English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Az orvosokéhoz hasonló hiány a marketingesek körében? Nyomtatás E-mail
2009. augusztus 06. csütörtök, 03:00

Közismert az a sajnálatos helyzet, hogy ma hazánkban az egészségügy területén orvoshiány van. Gyakoriak az ezzel foglalkozó cikkek, televíziós műsorok, riportok. Kíváncsiak voltunk, hogy melyik más gazdasági területen van hasonló helyzet. Megkérdeztünk egy olyan tanácsadót, akivel mostanában egyre több gazdasági magazinban készül elemző riport. Marozsák Szabolcs az Ügyfélgyár nevű sikerdíjért dolgozó tanácsadó cég bevételnövelési specialistája.


Szeretném megtudni, hogy tanácsadóként, immár több száz cégben dolgozva mi a tapasztalata, mely munkakörök legkevésbé betöltöttek ma a magyarországi vállalkozásokban?
08_06_veztul11Korábban cégemmel szervezetfejlesztési tanácsadóként dolgoztam. Egy vállalkozás szinte minden területének fejlesztésével foglalkoztam, mint a pénzügyek, személyzeti tevékenység, minoségbiztosítás, stratégiai tervezés, értékesítés, marketing és közönségkapcsolatok. Az utóbbi években kifejezetten csak a bevételnövelésben segítek ügyfeleinknek, így erről a területről tudok véleményt mondani.

Általános tapasztalatom, hogy a közepes nagyságú cégeknél a leginkább hiányzó munkaerő a hatékony, a maga területén önálló, motivált, lojális és kezdeményező középvezető. Ez annyira igaz, hogy ha ezt a riportot egy cégvezető olvassa, mélyen felsóhajtva legyint és azt mondja, "nincs is ilyen". Sajnos így van ez a marketing és PR területén is.

Mit gondol, mi az oka ennek a hiánynak?
Két fő okát látom ennek, bár ez kifejezetten a személyes véleményemet tükrözi.
Az egyik, hogy a vállalkozások vezetői - nagyrészt tulajdonosok is - a marketing és PR (közönségkapcsolat -a cég ismertségéért és jó hírnevéért felelős tevékenység) feladatait és funkcióit nem tanulták ezért megérzés szintjén kezelik vagy végeztetik cégükben, szemben a fő tevékenységgel. Ezért a marketing és a PR terület irányításával, fejlesztésével nem törődnek igazán, kevés időt fordítanak rá. A nagyobb üzletkötések, komolyabb bevételek az ő kapcsolatrendszerükön keresztül jönnek létre a cégben. A vezető inkább a cég fő tevékenységével szeretne foglalkozni, amit szeret és amihez szakmailag ért.
Ezért nem halmozódik fel a marketing területén sikeres gyakorlaton alapuló szaktudás, amit így át sem tudnak adni egymásnak a munkatársak. Tehát először is nem jöhet létre a fent leírt minőségű középvezető a marketing és a PR területén pusztán a gyakorlatban összegyűjtött ismeretre alapozva.

A másik okot a felsőfokú képzés közismerten gyakorlatiatlan voltára vezetem vissza. A PR kevésbé, míg a marketing a szakképzés szempontjából nagyon felkapott képzési terület. Sok iskolában tanítják, de tisztelet a kivételeknek, ezek oktatói nem a "civil életben" ezen a területen bizonyított szakemberek és még kevésbé üzletemberek. Azt tapasztalom, hogy a nagyon elméleti képzést és a minden gyakorlatot nélkülöző vizsgát követően az iskolákból a munkaerőpiacra kerülő marketingesek tényleges értékteremtő potenciálja kínosan alacsony. De azért tanítják, tanítják, tanítják...

Ennek ellenére van szép számmal tehetséges és eredményeket felmutatni tudó marketingszakember is, bár ok az elit kisebbséghez tartoznak. Többségük nem erősíti a közepes vállalkozásokat, hiszen nagy részüket felszippantja a tanácsadó-ipar és a reklámügynökségek, másik részük a multikhoz áll "katonának", és persze egy részük saját vállalkozást indít.

Ez nem egy reménykeltő kilátás a közepes cégek vezetői számára!?

Valóban nem az, de jobb szembenézni a helyzettel, mint tettetni, hogy nincs itt baj. Ez a szituáció nem bukkan felszínre igazán, mert08_06_veztul22 a cégek vezetőinek többsége még nem érzékeli, hogy vállalkozásuk jólétének és jövőjének biztosításához el kell indítani az eredményes marketing és a hatékony PR tevékenységet. De minél később eszmélnek, annál nehezebb helyzetbe kerülnek.
A magyar cégeknek már csak azért is kellene foglalkozniuk ezzel a kérdéssel, mert a megítélésük - főleg a gyenge PR tevékenységük miatt - rosszabb mind a nyugati, sőt lassan a keleti cégekénél is. A nyugatiakénál tradicionálisan rosszabb a hírük a magyar cégeknek, de a keletiek lassan alacsony áraikkal verik meg jó megítélésben a magyar közepes vállalkozásokat.


Rendben, nem rózsás a kép, de lehet tenni valamit ezzel kapcsolatban?

Van némi esély, de ezt még csak nagyon kevesen ismerték föl. Sőt nagyon kevesen vannak, akik egyáltalán keresik a megoldást. A többség inkább valami ügyes, huszáros, vagy inkább cseles, néha a törvényesség határát súroló, - a kisebbség ezt a határt átlépő - megoldásokban gondolkodik, pedig ez nem egy hosszú távú garancia a fejlodésre vagy akár csak a piacon maradásra.

Mi az, amit Ön megoldásnak tart?
Ezeknek a cégeknek valóban okosabbaknak és ügyesebbeknek kell lenniük a marketing és PR területén a fent említett cégeknél. Van egy módszerünk, amit sem a nyugati, sem a keleti cégek többsége nem használ. Ha ezt a hazai vállalkozások megértenék és elkezdenék használni, majd konokul kitartanának mellette, lenne esély a cégek hosszú távú megmaradására és sok esetben még a növekedésére is.

Rendben, jó marketinges módjára tényleg elérte, hogy kíváncsi vagyok az ezzel kapcsolatos véleményére, javaslatára. Ne csigázzon, kérem mondja el mi az?

Elsőre ez túl egyszerűen hangzik, de a cégek döntő többsége ma nincs olyan állapotban a marketing és PR területén, hogy felismerje, elkezdje és következetesen végezze azokat a feladatokat, amik ehhez a megoldáshoz szükségesek.
Egy cég bevétele - és ha ügyes, a profitja - azon múlik, hogy hány már tőle vásárló ügyféllel dicsekedhet valamint velük mennyit kommunikál, mennyi üzenetet, személyes jellegű kommunikációt, ajánlatot, stb. küld.
Minél nagyobb mennyiségű ez a kommunikáció, ajánlat, üzenet, találkozó, személyes beszélgetés, annál több a pénzbeli forgalom.

Ez lehet, hogy túl egyszerűnek hangzik, de ezt tapasztalati tényként mondhatom, mint tanácsadó. A több és a testreszabottabb kommunikáció segíti leginkább az értékesítés növelését. A cégeknek létre kell hozniuk egy nyilvántartást, melybol rögtön tudják a marketingesek és az értékesítők, hogy tudnak személyre szabott kommunikációt, ajánlatot küldeni.

Mi lenne végül a jó tanácsa a magyar közepes cégeknek?
Szerezzenek, találjanak, "lopjanak", termesszenek egy olyan marketing vezetőt, aki képes és hajlandó a cégükben elérni, hogy a vállalkozás ügyfeleivel folytatott, rájuk szabott, nekik szóló kommunikáció mértéke rohamosan növekedjen! Még ma!

Ha Ön ezt ilyen világosan és határozottan látja, biztos, hogy cége javasol megoldásokat ezekre a problémákra.
Igen, ezt a helyzetet tapasztalva két megoldást is kínálunk. Az egyik, hogy egy személyzeti kiválasztással foglalkozó céggel szövetségre lépve találunk és kiválasztunk egy céghez illő marketing szakembert vagy marketing vezett. Mi egy sikerdíjas tanácsadás keretében "cégre szabjuk" és gyakorlatban kiképezzük ezt a személyt, speciálisan az ügyfelünk marketing és PR tevékenységének mérhetően eredményes módjára.

A másik, hogy mi helyezzük ügyfelünkhöz egy marketing és PR specialista munkatársunkat. Ebben az esetben szintén sikerdíj fejében kiszervezzük az ügyfeleink tevékenységéből a marketinghez kötődő feladatokat (outsourcing), így ok valóban azzal foglalkozhatnak amivel legjobban szeretnének: a saját fő tevékenységükkel.


Forrás:
Ügyfélgyár

www.ugyfelgyar.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Vezetői tanácsadás

Cégvezetéssel kapcsolatos kérdése van? Kérdezzen szakértőnktől!

Vezetői tanácsadás

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

P+M POLIMER KÉMIA Termelõ é... P+M POLIMER KÉMIA Termelõ és Forgalmazó Kft.
Polgári Dóra

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Imbus 2000 Vas, Fém, Mûanyag... Imbus 2000 Vas, Fém, Mûanyag, Forgácsoló, Tömegcikkgyártó És Kiszerelõ Kft.
Róth János

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Kapos-Mechanik Bt.
Kerekes Imre

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
NAVIGATOR INFORMATIKA Üzleti ... NAVIGATOR INFORMATIKA Üzleti Szolgáltató és Kereskedelmi Zrt.
Tóth Zoltán

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.