuk forgalmát e-mail kampány segítségével növelni, azonban mikor itt az ideje, hogy megtegyék a kezdő lépést, nem tudják, mit is kellene tenniük, hogyan is fogjanak hozzá.
Az első, és talán legfontosabb lépés: állítsuk össze listáinkat, és határozzuk meg a célcsoportokat! Gyűjtsünk régi és új ügyfeleinkről minnél több adatot, és ezek alapján kategorizáljuk őket!
Ennek a folyamatnak módszereit és szempontjairól szeretnénk ezúttal áttekinteni. A három legfőbb elem egy kampány készítésében: a lista, az ajánlat, és a kreatív munka. A szakértők egyetértenek abban hogy a legfontosabb elem egy jó lista. Úgy tartják, hogy egy kampány hatékonyságát körülbelül 70 százalékban befolyásolja a lista nagysága és minősége. Ennek ellenére a listakészítés az a lépés, amelyre általában a legkevesebb figyelmet fordítanak a vállalkozások.
Itt jön be az első lépés, vagy talán inkább az elsőt megelőző, nulladik lépés: határozzuk meg leendő e-mail kampányunk célját, és hogy milyen úton próbáljuk ezt megvalósítani. Itt elsősorban arra gondolok, hogy a már meglévő vásárlóinkat szeretnénk további vásárlásra ösztönözni, vagy pedig új vásárlókat szeretnénk magunkhoz vonzani. Nyilvánvaló, hogy e két csoporttal másként kell kommunikálnunk. Elsőként foglalkozzunk a régebbi, már meglévő ügyfelek kezelésével. Általában egy már meglévő vásárlót sokkal könyebb meggyőzni, hogyha már egyszer elégedett volt termékünkkel/szolgáltatásunkkal, akkor vásároljon ezekből többet, újabbat. Ne felejtsük el, ez nem csak bevételt jelenthet számunkra, mivel egy elégedett ügyfél beszámol tapasztalatairól másoknak, akik később potenciális új ügyfeleink lehetnek! Az ismétlődő eladások jelentősen hozzájárulnak ahhoz, hogy megvalósuljon az úgynevezett életre szóló vevőérték (Lifetime Customer Value). Ezekkel az ügyfelekkel az úgynevezett hűségprogramok keretén belül célszerű foglalkozni, melyek az ismételt eladások és a részletes információk begyűjtésének folyamatából állnak. A cél a folyamatos összhang kialakítása, és a lehető legrészletesebb lista összeállítása, mellyel elvégezhető a marketing tevékenység. Jó ötlet lehet nyereményakciók és exkluzív tartalmak biztosítása a honlapon a meglévő ügyfelek részére, a saját magukról adott részletesebb információkért cserébe. Fontos, hogy vevőink felé tisztázzuk azt is, hogy mi a róluk szóló információk alapján küldünk nekik ajánlatokat, amelyek, mivel ismerjük igényeiket, valószínűleg kedvükre valóak lesznek. Ha ezt így kommunikáljuk meglévő és lehetséges vásárlóink felé, akkor nagyon valószínű, hogy döntő többségük szívesen bocsájt rendelkezésünkre adatokat magáról. Új vagy első vásárlóinkról természetesen kevesebb információ áll rendelkezésünkre, ennek megfelelően a lista összeállítása és részletessége sem olyan, mint a régebbi ügyfelek esetében. Amit új vásárlók esetén fontos megtennünk, az az, hogy a lehető leghamarabb próbáljuk meg elérni, hogy visszatérő ügyfelünk legyen. Minden kimenő kommunikációt követően mérjük fel hatékonyságunkat, és ennek megfelelően rendezzük célcsoportokba új vásárlóinkat. A cél az, hogy minnél hamarabb alakítsuk ki azoknak a vásárlóknak a csoportját, akiknél érezhető, hogy szívesen veszik a feléjük irányuló kommunikációnkat és érdeklődnek új termékeink/szolgáltatásaink iránt. Innentől kezdve már egyenes úton juthatunk el odáig, hogy ők is visszatérő vásárlóink legyenek! Businessman surfAzon ügyfeleink számára pedig, akik egyenlőre nem akarnak szorosabb üzleti kapcsolatot, továbbra is áramoltassuk ki hirdetéseinket, mivel előbb utóbb gyakorlatilag mindenki fog olyan ajánlatot kapni, amely érdekes lehet számára. Célunk itt az, hogy a lehető legtöbb fehér foltot eltüntessük ügyfeleink adatlapján és minnél többük igényeivel legyünk tisztában. Ha szisztematikusan folytatjuk a listák összeállítását, és mindig tisztában vagyunk vele, hogy kinek mit szeretnénk eladni, egy idő után erőfeszítés nélkül építünk ki gyümölcsőzö kapcsolatokat igazán nagyszámú üzleti partnerrel! Szilvási László Forrás: Ügyfélgyár A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen. |
Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonalHogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.Érdekel |
|
|
|
Hideghívások, telemarketingLead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatásÉrtékesítők, cégvezetők számára aranybányaSikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból Érdekel |
|
|
|
Adatbázis, e-mail lista, telefonszám listaLépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cégeÉrdekel |
|
|
|
Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldésA tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.Érdekel |
|
|
|
SMS kampányokÉrjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?Érdekel |
Kapcsolódó cikkek
- Az MKIK fenntarthatósági vállalkozói szemléletformáló programjában 248 vállalkozás vett részt
- A Mol jövőre 40 milliárd forintot költ belföldön kőolaj- és földgázkutatásra
- K&H: a magyarországi kkv-k a következő egy évben 8,3 százalékos árbevétel-növekedéssel számolnak
- Kiosztották az EXIM Awards 2022 díjait
- Megduplázódhat a nemteljesítő vállalati hitelek aránya jövő év közepére egy kutatás szerint
- Több mint 750 millió forintból fejlesztette logisztikai folyamatait a Coca-Cola HBC Magyarország
- Újabb állami földterületek kerülhetnek a gazdálkodókhoz
- Magyarországon egyedülálló digitális megoldást tesztel a BKK a reptéri busz vonalán
- TIM: csütörtökön indul a regisztráció az energiatámogatási programban
- A FreeDee regionális vezető szerepre tör a 3d nyomtatás kelet-közép-európai piacán
Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Regisztrációhoz kattintson ide..