English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Adómentő
Hogyan is vállalkozunk mi magyarok Szlovákiában? I. Nyomtatás E-mail
2008. november 03. hétfő, 06:00

5,3-as átlagfogyasztás Hogyan is vállalkozunk mi magyarok Szlovákiában? I.

Amíg egy szlovák cég nem rendelkezik adószámmal, szerződéskötésre sem jogosult

2004. január 1-től Szlovákiában egykulcsos adórendszer van. Tehát lényegében minden adó, így a társasági adó is 19 százalék. A társasági adó alanyai közé tartoznak Szlovákiában azok, akiknek a székhelye vagy az állandó telephelye az országban van, többek között a gazdasági társaságok.
Bővebben...
 
Bérlet kontra lízing Nyomtatás E-mail
2008. október 30. csütörtök, 05:00

Bérlet kontra lízing

Válságban az autófinanszírozás - a bérlet sokkal rugalmasabb a lízingnél


Ha a finanszírozási hitelek egyre drágábbak, az ügyfelek pedig egyre körülményesebben, vagy egyáltalán nem jutnak hitelhez a bankoknál, érdemesebb az autóbérlést választani. Az amerikai másodlagos jelzálogpiaci válság hatása miatt kialakult folyamatok miatt válságban van az egész autóipar és a vállalati finanszírozás is, így egyre nehezebben jutnak majd hitelhez a hazai vállatok.

Azok a cégek, akik az idén autót akartak venni, főleg két okból halasztották el a vásárlást: vagy maga a vállalkozás van bajban, vagy a szigorodó hitelfeltételek miatt nem jutnak pénzhez. Piaci információk szerint míg korábban az autófinanszírozási kérelmek 90 százalékát befogadták a bankok, addigra mára ez az arány 60-70 százalékra esett vissza.

Számos lízingcsoportnál pedig felfüggesztették a svájci frank alapú finanszírozások befogadását és a forint alapú finanszírozás, a jegybanki alapkamat emelése következtében is jelentősen drágul. A helyzet bizonytalanságára jellemző, hogy az autóforgalmazók folyamatosan újrakalkulálják a jövő évi árakat, miközben az évnek ebben az időszakában már általában készen vannak vele, ezzel együtt a bankok szinte naponta változtatják a hitelfelvételi kondíciókat. De ha lesz is hitel a közeljövőben, ahhoz az eddigieknél nehezebb lesz hozzá jutni, mutat rá Wolfgang Bartesch, a Fox Autorent alapítója és ügyvezető igazgatója.

Bár a kölcsönzőket is érinti a pénzügyi válság, ám azonban nem mindenkinek vannak ilyen gondjaik, így szinte bármilyen igényt ki tudnak elégíteni. A jelenlegi hitelfeltételek mellett pedig a bérleti konstrukció versenyképesebb a banki finanszírozású autókkal szemben, és bérautóhoz sokkal könnyebb hozzájutni. A bérleti konstrukció, amely lényegesen rugalmasabb a lízingnél és a banki finanszírozásnál, több szempontból is előnyös lehet egy cégnek.

Vásárlás esetén legalább 10-30 százalékos önerőt kér a pénzintézet, míg a bérautónál nincs ilyen megkötés, így az a vállalkozás finanszírozására fordítható. A bérlet azért is előnyösebb, ha nem tudni mit hoz a jövő, mert sokkal egyszerűbb kilépni a szerződésből, mint egy lízing vagy banki finanszírozású vétel esetén, állítja Bartesch. Hozzáteszi, hogy figyelembe véve a bérlethez kapcsolódó összes szolgáltatást, ez a konstrukció nem drágább, mint a lízing vagy a részletre történő vásárlás.

Számos vállalkozás döntött amellett, hogy kivár az autóvásárlással és az átmeneti időszakra autót bérel. Ezt jelzi már, hogy a Fox Autorent forgalma 15 százalékkal növekedett a tavalyi évhez képest az őszi időszakban is. Bartesch szerint ennek egyik oka, hogy a hazai cégek felismerték, hogy nem szükséges tulajdonolni az autót, elég, ha rendeltetésszerűen tudják használni. Így a jelenlegi körülmények között a multinacionális cégek is a átmenet megoldásokban érdekeltek.

Forrás: Fox Autorent


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

 

 

 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Budapesti vállalkozások, figyelem! Nyomtatás E-mail
2008. október 29. szerda, 02:30

Budapesti vállalkozások, figyelem!

Ne fizessen több adót, mint amennyit muszáj!

Egész évben ezért dolgoztunk a munkatársainkkal, de ezzel kapcsolatban évközben csak az „aprómunkára” van lehetőség. Az igazság pillanata mindig év végén jön el az adóbevallással - vállalkozóként Ön is ilyenkor tud rövid idő alatt igazán sok pénzt bukni is, és megtakarítani is az adóján.
Számunkra fontos, hogy a záráskor és az adóbevallások elkészítésénél az Ön vállalkozása is éljen valamennyi lehetséges kedvezménnyel. Bár feltételezzük, hogy az Ön könyvelője is tisztában van valamennyi lehetőséggel, az egyik legtalálóbb közmondásunk szerint „Több szem többet lát!”.

 

 


Az ADÓTÜKÖR és ADÓTÜKÖR Light szolgáltatásaink abban segítenek Önnek, hogy nyugodtabban vágjon neki ennek a korán sem könnyű időszaknak. Közreműködésünkkel biztos lehet abban, hogy vállalkozása nem fizet több adót, mint amennyit muszáj. Mindezt szinte ingyen (talán ingyen? Ha elég gyors, és beleesik az első 5 jelentkezőbe, valóban ingyen veheti igénybe szolgáltatásunkat!), így ajánlatunk az idei év LEGJOBBAN megtérülő befektetését ígéri az Ön számára, nulla kockázattal! De hogyan működik mindez?

Az ADÓTÜKÖR egy adóátvilágítást takar, amelynek célja időben feltárni a vállalkozása rendelkezésére álló potenciális adókedvezményeket, hogy mind bekerülhessen majd az adóbevallásába. A szolgáltatás díja 10 eFt + Áfa, amelyre pénz-visszafizetési garanciát is vállalunk.

Az ADÓTÜKÖR Light keretében egy csoportos konzultáció során oldjuk meg ugyanezt, annak érdekében, hogy még olcsóbb lehessen. Ön elhozza a szeptember végi főkönyvi kivonatát, a tavalyi mérlegét és adóbevallását és adótanácsadó munkatársunk segédlete mellett egy kétórás workshop keretében számba veszik a létező lehetőségeket és megállapítják, hogy ezek közül melyek azok, amelyekkel az Ön vállalkozása élhet. Közben nem sérülhetnek az Ön üzleti titkai sem, az adótanácsadó annyit tud meg Öntől a vállalkozása adatairól, amennyit szükséges, a többiek természetesen semmit. A végén Ön is hazaviheti a munka során használt munkafüzetet, ami akár az Ön-, akár a könyvelője kezében sorvezetőként szolgálhat majd a bevallás elkészítésekor. A szolgáltatás díja 5 eFt + Áfa, amelyre szintén érvényes pénz-visszafizetési garanciánk.

A fenti szolgáltatásainkat nem kínáljuk könyvelő irodáknak és könyvelő vállalkozóknak (a kollégák számára más ajánlattal fogunk élni), továbbá elsődlegesen budapesti és Pest megyei vállalkozásoknak ajánljuk. (Az ADÓTÜKÖR keretében ezúttal nem is vállalunk Budapest területén kívüli munkát, amivel kapcsolatban nem budapesti kedves olvasóink megértését kérjük!)

Amennyiben a fentiek felkeltették érdeklődését és az Ön vállalkozására nem érvényesek a fenti korlátozó feltételek, ne habozzon, jelentkezzen most, minden további kötelezettség nélkül (az egyeztetés során még nyugodtan meggondolhatja magát, ez esetben semmilyen hátrány nem éri majd.)! A „korán ébredőknek” szeretnénk kedveskedni azzal a kedvezményünkkel, hogy az első 5-5 jelentkező mindkét szolgáltatást ingyenesen veheti igénybe.

Hogyan jelentkezhet? 

Erre a linkre kattintva bejelentkezik az ADÓSZABÁSZAT honlapra és kitölti az ott található on-line jelentkezési lapot >>>

Egy korábbi ügyfelünk írta az ADÓTÜKÖR-rel kapcsolatban:

„Tisztelt Benedek Csaba Úr! Különösen a mai, kibontakozó gazdasági válságban igaz, hogy együtt kellene működnünk annak érdekében, hogy a gazdaság és a velünk egyformán gondolkodó kis- és középvállalkozói réteg egymásra találjon és ne egymás ellen gondolkodjon. Az adót is lehet normálisan értelmezni, ha az valóban normális. Az ADÓTÜKÖR segített nekem abban, hogy más szemszögből is belelássak vállalkozásomba. A szolgáltatást nyújtó szakértők kívülállóként reálisan értékelték a vállalkozásunk adózását, és nem egy megszokott könyvelői rutin alapján bólintottak egyet. A szolgáltatás előkészítése, a helyszíni munka és az elkészült anyag is profi munka volt, a munkatársaival 110%-os összhangban voltunk. Mint a hasonló vállalkozók zöme, magam is egészen más területről indultam, villamosmérnökből lettem 16 év alatt cégvezető. Nem csoda, hogy ezen a speciális területen itt-ott még most is vannak lyukak – ezek csökkentésében segített az igénybe vett szolgáltatás is. A fentiek alapján az ADÓTÜKRÖT kitűnőre értékelem. A kifizetett szolgáltatási díjat véleményem szerint megérte, nyugodtan ajánlom másoknak is."

Ha esélyt lát a szolgáltatás igénybevételére, ne várjon, jelentkezzen mielőbb (minden további kötelezettség nélkül) és legyen benne az első 5 ingyenes résztvevőben!

 

Forrás:Adószabászat 



Kérdése van a cikkhez? Írja meg az
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

 

 


Bővebben...
 
Adóriadó 2008 Nyomtatás E-mail
2008. október 27. hétfő, 07:00


Adóriadó 2008

Adótörvények és a válság: mi a teendő, ha időben akarunk cselekedni?


Jelen Adóriadónk aktualitását a világgazdaságban napjainkban tapasztalható válsághelyzet adja. Az alábbiakban szeretnénk friss információval szolgálni az adótörvény-módosításokra gyakorolt hatásáról illetve egy fontos teendőre is még idejében felhívni a figyelmet.

Mint ismeretes, a Kormány 2008. október 13-án visszavonta az egyes adó- és járulék törvények módosításáról szóló törvényjavaslatát és a közlemények szerint nem tervezik újabb adócsomag kidolgozását. Ugyanakkor véleményünk szerint bizonyos mértékű adótörvény-módosításra feltétlenül szükség lenne a jogbiztonság megteremtése és még inkább a jogharmonizációs kötelezettségek teljesítése érdekében.

Szeretnénk jelezni, hogy nem került visszavonásra a külön törvényjavaslatba foglalt környezetvédelmi termékdíj szabályait módosító előterjesztés, melyről az előző, 2008/12. számú Adóriadónkban1 adtunk tájékoztatást. Ugyancsak változatlanul folyamatban van a Robin Hood-adóként ismert energiaellátók jövedelemadójára vonatkozó törvényjavaslat Parlament általi megvitatása, habár egy SZDSZ által benyújtott javaslat szerint ezen adóteher nem kerülne bevezetésre. Az alábbiakban az adótörvény-módosító javaslat visszavonásának és a világgazdasági válság egyik adózókra gyakorolt hatásának adóügyi megítélésére szeretnénk felhívni a figyelmet.

Bővebben...
 
Magyar vállalkozások Szlovákiában II. Nyomtatás E-mail
2008. október 27. hétfő, 05:30

Magyar vállalkozások Szlovákiában II.

Jelentős előnyök, amiért megéri Szlovákiában vállalkozni


Szlovákiában 2004. májusától létezik az egységes 19% -os adó. Ez azt jelenti, hogy minden adó, beleértve az Áfa-t is 19% -os. Így ez az egyik szembetűnő különbség Magyarországgal összehasonlítva. A vállalkozásoknak nem kell alkalmazottakkal rendelkeznie, és az ügyvezetőknek sem muszáj alkalmazásban lenniük. A szlovák kormány szeptember elején döntött a havi minimálbér növeléséről, ennek következtében a minimális összeg 8 900 koronát (71 100 forint) tesz majd ki Szlovákiában.
Bővebben...
 
Egyszerűsödhetne a TEÁOR-bejelentés Nyomtatás E-mail
2008. október 15. szerda, 18:10

Egyszerűsödhetne a TEÁOR-bejelentés

 Javaslatok a statisztikai kód (TEÁOR) bejelentésére
irányadó hatályos szabályozás egyszerűsítésére

1. A TEÁOR kódok jövőbeli alkalmazására – figyelemmel az 1893/2006./EK rendeletben foglaltakra – a törvényben meghatározott kivételektől eltekintve, kizárólag a vállalkozások működésével összefüggő statisztikai számbevétel céljából kerülhet sor.   


2. Az adóhatóság részére a vállalkozás az üzleti tevékenységét (legyen szó főtevékenységről vagy egyéb, a vállalkozás által gyakorolt tevékenységről) a TEÁOR kódnak megfelelő részletezettséggel – elektronikus úton, számára tényleges adminisztratív terhet nem okozó módon – legyen köteles továbbra is bejelenteni, tekintettel arra, hogy az adóhatóság ellenőrzési funkciójához elengedhetetlen a cégek tevékenységének egzakt ismerete.   


3. A cégtörvény módosításával el kell törölni azt az előírást, miszerint ha a gazdasági társaság alapítói ún. szerződésmintát alkalmaznak, úgy kötelesek a főtevékenységet TEÁOR részletezettséggel meghatározni. A jövőben megszűnik a cégjegyzékben a főtevékenység TEÁOR kódjának kötelező rögzítése is.


4. Az egyéni vállalkozásról szóló törvény és kormányrendelet módosításával biztosítani kell, hogy a jövőben az egyéni vállalkozói igazolvány és az egyéni vállalkozót regisztráló nyilvántartás ne tüntesse fel a statisztikai kódot illetve szakmakódot.


5. A cégek és az egyéni vállalkozók különböző célú kérelmeire, pályázati nyomtatványaira vonatkozó jogszabályi mintákból a TEÁOR feltüntetését előíró szabályokat hatályon kívül kell helyezni.  


6. A cégek és az egyéni vállalkozók részére kiadásra kerülő hatósági engedélyek ne tartalmazzák a jövőben a TEÁOR-ra való utalást.  Emellett, a kidolgozásra kerülő törvény általános érvénnyel is rögzítse, hogy a TEÁOR rendszerszerű módosítása önmagában nem ad okot, jogi alapot a vállalkozás számára korábban jogszerűen kiadott hatósági engedély felülvizsgálatára, módosítására, bevonására.


7. A TEÁOR kódok átfogó, rendszerszerű megváltozása (vagyis ha az uniós szabályozás módosul) a cégek és az egyéni vállalkozók számára többlet adminisztratív terhet nem okozhat. Ha nem kerülhető el a vállalkozások ez okból történő nyilatkozattétele, úgy ennek az adóbevallás teljesítésével egyidejűleg, a hatóság által kellő időben rendelkezésre bocsátott elektronikus nyomtatványon, költség és illetékmentesen tehessenek a jövőben eleget.


A jelenlegi függő helyzet úgy kerüljön feloldásra, hogy a vállalkozások a 2009-ben teljesítendő adóbevallással egyidejűleg nyilatkozzanak főtevékenységük TEÁOR kódjáról. Az információnak a KSH részére történő átadásáról az adóhatóság lenne köteles elektronikus úton gondoskodni.


8. Azok a vállalkozások, amelyeket az elmúlt hónapokban a TEÁOR kód módosulása folytán joghátrány ért (pl. a statisztikai kód változása miatt az egyébként érvényes hatósági engedély visszavonására vagy az engedély hatályának szűkítésére került sor), az elfogadásra kerülő törvény hatálybalépését követő 90 napon belül illetékmentesen kezdeményezhessék a hatósági aktust megelőző állapot helyreállítását.


9. A TEÁOR kódra vonatkozó szabályozás kidolgozását úgy kell ütemezni, hogy az legkésőbb 2008. novemberében hatályba léphessen. A számviteli beszámolókra és a TEÁOR-ra vonatkozó törvényi szintű változások – lévén részben azonos jogszabályok módosítása válik szükségessé – megvalósítását egy előterjesztésben, egy törvényjavaslat keretében kell kidolgozni.


Forrás: IRM


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
A tizenharmadik havi bér kifizetésének módosítása Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 30. kedd, 19:30

A tizenharmadik havi bér kifizetésének módosítása

Családok támogatása

A jövő évtől kezdve nem évközben, hanem a tárgyév decemberében kell kifizetni a 13. havi illetményt – közölte Korózs Lajos, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára hétfőn a törvényjavaslat általános vitájában, az Országgyűlésben.

Az államtitkár emlékeztetett, hogy a jelenlegi rendszerben havonta, egytizenkettedekben kapják a közszférában dolgozók a 13. havi illetményt, ám 2007-ben a kormány megállapodott a közszféra képviselőivel, hogy 2009-től a tárgyév decemberében, egy összegben fogják kifizetni a bért.

Hangsúlyozta: a törvényjavaslat biztosítja, hogy a különböző jogállású törvények hatálya alá tartozó közszolgálatban eltöltött időket is figyelembe kell venni annak érdekében, hogy a közszolgálati dolgozók ne essenek el a 13. havi illetményüktől amiatt, mert évközben más jogállású törvény hatálya alá kerültek munkájukat illetően.



Tovább a teljes cikkhez →

 





Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Hírek a 2009. évi adóváltozásokról Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 23. kedd, 18:10

Az Országgyűlés portájáról

Az Országgyűlés portájáról


Évek óta nem volt ilyen, hogy már szeptemberben körvonalazódtak az adótörvények változásai, mert rendszerint csak decemberben láttak eddig napvilágot.

A kormány döntését követő egyeztetések eredményeként a természetbeni juttatások tervezett 11 százalékos adója nem került be a tervezetbe. Tehát marad adó és járulékmentes a természetbeni juttatás.

A jövő évi, az Országgyűléshez pénteken benyújtandó adóváltoztatások tervezete nyomán összességében 205 milliárd forinttal csökken az adóterhelés, ennek harmada a lakosságnál, kétharmada a vállalkozásoknál jelentkezik.
Másik változás, hogy 2009. április 1-je után a munkáltatót terhelő járulék, havi 140 ezer forintos jövedelemig négy százalékponttal csökken.

A személyi jövedelemadó 18 százalékos kulcsának sávhatára évi 1, 7 millióról 2 millió forintra emelkedik.
A 16 százalékos társasági adó mértéke januártól 18 százalékra emelkedik, de a 4 százalékos különadó pedig megszűnik. A társasági adókedvezményeket pedig jól megnyirbálják, hiszen csak azok a társasági adókedvezmények maradnak, amelyek a foglalkoztatáshoz köthetők.

S a sok-sok kósza hírt megalapozva változik a cégautók adóztatási szabálya, bár még sok homályos pontja van. Az adó mértéke a gépkocsi bekerülési árának hét százaléka, amelyből levonható a súlyadó értéke, és az értékcsökkenés első két évben 10-10, a további években öt százalékos mértékben. Ugyanakkor minden további nyilvántartási kötelezettség, például útvonal-nyilvántartás, megszűnik.
A házipénztár szabályozása változik: januártól az árbevétel 1, 2 százaléka (havi átlagos állomány alapján), illetve 500 ezer forint túllépése esetén lép életbe szankció.

Azok a magánszemélyek, akiknek éves jövedelme nem lépi túl a 3, 4 millió forintot, és   lakásfelújítási, betegápolási körben áfás számlával rendelkeznek, az évente visszaigényelhető 100 ezer forintos adókedvezmény keretén belül érvényesíthetik ezt a visszatérítést.

Várjuk az Országgyűlés által jóváhagyott változások végleges megjelenését, ami után feltehetőleg most is számtalan értelmezési problémánk merül fel. A gyakorlatban a szakemberek próbálják a törvényalkotók szándékát megfejteni, s feltenni azokat a kérdéseket, amik megválaszolása egyértelművé teheti a homályos pontokat

Forrás: Adószabászat

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Erősödik a jen, mi lesz a hitelekkel? Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 18. csütörtök, 18:10

Online check-in a Malévnál Erősödik a jen, mi lesz a hitelekkel?

Milyen kockázatokra figyeljünk?


Sokan vállalták a kockázatot és jelzálog vagy autóhitelüket japán jenben vették fel. Most, hogy a jen erősödik a forinthoz képest, felmerül a kérdés, hogy mekkora is ez a kockázat és kell-e pánikba esni?


A japán jen az elmúlt hetekben kb. 6-10 %-kal erősödött a forinthoz képest. Ennyivel többet kellett fizetnünk a hiteltörlesztéskor. Pl. egy 50 ezer forintos havi részletnél ez 3-5 ezer forintos többletet jelenthetett. De volt már a jen elmozdulása 20%-os is...

Aki nem tudta, hogy mit vállal

Sajnos tapasztalatból tudom, hogy a hitelfelvevők egy részét csak az induló költségek és a havi törlesztés érdekli, az összes többi körülményre nem kíváncsi vagy nem is érti, hogy miről is beszélnek.
Nos ők vannak leginkább kitéve annak a veszélynek, hogy felveszik a jen alapú hitelt úgy, hogy nincsenek tisztába a kockázatokkal és nincs tartalékuk az esetenként megemelkedő havi részletek fizetésére. Ilyenkor aztán a lehető legdrágábban váltják át a hitelüket svájci frank alapúra vagy rosszabb esetben a késedelmes törlesztés a hitel felmondásához és az ingatlan elvesztéséhez is vezethet.

Milyen kockázatokra figyeljünk?

Minden devizahitelnél ugyan azok a kockázatok:

- Kamatváltozás. Ez elvileg a forint alapú hitelnél is fenn áll, de a devizáknál nagyobb a kamatemelés valószínűsége. Forintnál még csökkenés is elképzelhető, bár nehéz idehaza bármit is tervezni...

- Árfolyamkockázat. A hitelt forintból törlesztjük, tehát havonta meg kell venni az adott devizát, amelynek naponta változik az árfolyama. Ha erősödik a jen vagy a frank a forinthoz képest, akkor több forintot kell adni ugyan azért a devizáért és ekkor emelkedik a havi törlesztéshez szükséges összeg.
Fontos dolog a banki árfolyamok figyelemmel kísérése is, hiszen elég jelentős eltérések vannak az átváltáskor alkalmazott árfolyamok mértékénél, a vételi és eladási árfolyamok különbségénél. Olvassa el vonatkozó írásunkat. Devizatörlesztés - de milyen árfolyamon?

Mi történik most?

A jen hitelnél érdekes kérdés az, hogy a közeljövőben várható-e kamatemelés? Az elemzők jelenleg úgy gondolják, hogy a korábbi kamatemelési várakozásokkal szemben talán most Japánban megnyugodnak a kedélyek és nem várható kamatemelés. (Ez egyébként a kevésbé veszélyes része a hitelügyletnek.)

A másik kérdés, ami az érintetteket érdekli, hogy mitől erősödött az utóbbi napokban a jen?

A carry trade ügyletekről

Az emberi találékonyságnak nincsenek határai. Komoly befektető cégek művelik azt a "sportot", hogy felvesznek hitelt jenben és /vagy svájci frankban és aztán ezt a pénzt magasabb kamatozású állampapírokba fektetik. Ilyet pedig nem csak Amerikában, hanem gyakran kis hazánkban is találnak. Jenhitelt a bankok már éves 0,7 százalékos, svájci frank kölcsönt 2,5 százalékos éves kamattól adnak a legjobb ügyfeleknek. A befektetés pedig 6-10% közötti hozamot is elérhet időtartamtól függően. A két kamat közötti haszon elég szép kockázatmentes pénzt jelentene, ha nem lenne ott a két deviza átváltásából származó bizonytalanság.

De még így is belevágnak ezekbe a carry trade ügyletekbe és ezzel a magyar devizahitel adósok kockázata is jelentős mértékben nő. Főleg a jen esetében, de érinthetik ezek az ügyletek a frank hiteleket is. Hogyan? Képzeljük el, hogy ez a spekulatív tőke egyszer csak megindul. A magyar állampapírokat eladják és visszafizetik belőle a jen hitelüket. A forintnál egyszerre nagy eladói nyomás, a jennél pedig vételi oldalon egy hirtelen kereslet jelenik meg, nem kis méretekben. Ekkor várhatóan a forint gyengül, a jen pedig erősödik, tehát kétszeres hatás érvényesülhet, ami nagyon megnövelheti a törlesztő részletünket.

Mi várható?

Ha őszinte vagyok, akkor azt kell írnom, hogy senki sem tudja. Bizonyos trendeket talán lehet valószínűsíteni, de ezekre alapozva nem nyugodhat meg vagy eshet kétségbe senki, meg kell várni, hogy az előrejelzések tényleg a várt eseményeknek megfelelően alakuljnak-e.

Egyenlőre nem látszik jele a carry trade ügyletek megszűnésének, a pozíciók nagyobb arányú zárásának. Azonban ha ez bekövetkezik, akkor az váratlan és előre nem tervezhető dolog lesz, ezek azért "forró pénzek"...

Azt is látnunk kell, hogy ezek az ügyletek a svájci frank árfolyamát is befolyásolhatják, hiszen vannak ilyen jellegű hitelek frankban is.
A jen árfolyama erősebben mozdul el minden nemzetközi pénzügyeket érintő általános hírre, mint pl. a svájci frank, azt kell mérlegelnünk, hogy a jen hitelnél fennálló 1-1,5%-os kamatelőny mennyiben képes fedezni ezt az időnként fellépő árfolyamkockázatból eredő többlet terheket. Hogy milyen gyakoriak ezek a kedvezőtlen elmozdulások és ellensúlyozhatja-e ezeket a jen esetenkénti gyengülése, ezt az alábbi számítással próbálom bemutatni.

Hitel összege: 5 MFt
Futamidő: 20 év
Havi részlet jen hitel esetén:34,8 eFt
Havi részlet svájci frank esetén: 39,5 eFt
Természetesen egy egy pillanatfelvétel, a hitelügylet feltételei a futamidő alatt változhatnak (kamat, kezelési költség, árfolyam, stb.).

Tehát van havi 4-5 ezer Ft árelőnye a jen hitelnek egy mostani számítás szerint. Ez kb. 14-15%-os árfolyam elmozdulás elviselésére nyújt fedezetet. Hogy ez elegendő-e, azt döntse el mindenki maga...


Forrás:
www.BankWeb.hu dr.Tatár Attila
Telefon: 20/462-8850. és e-mail: Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.



Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
A munkavállalók kártérítési felelősségéről Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 18. csütörtök, 18:10

A munkavállalók kártérítési felelősségéről



A munkavállaló a munkaviszonyából eredő kötelezettségének vétkes megszegésével okozott kárért kártérítési felelősséggel tartozik.
Azt azonban, hogy a kár bekövetkezett, mekkora a mértéke valamint az okozati összefüggést, hogy a kár a munkavállaló magatartásából következik már a munkáltatónak kell bizonyítania.


Gondatlan károkozás esetén az Munka Törvénykönyvéből következő alaphelyzet szerint a kártérítés mértéke a munkavállaló egyhavi átlagkeresetének ötven százalékát nem haladhatja meg.

Ezt a korlátozást abban az esetben lehet kissé tágítani, ha munkaszerződésben avagy kollektív szerződésben szabályozzuk a kérdést. Ezesetben a munkaszerződésben legfeljebb másfél havi, a kollektív szerződésben pedig hathavi átlagkereset lehet a kártérítés mértéke. Ettől a mértéktől érvényesen eltérni nem lehet.
A fentiektől eltérően a gondatlan károkozás esetén a teljes kárért felel a pénzintézet pénztári számfejtője és annak ellenőre.

Szándékos károkozás esetén a munkavállaló a teljes kárt köteles megtéríteni.
E kategóriába sorolandó az a nem kívánatos esemény is amikor a munkavállaló visszaszolgáltatási vagy elszámolási kötelezettséggel átvett valamit, amelyet állandó őrizetében tart, kizárólagosan használ, vagy maga kezel.

A kár bekövetkeztét és annak mértékét a munkáltatónak kell bizonyítania.

 

 


Leltárhiányért azonban a leltárfelelősségi megállapodást kötött munkavállaló vétkességére tekintet nélkül tartozik.
A leltárfelelősségi megállapodás megkötését megelőzően a dolgozóval ismertetni kell az alábbiakat:
a.) elszámolható forgalmazási veszteség (káló) mértéke, aránya,
b.)azon tételek köre, amelyekre méretük, raktározási körülményeik, tárolási feltételeik okán forgalmazási veszteség nem számolható el,
c.) a leltári készlet átadás-átvételének módja, szabályozása,
d.) a leltárhiány meghatározásának szabályai,
e.) azon munkáltatói alapkötelezettségek, amelyek a leltári készlet biztonságos megőrzését szolgálják.

Forrás: Vincze Márta
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
30/632-4268




Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!





 

Bővebben...
 
Nőhet az étkezési jegy értékhatára jövőre Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 16. kedd, 16:10

Nőhet az étkezési jegy értékhatára jövőre

 

13-14 ezer forintra emelkedhet az adómentes értékhatár


Hat-hétezer forint lehet a hideg, és 13-14 ezer forint a meleg étkezési utalványok adómentes határa jövőre, legalábbis ezt javasolják a GKI szakemberei a törvényhozóknak. Szerintük ugyanis ez lenne a leginkább ideális az összes szereplő: a munkáltatók, a munkavállalók és a vendéglátók igényeit figyelembe véve.

2008-ban a hideg étkezési utalványok értéke maradjon változatlan, tehát hatezer forint (bár hétezer forintra történő emelése sem kizárható), illetve a meleg esetében 13-14 ezer forintra emeljék az adómentes értékhatárt: ezt javasolja a GKI, miután a Szonda-Ipsosszal közösen felmérték, hogy miként reagálnának a munkaadók a különböző mértékű emelésekre, illetve az milyen mértékű költségvetési terhet jelentene – közölte Ádler Judit, a GKI kutatásvezetője.


Tovább a teljes cikkhez →




Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Mindent a START kártyás kedvezményekről Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 14. vasárnap, 18:22

Karrier kezdődhet az ügyfélszolgálaton is A START kártyával történő foglalkoztatás járulék kedvezményeiről

A típusok

A START kártya a pályakezdő fiatalok foglalkoztatásának elősegítését szolgálja, de akkor nézzük, ki számíthat e kategóriába:

- 25.életévét, felsőfokú végzettség esetén 30. életévét nem töltötte be, és
- tanulmányait befejezte vagy megszakította, és
- A tanulmányai befejezését(megszakítását) követően első ízben létesít foglalkoztatásra irányuló jogviszonyt, és ezen jogviszony létesítését megelőzően megbízási szerződés, vállalkozási szerződés alapján vagy egyéni vállalkozóként sem végzett munkát.

A kártya érvényességének idején belül a foglalkoztatót tételes EHO alóli mentesség illeti meg, valamint a 3%-os munkaadói és 29 %-os tb járulék együttes összege helyett az első évben a bruttó bér 15 %-ának, a második évben pedig a bruttó bér 25 %-ának megfelelő fizetési kötelezettség terheli.

START Plusz Kártya

A kedvezményezett:
- az a személy aki a gyermekgondozási segély(gyes), gyermekgondozási díj(gyed), a gyermeknevelési támogatás (gyát), valamint az ápolási díj folyósításának megszűntét követő egy éven belül kíván foglalkoztatásra irányuló jogviszonyt létesíteni, vagy aki a gyermek egyéves korának betöltését követően, a gyermek után igénybevett gyes folyósítása mellett kíván munkát vállalni, feltéve hogy nem áll foglalkoztatásra irányuló jogviszonyban,
- a tartósan álláskereső.

Tartósan álláskereső az a személy, akit az állami foglalkoztatási szerv a kártya igénylését megelőző 16 hónapon belül legalább 12 hónapig, pályakezdő álláskereső esetén 8 hónapon belül legalább 6 hónapig álláskeresőként nyilvántartott.

A kedvezmény mértéke megegyezik a fentiekben ismertetett START kártya kedvezményének mértékével.

 

 


START EXTRA Kártya

A kedvezményezett:
a.) tartósan álláskereső
b.) 50. életévét betöltötte, vagy
c.) életkorra tekintet nélkül legfeljebb alapfokú iskolai végzettséggel rendelkezik.

A kedvezmény mértéke:

- a tételes EHO alóli mentesség,
- a foglalkoztatás első évében teljes mentesség a 3 % munkaadói és a 29 % tb járulék alól, míg a második évben a két járulék együttes összege helyett 15 % járulékfizetési kötelezettség terheli a munkáltatót.

Forrás:
Vincze Márta
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
30/632-4268



Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Bővebben...
 
Még adható az iskolakezdési támogatás Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 10. szerda, 17:10

Kérjen iskolakezdési támogatást!

Ne hagyja ki!

Megvolt az iskolai évnyitó, de még adható iskolakezdési támogatás. Az iskolakezdési támogatás a tanév első napját megelőző és az azt követő 60 napon belül nyújtható adómentesen, jelenleg 20.700 forint összegig.A támogatás a családi pótlékra, vagy hasonló ellátására jogosult szülő, vagy a vele közös háztartásban lévő házastársnak jár a közoktatásban részvevő gyermekre (élettársi kapcsolatban lévők csak akkor jogosultak rá, ha a gyermek közös)


Több gyermek esetén az adómentes támogatást gyermekenként kell figyelembe venni és mindkét, családi pótlékra jogosult szülő kaphatja függetlenül attól, hogy munkáltatójuk egybeesik, vagy sem. Ha a szülőnek több munkáltatója is van, akkor mindegyik adhat adómentesen, az adómentes határt azonban munkáltatónként kell vizsgálni.


A juttatást tankönyv, taneszköz, vagy ruházat vásárlására lehet felhasználni az erről szóló számla pénzbeli megtérítésével, vagy kizárólag ezekre felhasználható utalvány adásával.
A támogatást a munkáltató, a bér kifizetője adhatja, amely csak akkor kötelező, ha a munkáltató cafetéria rendszerében ez a juttatási forma is benne van és a dolgozó ezt választja.

bankweb.hu Tóth Magdolna 2008.09.01.

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
A telefon magánhasználatának adókötelezettsége Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 10. szerda, 17:10

A telefon magánhasználatának adókötelezettsége

Sok félreértés adódik

A személyi jövedelemadó törvény 69. § (12) bekezdése alapján adóköteles természetbeni juttatásnak minősül a társaság tulajdonában lévő vonalas és mobil telefon használatának 20 százaléka.

Igen sok félreértés adódik azonban a kiszámítás módja körül, így gondoltam nem árt időközönként felfrissíteni ismereteinket.

Természetesen, ha a vállalkozásnál a magáncélú telefonhasználat tételes elkülönítésére lehetőség van és ezt a használatot a munkavállalók a cég pénztárába megtérítik, akkor nem keletkezik adófizetési kötelezettség.

Általánosan is igaz, hogy még ha nincs is mód a tételes elkülönítésre, abban az esetben, ha a bruttó számlaérték 20 százaléka megtérül szintén nincs adófizetési kötelezettség.

Amennyiben e fenti esetek nem valósulnak meg, az adót az alábbiak szerint kell kiszámítani:

 

 Bruttó számlaérték:    41.500 Ft
 Adóköteles rész: 41.500 x 20 % = 8.300 Ft
 Fizetendő személyi jövedelemadó: 8.300 x 54 %  = 4.482 Ft
 Fizetendő tb. Járulék:  (8.300 + 4.482) x 29 %              3.707 Ft
 Fizetendő munkaadói járulék : 8.300 x 3 % 249 Ft
 

Adófizetési kötelezettség 8.300 forintnyi
feltételezett magánhasználat után:

8.438 Ft.
  
  

 

                    

Igen, jól látják az adó mértéke hozzávetőleg 101, 66 százalék.

Minden vállalkozásban lehet találni olyan – a jogszabályoknak mindenben megfelelő – megoldást, amellyel ez a kötelezettség elkerülhető.

Forrás:

Vincze Márta

Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

30/632-4268



Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Világszerte csökken a társasági adó mértéke Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 09. kedd, 18:22

Világszerte csökken a társasági adó mértéke

A társaságiadó-kulcs folyamatos csökkenésével világszerte teret nyernek a fogyasztási adók, állapítja meg a KPMG felmérése


A társaságok nyeresége után fizetendő adó mértékének régóta tartó csökkenése a tavalyi évben is folytatódott, a kormányok azonban világszerte egyre inkább az árukra és szolgáltatásokra kivetett úgynevezett fogyasztási adóktól várják a hiányzó költségvetési bevételek pótlását – állapította meg a KPMG üzleti vállalkozásokat érintő adókkal foglalkozó legutóbbi éves felmérése.


1994 óta először, a tavalyi évben a felmérésben szereplő 106 ország egyikében sem emelték a fő társasági adó mértékét.


A társasági adó globális átlagkulcsa 25,9%, az előző évhez képet majdnem egy százalékponttal alacsonyabb. Az átlagos társaságiadó-kulcs továbbra is az Európai Unióban (EU) a legalacsonyabb, ahol az átlagkulcs 2007-hez képest egy százalékponttal, 23,2 százalékra csökkent. Az ázsiai és csendes-óceáni térségben a legmagasabb az átlagos kulcs, a 28,4 százalékos mérték 0,8 százalékos csökkenést jelent.


„Már évek óta észlelhető, hogy a kormányok világszerte a közvetett adók felé fordítják figyelmüket, de ebben az évben még világosabbá vált ez a tendencia. Ahogyan azt a KPMG egy korábbi felmérése jelezte, a következő öt évben az üzleti vállalkozások várakozásai szerint a kormányok egyre inkább a közvetett adókra támaszkodnak majd” – mondta Mike Glover partner a magyarországi KPMG iroda adóügyi szolgáltatásokat nyújtó részlegének vezetője.


„Ezt három fő tendencia támasztja alá. Egyrészt a közvetett adók mértéke összességében nem változott, míg a társaságiadó-kulcsokat folyamatosan egyre mélyebbre szorítják. Másrészt egyre több kormány vezet be közvetett adókat: jelenleg 135 országban már működik ilyen típusú adó, több országban pedig folyamatban van ennek kiépítése. Harmadrészt pedig folyamatosan bővül azoknak a tranzakcióknak a köre, amelyekre ilyen adót vetnek ki, illetve ennek megfelelően az adóhatóságok is átcsoportosítják emberi erőforrásaikat a szervezeten belül.”


Az EU-ban szabályozási változások és kormányzati intézkedések tapasztalhatók a végrehajtás szigorítása érdekében. Németországban például az egyik tartományban jelenleg kísérleti jelleggel szakirodáknak adják ki az áfaszabályozást. Ezt valószínűleg az ország többi részére is kiterjesztik.


„Egy olyan világban, ahol egyre mobilabbá válnak a társaságok és nyereségük, a fogyasztásra kivetett adók olyan bevételforrást testesítenek meg, amelynek kevés kormány tud ellenállni. A gazdaság egészéből vonja el a forrásait, nem csupán a társaságok nyereségéből, folyamatos bevételt biztosít, nem pedig nagyobb időközönként egy-egy jelentős összeget, és esedékességkor sokkal gyorsabban beszedhető, mint a társasági adó” – magyarázta Glover.


„Világszerte a fogyasztási adók felé történő elmozdulás figyelhető meg, ami szükségessé teszi, hogy az adórészlegeknek valós idejű képük legyen arról, mi történik a gazdaság szereplőinél, jóval nagyobb szintű rálátással a tranzakciókra és a kapcsolódó adófolyamatokra, mint amekkorával ma sokuk rendelkezik.”


Bár a nemzetközi verseny továbbra is lefelé nyomja a társaságiadó-kulcsokat, bizonyos jelek azt mutatják, hogy a kormányok ezen a téren is szigorítják a végrehajtást.

A társasági adószabályozás egyik legaktívabb új területe a transzferárképzés, ahol egyre több ország vezet be szabályokat az egy nemzetközi csoporthoz tartozó társaságok közötti, határon keresztül történő vásárlás és értékesítés során alkalmazott árak szabályozása céljából.


Glover szerint nyilvánvaló feszültség van a hatékonyabb ellátási lánc és a szabadabb kereskedelem által mindenki számára jelentett kétségtelen gazdasági előnyök, illetve a kormányzatok bevételszerzési kényszere között. Ez az adózással foglalkozó szakemberek számára is nagy dilemmát jelent. Be kell tudniuk mutatni a hatékony határon keresztül történő kereskedelem előnyeit a kormányzatok számára, és segíteniük kell azokat új költségvetési politika kidolgozásában, amelyre ezeknek az országoknak szükségük van, ha részesülni akarnak a globális vagyonból.


„Együtt a világszerte megjelenő új adórendszerek által szükségessé tett nagyobb fokú felügyelettel, ez az, ami miatt úgy gondoljuk, minden eddiginél nagyobb szükség van haladó szellemű, értékorientált, globális gondolkozásmódra a társasági adóval kapcsolatos ügyekben.

Magyarországnak tanácsos lenne radikálisan foglalkoznia azzal, hogyan tehető adórendszere vonzóbbá, különösen a munkáltatók számára, hogy megtartsa az itt lévő befektetőket, akik további befektetési partnereket keresnek” – véli Glover.

 


Legfontosabb megállapítások:


•    a 106 országra kiterjedő felmérés szerint 14 év óta először nem növekedtek a társaságiadó-kulcsok


•    az adóalap kiszélesítése és a végrehajtás szigorítása azonban azt jelenti, hogy új globális jelentőségre tesznek szert a közvetett adók.




Forrás: KPMG


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Változik a számviteli törvény szerinti beszámolók rendje II. Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 09. kedd, 18:22

 Változik a számviteli törvény szerinti beszámolók rendje  II.


Az elektronikus beszámoló benyújtásának menete

A beszámoló elkészítésének kétféle menete lehetséges:
Amennyiben a cég képviselője nem rendelkezik fokozott biztonságú vagy minősített elektronikus aláírással, akkor a beszámolót papír alapon kell elkészíteni és aláírni. A papír alapon készült beszámolót elektronikus okirati formába történő átalakítására a cég jogi képviselője jogosult.


Az elektronikus okirati formába történő átalakítás a beszámoló szkennelésével történik, majd a szkennelt iratokat kell ellátni minősített elektronikus aláírással és időbélyeggel (Ctv. 18. § (2).

Amennyiben a cég képviselője rendelkezik fokozott biztonságú vagy minősített elektronikus aláírással, akkor a beszámolót elektronikus formában (pl. PDF formátumban) kell elkészíteni.
A cég képviselőjének az elektronikus dokumentumokat (mérleg, eredménykimutatás, kiegészítő melléklet) vagy a teljes beszámolót (e-aktát) el kell látni elektronikus aláírásával.

Amennyiben a beszámoló része a könyvvizsgálói jelentés, akkor azt a könyvvizsgálónak kell ellátnia fokozott biztonságú elektronikus aláírásával.

Mindkét esetben csatolni kell beszámoló elektronikus aktájába a költségtérítés megfizetésének igazolását.
Az elektronikusan aláírt beszámolót a Cégszolgálat email címére kell megküldeni.
Az aláíró programnak teljesíteni kell az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium által közzétett műszaki és egyéb követelményeket. Egy ilyen, a követelményeknek megfelelő program az e-Szignó program.

A csatolt dokumentumok csak  PDF és TIFF formátumúak lehetnek, így
a szövegszerkesztőben előállított dokumentumokat PDF vagy TIFF formátumban kell elmenteni. A PDF vagy TIFF formátumba való konvertálás biztosítja azt, hogy a dokumentum a szövegszerkesztőben előállított megjelenést továbbra is hordozza.  Ez vonatkozik a beszkennelt dokumentumokra is.

Elektronikus okiratok közvetlenül is csatolhatók az elektronikus beszámolóhoz, ha azokat az aláírók elektronikus aláírással látták el. 

Forrás: IRM


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Tagi kölcsön ezredszer Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 08. hétfő, 22:05
Tagi kölcsön ezredszer

…és ha elengedik

Az Adóhivatal elnökének 2007. évi iránymutatásában konkrét felsorolásként szerepelt a tagi kölcsön-nyújtások hátterének vizsgálata, de  bizton állíthatom, hogy az idei évben sem maradt ki, legfeljebb más lett a megfogalmazás.

Arról már mindenki hallott, hogy elsődleges cél az ellenőrzések során annak megállapítása, hogy a tagi kölcsön nyújtója az átmeneti segítséget milyen forrásból biztosította vállalkozása számára. Célszerű tehát az ezzel kapcsolatosan feltett kérdések megválaszolására előre felkészülni. Minden állításunk akkor számít bizonyítottnak a hivatal ellenőrei számára, ha banki átutalással tudjuk a forrást igazolni. Arról se feledkezzünk meg, hogy korábbi adóbevallásaink alapján fogják megítélni képesek lehettünk-e arra, hogy egyedül siessünk cégünk segítségére.


A mai gondolat ébresztőnek azonban nem a kölcsön nyújtásával kapcsolatos veszélyekre való figyelmeztetés volt a célja…


Tudta, hogy illetéket kell fizetnie a vállalkozásnak, ha elengedi a tulajdonos a kölcsönt ?

Az elengedett követelés az illetéktörvény 2008. évi változása kapcsán vagyonszerzésnek minősül és ezért a társaságnak, mint vagyonszerzőnek ajándékozási illetéket kell fizetnie.


Ezzel együtt és ennek ellenére is érdemes minden alkalommal egyedileg mérlegelni, hogy mit célszerű tenni, hiszen az elengedésnek egyaránt vannak előnyei és hátrányai is.

Lássuk csak,pozitívumok :


-    a társasági adó alapját csökkenti a rendkívüli bevételként könyvelt tétel, tehát adót nem kell fizetni,

-    a társaságnál – az eredményen keresztül – növeli a saját tőke összegét és bizony sok esetben semmilyen más mód nem kínálkozik arra, hogy a GT szabályainak megfelelni nem tudó társaság működését újra szabályossá változtassuk.

Negatív kihatások:

-    a különadót sajnos meg kell fizetni utána,

-    miután eredménytartalékként kerül vissza a társaság vérkeringésébe, osztalék kivétel esetén gyakorlatilag „újraadózza” a tulajdonos (mert afelől ugyebár nem volt kétségünk, hogy adózott jövedelemből került be a vállalkozásba?),

-    és persze az ajándékozási illeték.


Forrás:

Vincze Márta
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
30/632-4268



Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Haragban a könyvelővel Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 04. csütörtök, 20:20

Mit tartalmazzon a könyvelő szerződése?

Mit tartalmazzon a könyvelő szerződése?


Ezt a kérdést – túlzás nélkül állíthatom -, naponta legalább egyszer felteszik nekem a hozzám forduló „panaszosok”, és ebből a megfogalmazásból máris következik, hogy olyan vállalkozókról beszélek, akik különféle okokból - jogosan vagy sem -, de haragban vannak a könyvelőjükkel.


Azt azért nagyon fontos elmondanom, hogy a harag – a régi mondás szerint – nem csak rossz tanácsadó, de bizony nem is old meg semmilyen problémát. Ezzel szemben nagy hatékonysággal segít elmérgesíteni a szituációt, igen gyakran olyan mértékig, hogy a felek közötti kommunikáció teljesen megszűnik. A könyvelő túszul ejti volt ügyfele könyvelési anyagát, míg a dühös ügyfél megtagadja az egyébként jogos megbízási díj megfizetését.


Ezeket a helyzeteket jobb lenne elkerülni és erre a legjobb megoldás az, hogy már az ismerkedési szakaszban megfontoltan megtárgyalják a felek, hogy mit is várnak el egymástól. Bizony: egymástól, hiszen a könyvelő a megfelelő információk hiányában semmiképpen nem tud olyan szolgáltató számviteli rendszert felállítani, amely tartósan és gyakorlati módon fogja segíteni a vezetői döntéshozatalt.

Így azután első lépés: a könyvelő szerződése.

Nem árt rögtön az elején tisztázni, hogy a könyvelő (legtöbbször cég) rendelkezik-e a Számviteli törvényben számára kötelezően előírt szakmai háttérrel. Legegyszerűbb, ha elkérjük az ezt regisztráló Pénzügyminisztérium által kibocsátott kártyáját. Ezzel rendelkezhet maga a számviteli szolgáltatást ellátó cég is. Ellenőrizhető is a Pénzügyminisztérium honlapján.


Minden olyan kettős könyvvitel hatálya alá tartozó vállalkozást, amelynek az éves szintre átszámított nettó árbevétele a tárgyévet megelőző két év átlagában – ennek hiányában a tárgyévben várhatóan – a 10 millió forintot meghaladja, kizárólag könyvviteli szolgáltatóként regisztrált személy/cég könyvelhet.

Győződjünk meg arról is, hogy a megbízni kívánt vállalkozás rendelkezik-e a megfelelő szakmai felelősségbiztosítással és tisztázzuk az esetleges károk megtérítésének módját.

Rögzítsük a határidőket, hiszen a legjobb indulat mellett sem lesz képes az időben történő teljesítésre a könyvelő, ha késve vagy hiányosan kapja meg a szükséges dokumentációt.

 

 

Néhány olyan tartalmi kérdés, amely – véleményem szerint feltétlenül - szükséges, hogy szerepeljen a szerződésben:

-    a szabályzatok elkészítése, naprakészen tartása,

-    a számlarend, beszámoló, bevallások elkészítésének rendje, felelőse (nem árt, ha a megbízó maga is rendelkezik Okmányirodai regisztrációval, hiszen így bármikor ellenőrizni tudja a számviteli szolgáltató munkáját, az adófolyószámla-kivonat nyomon követésének lehetőségéről és sok más igénybe vehető Ügyfélkapus szolgáltatásról már nem is beszélve),

-    controlling adatszolgáltatások rendje,

-    az adók kiszámításával, bevallások nyilvántartásával, a könyveléssel való egyeztetésével kapcsolatos feladatok módszere,

-    a számfejtések, munkaügyi adatszolgáltatások, ehhez kapcsolódó felvilágosítási, szerződéskötési kötelezettségek rendje és felelőse,

-    a főkönyvi – analitikus nyilvántartások egyeztetésének rendje a megbízó adataival,

-    hatóságok előtti képviseletre történő meghatalmazás formája, rendszere.

-    a feladat teljesítéséhez szükséges szoftver tulajdoni viszonyai, esetleges költsége,

-    titoktartási záradék, felhatalmazás bármiféle adat szolgáltatására,

-    a felelősségvállalás mértéke.


Nem lehetetlen, hogy az ily módon megtárgyalt megbízási szerződés jó pár oldallal lesz terjedelmesebb az eddig megszokottaknál, azonban mindenképpen megéri.  Aláírás után már nem lesz min vitatkozni. Legalábbis reméljük.


Még egy gondolat: a megbízási díjat sem célszerű kifelejteni a szerződésből, az esetleges változtatások okainak, feltételeinek rögzítésével.


Forrás:

Vincze Márta

Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.

30/632-4268


 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!





 

Bővebben...
 
A saját élethelyzetére szabhatja ingatlanfedezetű hitelét Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 04. csütörtök, 20:20

A saját  élethelyzetére szabhatja ingatlanfedezetű hitelét

 

K&H énhitel



Az ügyfél saját maga állíthatja össze a számára legmegfelelőbb ingatlanfedezetű hitelkonstrukciót a K&H Bank termékei és termékvariációi közül lakáscélra, szabad felhasználásra és hitelkiváltásra is. Ennek összeállításánál választható többek között a hitel devizaneme, a futamideje, az önerő mértéke,  a törlesztőrészlet nagysága, a lakástakarékpénztári megtakarítással kombinálhatóság, a fix forint törlesztőrészlet valamint kiegészítő biztosítások is..



A K&H Banknál mától rajtoló K&H énhitel induló banki költségek nélkül, közjegyzői díj teljes vagy részleges visszafizetésével és akár 50%-os kezelési költség kedvezménnyel is igényelhető. A K&H ismét az okos pénzügyi döntés lehetőségét kínálja azoknak, akik élni kívánnak az ingatlanfedezetű hitelek nyújtotta lehetőségekkel. A felvett hitel bármire igényelhető, így lakásvásárlásra, építésre, felújításra vagy hitelkiváltásra, illetve ingatlan fedezetű személyi hitel esetén annak összege szabadon felhasználható úgy, hogy a termékek személyre szabott módon kombinálhatók.

Újdonságnak számít a K&H Bank palettáján az üzleti feltételű hitelek között a lakástakarékpénztári megtakarítással kombinált, illetve a magas finanszírozású hitelvariáció is.


A K&H üzleti feltételű lakás-, és ingatlanfedezetű személyi hitel lakástakarékpénztári megtakarítással kombinálva a Fundamenta Lakáskassza Zrt. és a K&H Bank Zrt. közös terméke, amely egy jelzáloghitelből és egy vagy több lakástakarék-pénztári szerződésből áll.  A K&H üzleti feltételű lakás hitel magas finanszírozással esetében a fedezetként bevont ingatlanra a Bank 5% önerővel nyújt hitelt, úgy hogy kiegészítő ingatlanfedezet bevonására nincs szükség, de a termék csak megfelelő jövedelem mellett igényelhető.

Továbbá K&H fészek otthonbiztosítás vagy K&H start fészek otthonbiztosítás megkötése esetén a K&H énhitel mellé 10 % díjkedvezmény is jár, valamint a K&H énhitel mellé saját fotóval egyedivé tehető K&H énkártya igényelhető az első éves díj felszámítása nélkül.

Az összes énhitel kombináció deviza (svájci frank, euró) és forintalapon is igényelhető. A K&H üzletpolitikai döntése értelmében ezzel egyidejűleg 2008. szeptember 1-től kivezeti a jen alapon igényelhető ingatlanfedezetű hitelét.

Bővebb információ a hiteltermékekről a www.enhitel.hu weboldalon található. A fenti ajánlatok augusztus 30-tól október 17-ig érvényesek.

 

Forrás: KSH 


 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
Miért kettős a könyvvitel? Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 03. szerda, 20:20

Miért kettős a könyvvitel?

 Ugyanarra az eredményre kell jutnunk


Nos, természetesen aki tudja a választ, annak számára már a kérdés feltevés is zaklatásnak tűnhet. De aki nem ismeri a kifejezés kialakulásának hátterét, történetét, az jó sokáig találgathatja.

Legutóbb egy ismerősöm kétségbeesetten hívott :
-Áruld már el légyszi, mi az ördögért kettős a könyvvitel ?

A magyarázat talán rámutat arra, milyen gondosan kidolgozott dolog is a számvitel.

A rendszer onnan kapta a nevét,hogy a bekerülő minden egyes összeg, minden gazdasági esemény, de még az eredmény is kétszeresen rögzítődik.

1.) Minden összeg könyvelésre kerül egy bizonyos számla Tartozik és egy másik számla Követel oldalán. Vagyis minden összeg kétszeresen.
2.) Minden gazdasági eseményt kétféle módon rögzít; egyrészt időrendi( ez a napló), másrészt szisztematikus- tervszerűen elrendezett sorrendben (ez pedig a főkönyvi számla).
3.) Gazdálkodásunk eredményét is kétféle módon vezeti le. Az egyik szerint az adott beszámolási időszak kezdetén meglévő vagyont hasonlítjuk össze az időszak végén meglévő tiszta vagyonnal. Ezt hívjuk nettó módszernek. A másik esetben viszont a ráfordításokat állítjuk szembe a bevételekkel, amit bruttó módszernek nevezünk.

Nézzünk egy példát:

Ha tudni akarja, hogy a baromfiudvar az elmúlt évben hozta-e az elvárásait, akkor ezt kétféleképpen állapíthatja meg:

 

 


1. Összehasonlítja, hogy az év végi állomány hogyan viszonyul az év eleji kezdőcsapat létszámához. Ez a Vagyon-összehasonlítás.

2. Menet közben feljegyez minden egyes létszámban bekövetkezett változást, és ezzel állapítja meg, hogy van-e eredmény. Ez az Eredmény-levezetés.

Az már nyilván természetes, hogy mindkét számítási módszerrel ugyanarra az eredményre kell jutnunk.

Ugye, milyen egyszerű?

Forrás:
Vincze Márta
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
30/632-4268

 

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!





 

Bővebben...
 
<< Első < Előző 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 Következő > Utolsó >>

57. oldal / 65

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

BAUFAX
PALL REMUS

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Délcipõ Kereskedelmi Kft.
Bogos Istvánné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Edegger Pincészet
Risthaus Éva

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Olaj-System Kft.
Dombi István

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.