2009. március 20. péntek, 11:50 |
2. rész A kínai piac kihívásai – mitől kell tartani? Cikksorozatunk első része rövid betekintést nyújtott a kínai piac által kínált lehetőségekbe. Bár még mindig sokan alábecsülik Kína erejét és jelentőségét, de egyre többen jönnek rá, hogy Kína megkerülhetetlen nagyhatalom lett, a válság kezdete óta pedig hatványozódik azon cégek száma, akik Kínában látják a jövőjüket. Csakhogy a szédítő lehetőségek varázsa, és más piacokon szerzett tapasztalatok miatt sokan veszélyérzet nélkül vágnak bele a kínai kapcsolat kiépítésébe, ami gyakran kudarchoz, veszteségekhez vezet. A biztonságosabb kínai üzletek elősegítése érdekében az Eastinfo sok éves munkája alatt összegyűjtött tapasztalatait rendszerezve mutatjuk be a kínai piac kihívásait, amelyekre cégünk hatékony és professzionális megoldásokat biztosít partnereinek. |
Bővebben...
|
2009. március 18. szerda, 14:34 |
Cégvezetési tanácsadóként munkám során mindig az etikát tartottam egy vállalkozás megszervezésénél az alapnak. Úgy tapasztaltam, ha ez az alap hiányzott vagy nagyon rossz "anyagból" készült, akkor minden fejlesztés hiábavaló volt, a cég képtelen volt megerősödni, sőt inkább egyre csak gyengült menthetetlenül.
|
Bővebben...
|
2009. március 17. kedd, 14:15 |
Március 11.-én délelőtt 10 óra 45 perckor elindult a www.feketelista.hu honlap, amely 380 ezer cég közel 560 ezer "ügyéről" tájékoztatja az érdeklődőket. Az online lista 11 nyilvános állami nyilvántartás tartalmát összegzi és teszi könnyen kereshetővé egy helyen, naprakészen, 10 évre visszamenően. A www.feketelista.hu célja az, hogy bárki informálódni tudjon céges üzleti partnerei üzleti előéletének "sötét oldalairól".
|
Bővebben...
|
2009. március 16. hétfő, 14:50 |
Takarékossági tippek a zöld tárcától A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium az energiatakarékos, környezet- és pénztárcakímélő életmódhoz kíván segítséget nyújtani a lakosságnak. Magyarországon a lakossági energiafogyasztás 80 %-a fűtésből és háztartási melegvíz előállításból származik, ennek legnagyobb része földgázt igényel. Érdemes odafigyelni az áramfogyasztásra is, a hazai villamos energia előállítás mintegy 35%-a ugyanis földgázból származik. Ha csak 1 Celsius fokkal csökkentjük az otthoni hőmérsékletet, országos szinten napi 1 millió m3 gázt tudunk megtakarítani.
|
Bővebben...
|
2009. március 02. hétfő, 07:28 |
A nagykereskedelmi cégek legnagyobb bánata Dilemma és probléma
Nem kell különösen tanult és a médiában sokat szerepeltetett gazdasági elemzõnek lennie annak, aki ki akarja találni, hogy melyik dilemma és melyik probléma okozza a legtöbb fejtörést a nagykereskedelemmel foglalkozó cégek vezetõinek. A dilemma az, hogy forgalmuk hány százalékát fogják létrehozni a szupermarketek polcain és mennyit a hagyományos kiskereskedelemmel foglalkozó boltok, boltláncok, viszonteladó cégek egyenként sokkal kisebb kapacitású értékesítési rendszerén keresztül. A legnagyobb probléma pedig az, hogy ha ezt az utóbbit választják, hogyan érhetnék el, hogy a forgalmuk növekedjen ezeken a kisebb méretû vállalkozásokon keresztül, mivel ezek az értékesítési helyek messze elmaradnak szervezettségben, kapacitásban az elsõnek említett konkurenciájuknál. |
Bővebben...
|
2009. február 25. szerda, 23:00 |
Ötvenezer átmenetileg feleslegessé váló munkahely megtartását teszi lehetővé a szerdai kormányülésen elfogadott 30 milliárd forintos, európai uniós forrásból finanszírozott munkahelymegőrzési támogatás - jelentette be Székely Judit, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium szakállamtitkára. Székely Judit csütörtökön, a kormányszóvivői tájékoztatón elmondta: a kormány "4+1 napos" támogatása minden ötödik munkanap bérköltségét átvállalja a munkáltatótól, a pályázó cégek munkavállalóinak legfeljebb 50 százalékáig, összesen maximum 25 ezer alkalmazottig. Hangsúlyozta: ennek feltételeként az érintett cégek vállalják, hogy két éven át nem hajtanak végre létszámleépítést, illetve a bértámogatásban lévő dolgozókat hetente egyszer továbbképzésekben részesítik. A munkahelymegőrzési pályázatból 20 milliárd forint a mikro-, kis- és középvállalkozásoknak, míg 10 milliárd forint a nagyvállalatoknak áll rendelkezésre - fűzte hozzá a szakállamtitkár. Forrás: mfor.hu |
Bővebben...
|
2008. december 03. szerda, 05:00 |
A V.V.SZ. az eladók és a vevők kiszolgáltatottságának enyhítésére alakult A vállalkozók és szolgáltatásaikat igénybe vevők kiszolgáltatottságának enyhítésére alakult egy civil szervezet Vállalkozás- Védelmi Szervezet Egyesület néven. Ez az első olyan non-profit kezdeményezés Magyarországon, amelynek célja a vállalkozások jogvédelme.
|
Bővebben...
|
2008. december 03. szerda, 05:00 |
Magyarországon különösen mély és sokáig elhúzódó recesszióra kell felkészülni Amennyiben a kis- és közepes cégek azokat az üzleti stratégiákat részesítik előnyben, amelyek kiszámítható piaci viszonyok között a feltörekvő cégekre jellemzőek, valószínűleg hamarabb kilábalnak a válságból, mint a lomhábban mozduló, késve reagáló versenytársaik. Nézzük, milyen stratégiák közül választhatnak a vállalatok.
|
Bővebben...
|
2008. december 02. kedd, 05:30 |
Többek közt az államilag támogatott energiaárak megszüntetése is átértékeli az ingatlanpiacot Amióta ingatlanpiaci válságról jönnek hírek a nagyvilágból azóta hallhatjuk, hogy bezzeg nálunk nem eshetnek az árak, nincs lufi ami kipukkadjon, mert olcsóbbak vagyunk mint a környező országok, itt nálunk nem szórták felelőtlenül a pénzt a bankok a hitelezésbe, és ehhez hasonlók. Hogy igaza lesz -e a szakértőknek, vagy sem azt majd meglátjuk. Mi minden esetre felhívnánk néhány dologra a figyelmüket. Amit nem látunk, arról nem tudunk? |
Bővebben...
|
2008. december 01. hétfő, 05:30 |
Az Ericssonnál és a Pannonnál egyáltalán nincs szakszervezet... A szakszervezetek nem mindig a dolgozók érdekeit tartják szem előtt Egyesek szerint az érdekvédők nem mindig a dolgozók érdekeit tartják szem előtt és két szinten folyik a szakszervezeti egyeztetés: egy a sajtó és egy a tárgyalás szintjén. A HR Portal a BKV-t, a BA-at, a Molt, az MTV-t, a Nokiát az érdekviseletekhez fűződő viszonyáról kérdezte. Abban egyetértettek: jól működik. Valóban így van?
|
Bővebben...
|
|
2008. október 27. hétfő, 07:00 |
A vállalati felelősség ismerete és alkalmazása hazai közép- és nagyvállalatok körében A fenntartható fejlődés a cégek többségének üzleti stratégiájában szerepel, pozitív hatást gyakorol a társadalomra, a természeti környezetre és a gazdaságra továbbá az imázsuknak is jót tesz – derül ki a Szonda Ipsos Online Vállalati Kutatási Paneljén végzett legfrissebb felmérésből.
|
Bővebben...
|
2008. október 27. hétfő, 05:30 |
Katasztrófa utáni helyreállítás A Symantec kutatása rámutat: az cégek szerint a katasztrófa utáni helyreállítás túl sok időt vesz igénybe, és aggódnak a tesztek költségei miatt. A felsővezetők a tervezésben sem vesznek részt. A Symantec nyilvánosságra hozta a katasztrófa utáni helyreállításról szóló éves nemzetközi felmérése idei eredményeit. A tanulmányból kitűnik, hogy a vezetők nemigen folynak bele a helyreállítás tervezésébe, és jelentősen több szervezet értékeli át a virtualizálás miatt a helyreállítási terveit is. Mivel a szervezetek egyre több alkalmazást és adatot kezelnek virtuális környezetben, az adatkezelés leghatékonyabb módját kell megtalálniuk.
|
Bővebben...
|
2008. október 15. szerda, 18:12 |
Az időzítésen múlik mindenMegnézzük, pontosan milyen hosszú időtávra lesz szükség, hogy biztos nyereségünk legyen. Kiderül az is, hogy lehet-e egyáltalán a részvénypiacon azt mondani, hogy biztos? Emellett kitérek a diverzifikáció fontosságára is, hiszen ezzel a tényezővel jelentősen lehet csökkenteni a kockázatokat, mégis sokaknak csak annyit jelent a diverzifikáció, hogy több papírba helyezzük el a pénzünket, holott ez nem teljesen így van. |
Bővebben...
|
2008. október 01. szerda, 07:10 |
Elvközpontúság Ki ne találkozott volna azzal a gazdasági igazgatóval, aki az étkezési utalványok megrendelésének menetét se tudta, vagy akarta delegálni. Vagy a HR igazgatóval, aki a kiválasztás során újra futtatta a jelöltekkel a köröket, mert a döntést a saját kompetenciáján kívülinek érezte. Stephen R. Covey könyvében ezekhez hasonló szakmai problmémákat boncolgat. |
Bővebben...
|
2008. szeptember 23. kedd, 17:10 |
Hogyan lehet a vállalati adatvagyont a leghatékonyabban felhasználni?
A rendkívül kiélezett lízingpiaci versenyben egyre nagyobb a fejlett adatbányászati, statisztikai, mesterséges intelligencia módszerek alkalmazásának szerepe. Létkérdés a cég életében, hogy képes-e minden lehetséges előnyt megragadni, illetve a konkurenciával lépést tartani. |
Bővebben...
|
2008. augusztus 26. kedd, 22:10 |
Ugye már létesített ügyfélkaput? Ha még nem, sürgősen tegye meg, mert egyre több ügyét intézheti el interneten. Használja már a www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu honlapot? Könnyítse meg életét és használja, s akár az APEH árverésén is részt vehet.
|
Bővebben...
|
2008. augusztus 13. szerda, 23:10 |
Hosszú távú HR program Hogyan integrálhatja az utódlási stratégia az olyan ösztönző programokat, mint a tehetségmenedzsment, a karriermenedzsment vagy az önfejlesztési programok? Milyen a jól kialakított utódlásmenedzsment? Hogyan tarthatóak meg a kulcspozícióban lévő munkavállalók az utódlási programok segítségével?
|
Bővebben...
|
2008. május 23. péntek, 06:30 |
Erre reagálnak a legérzékenyebben a munkavállalók Nem mindegy a vállalati élet és a dolgozók szempontjából a leváltás oka, módja és annak menedzselése. Bármi is áll a váltás mögött, a dolgozóknak tudniuk kell róla. Ha ugyanis egyik napról a másikra egy idegen arccal találják szembe magukat minden átmenet nélkül, azzal tovább nő a mindenképpen fellépő ellenállás mértéke.
A változások az ember és egy szervezet életének alapvető részét képezik.
Léteznek olyan változások, amelyet maga az egyén idéz elő, és olyanok is, amelyek egyfajta kényszerűségként jelennek meg. Egyvalami biztosan megállapítható: senki sem marad közömbös irántuk, ha az valóban hatással van az egyén és a szervezet életére.
A munkahelyen bekövetkező szervezeti átalakulások szintúgy befolyással lehetnek a beosztottak munkához való viszonyához, munkahelyének megítéléséhez és az azzal való elégedettségéhez. Az egyik legnagyobb mértékű változás, amelyre a munkavállalók nagy valószínűséggel érzékenyen reagálnak majd: az a vezetőváltás.
Tovább a teljes cikkhez → Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
|
Bővebben...
|
2008. május 07. szerda, 06:22 |
5.95 Behajtás A körbetartozások mértéke már-már fojtogató méreteket ölt Magyarországon. Ez az építőiparban különösen érezhető. Egy új, innovatív megoldásról értesülhettek az érdeklődők 2008. április 21-én a körbetartozások kezelésével kapcsolatban. A módszer neve „5.95 Behajtás”.
A módszer többek között azt az anomáliát oldja fel, amivel számos cégvezető találkozott már: „Behajtsam a kintlévőségemet, és ezzel esetleg ügyfelet veszítek, vagy inkább hagyjam még egy kicsit, és akkor az ügyfél is megmarad, de likviditási gondjaim nem oldódnak.”
Ez sajnos nem működőképes taktika, mert a cég pénzhiánnyal fog küszködni, és az ügyfélvesztés így is, úgy is bekövetkezik, ha nem hajtjuk be a pénzt a megrendelőnktől. Bár az „5.95 Behajtási módszerrel” régi, nehezen behajtható tartozásokat is be lehet gyűjteni, az igazi megoldást mégis a megelőzés jelenti. A módszer eddig számos esetben bizonyított, akár 1-2 millió forintos kintlévőség állományú cég esetében, de volt már több milliárdos kintlévőség állomány is, amit sikeresen megmozdított, ezzel jelentős mértékű pénzforráshoz juttatva a vállalkozást.
A szám a módszer nevében arra a jelenleg tapasztalható hatékonyságra utal, amit a kintlévőségeiket behajtani próbáló cégek tapasztalnak. A jelenlegi módszerek igazán, azonnali eredményt az adósok 5%-nél érnek el. Ez az új innovatív módszer pedig a nagyobbik 95%-os hányadot kezeli eredménnyel.
Ez a módszer tehát a kiegészítése a mai megszokott kintlévőség-kezelési módszereknek. Bemutató szakmai fórumok várhatóak még az év folyamán több alkalommal, ahol a vállalkozók ingyenesen értesülhetnek a módszer lényegéről, illetve eddigi eredményeiről. Ez a módszer forradalmasítani fogja a kintlévőség kezelést, és remélhetőleg nagyobb pénzügyi stabilitást hoz a hazai építőipar, és más ágazatok számára egyaránt.
Forrás: Épülettár Kérdése van a cikkhez? Írja meg a
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.
e-mailcímre! Szeretne díjmentesen konzultálni szakértőnkkel? Érdekli, hogy lehet ezt gyakorlatba ültetni a saját cégében?
|
Bővebben...
|
2008. április 10. csütörtök, 20:00 |
Vezetői döntésmechanizmusok Tudni kell, mit kell felismerni
Az sem jó, ha csak az ösztöneire hallgat egy vezető, az sem, ha tudományosan, "tankönyvízűen" menedzseli a dolgokat. Nincs univerzális recept a problémákra, de az eltérő helyzetek felismerése, a probléma helyes dekódolása és az eszközválasztás lehetősége már félsiker, derült ki egy szakmai beszélgetésen.
Tovább a teljes cikkhez
|
Bővebben...
|
|