English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Direkt marketing - a felszín alatt Nyomtatás E-mail
2009. augusztus 19. szerda, 03:00

A közvetlen értékesítést két fő jellemző különbözteti meg a marketing egyéb formáitól. Az első különbség, hogy a ebben az esetben az eladók megpróbálják célzottan a fogyasztónak, szinte már személyre szólóan közvetíteni üzeneteiket.


 

08_19_veztEz a fogyasztók irányába való közvetlen kommunikációval jár (reklámlevél, e-mail, telemarketing), amely azonban általában kéretlen.
A második jellegzetesség, hogy a direkt marketing tevékenységet az egyes vállalkozások a (pozitív) visszajelzések alapján, egy - egy szempontra kihegyezve alakítják. Vagyis egyrészt felmérésekre van szükség, másrészt pedig egy bizonyos hangvétel kialakítására, amely segítségével kommunikálhatunk a vevőkkel, médiumra való tekintet nélkül.

A direkt értékesítés története


A közvetlen értékesítés története gyakorlatilag a középkori Európába vezethető vissza, hiszen az első kereskedelmi katalógusok már a 15. században elkészültek. Azonban a direkt marketing módszer mégis az Egyesült Államokban fejlődött és érte el mai formáját.
A postai megrendelés és eladás gyakorlata 1867-ben kezdődött, az írógép használatának köszönhetően. Az első modern postai termékkatalógus megtervezése és legyártása Aaron Montgomery Ward nevéhez fűződik. A Direct Advertising Associaton, a mai Direct Marketing Association elődje már 1917-ben illetve 1928-ban rendeletekkel szabályozta a postaköltségeket, a termékek értékének arányában. A kéretlen kereskedelmi hirdetések postai kiküldése, és ezáltal közvetlen a fogyasztókhoz való eljuttatása 1954-től ismert.
Az igazi úttörő azonban Lester Wunderman volt, aki egy 1961-es beszédében használta először, immár teljesen tudatosan a direkt marketing kifejezést. Wunderman később átütő sikert ért el a módszer alkalmazásával olyan cégek számára, mint például az American Express vagy a Columbia Records.

Az első kéretlen elektronikus hirdetések (emailek) 1993-ban jelentek meg. Azóta a direkt értékesítés módszere főleg az interneten vált népszerűvé, hisz ez a legegyszerűbb és legköltséghatékonyabb módszer arra, hogy sok fogyasztóhoz eljutassuk üzenetünket.

Előny és hátrány - egyben

A módszer egyik legvonzóbb tulajdonsága kétségkívül az, hogy a fogyasztói visszajelzések alapján könnyedén mérhető egy - egy kampány hatékonysága, és ez alapján akármikor változtathatunk az alkalmazott módszeren. Ennek következménye, hogy egy jól eltalált kampány, amely a fogyasztókban a személyes megkeresés és odafigyelés érzését kelti, ugrásszerűen megnövelheti egy vállalkozás forgalmát.

A legnagyobb hátrány azonban pont ebből a tulajdonságból fakad: nagyon gyakori, hogy egy nem megfelelő kampány rontja a továbbiak esélyét is, illetve hogy az eladó túlkommunikálja a fogyasztót, aki ezáltál kevésbé hajlandó a vásárlásra. A kéretlen kommunikáció legjellemzőbb példái a - valószínűleg mindenki által jól ismert - SPAM levelek.

Csatornák

* Direkt levél

Általában a postaládákban elhelyezett hirdetések, körlevelek tartoznak ide. Szinten ehhez a csoporthoz soroljuk még a reklámújságokat, esetleg az ingyenes CD-csatolással terjesztett újságokat. Bár ez a legrégebbi és legalapvetőbb módszer, mégis még mindig olyan népszerű, hogy a fejlett országok postáinak külön, csak ezzel foglalkozó osztályokat kell fenntartaniuk.

* Email

Talán a legnépszerűbb módszer, és az internet térhódításával valószínűleg ez lesz a jövő meghatározó direkt marketing csatornája. Közvetlenül a fogyasztóhoz juttatható, olcsó és széles körben elérhető.

* Telemarketing

A fogyasztók telefonon keresztül való megkeresése. Elsősorban felmérés céljából ajánlott, az értékesítés nehezebben megy telefonon keresztül, mivel a fogyasztók többsége bizalmatlan, illetve túlságosan is személyes kommunikációnak tekinti a telefonbeszélgetést.
Ezt a módszert legcélszerűbb egy e-mail kampánnyal összehangolva alkalmazni!

Diagram

* Kuponok

Ide tartoznak az újságból kivágható, vagy az utcán osztogatott, valamilyen engedményt biztosító kuponok. Céljuk, hogy a fogyasztót megismertessék egy bizonyos üzlettel/termékkel, és az első vásárlás pozitív képének (pl. árengedmény a kupon felmutatása esetében, törzsvásárlói státusz bizonyos adatokért cserébe, stb.) segítségével visszacsalogatni a fogyasztót.

* Televiziós, válaszra alapozott marketing

Egy tájékoztatásnak álcázott reklám, pl. a Teleshop. Célja a termék bemutatásával és árengedménnyel a fogyasztót rávenni a telefonon való rendelésre.

* Közvetlen eladás

A termékek eladása szemtől szembe a vevőnek, ahol gyakorlatilag személyesen keresik fel a potenciális vevőt (pl. ügynökök). A fogyasztó számára a legtöbb rizikót tartalmazó módszer, éppen ezért a legkevésbé javallott!

Mint látható, a direkt marketing elég összetett és sokrétű folyamat, és nagyon sok múlik a helyes módszer alkalmazásán. Remélem, ez a cikk hozzájárult ahhoz, hogy segítse döntésüket amennyiben szeretnének élni a direkt marketing által nyújtott lehetőségekkel!


Forrás:
Ügyfélgyár / Szilvási László

www.ugyfelgyar.hu



A Lépéselőny Virtuális Irodaház üzleti közösség, az üzleti partner keresésre alkalmas cégtár, szakmai tudakozó. Legyen a célja új vevő szerzés, értékesítés – a Lépéselőnnyel a bevétel és a haszon nem marad el. A magyar gazdaság szereplői közti üzleti kommunikáció terepe. Minden, ami egy vezető, cégvezető, ügyvezető igazgató életében nélkülözhetetlen: a vezetőképzés alapjai, a cégvezetés feladatai, a humánpolitika, a tőzsde, az irodavezetés – összefoglalva gyakorlatban használható ötletek a vezetői munka minden részletéhez. A Lépéselőny Virtuális Irodaház olyan, mint egy cégvezető képző, egy gyakorlati vezetőképzés a cégvezetés részére, hogyan foglalkozzon cégével, hogy hatékony legyen és több profitot termeljen.
 

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Vezetői tanácsadás

Cégvezetéssel kapcsolatos kérdése van? Kérdezzen szakértőnktől!

Vezetői tanácsadás

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Sasad Resort Ii. Hungary Ingat... Sasad Resort Ii. Hungary Ingatlanfejlesztõ Korlátolt Felelõsségû Társaság
Borbély Tímea

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Manutan Hungária Kft.
Max Dutat

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Kozma és Társa Kft.
Kozma Attila

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Bence Krisztián E.V.
Bence Krisztián

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.