30 milliós bírság a nyugdíjasokat megtévesztő cégnek |
|
|
2009. szeptember 07. hétfő, 03:00 |
A GVH tavalyi megtévesztő hirdetései miatt 30 millió forintra büntette meg az életjáradékot kínáló Hildet. A társaság például azt ígérte, hogy a járadékos a saját lakásában élhet, pedig a tulajdonjog akkor már rég nem a lakóé.
|
Bővebben...
|
Nívódíjat kapott a Lakáskultúra |
|
|
2009. szeptember 04. péntek, 03:00 |
Az Axel Springer – Budapest Kiadói Kft. gondozásában megjelenõ Lakáskultúra magazin 2004-ben kapta meg a Magyar Termék Nagydíj címet. 2009. szeptember 2-án Szűcs Eszter, a Lakáskultúra fõszerkesztõje az Országház Felsõházi Termében vette át a megtisztelõ Magyar Termék Nagydíj Sajtókövete Nívódíjat.
|
Bővebben...
|
Itt a hatodik MTV-elnökválasztás |
|
|
2009. szeptember 03. csütörtök, 03:00 |
Megkezdődött az MTV hatodik elnöki pályázatának választási procedúrája. Az induláshoz szükséges csomagot négy egykori MTV-s és egy a médiaiparban eddig ismeretlen versenyző vette fel.
|
Bővebben...
|
Reklámok és érzelmek |
|
|
2009. szeptember 02. szerda, 03:00 |
A Szonda Ipsos kutatói azt vizsgálták, milyen összefüggés van a márka érzéki észlelése és a márka erőssége között.
|
Bővebben...
|
A sörnek legyen szép üvege és jó hangja |
|
|
2009. augusztus 28. péntek, 03:00 |
Ne csak jó ízű, de szép is legyen a sör, az MP3-lejátszó ne csak jól szóljon, de legyen jó megfogni is, és a tusfürdő is mutasson jól a fürdőben – többek közt ezek a következetések vonhatók le abból a hazai kutatásból, amely az érzékek és a márkaerősség összefüggését vizsgálta.
|
Bővebben...
|
Inkább a mennyiségen spóroltak a háztartások |
|
|
2009. augusztus 27. csütörtök, 03:00 |
Tovább nőtt idén az áruházak sajátmárkás termékeinek forgalma a Nielsen adatai szerint, de a GfK számai azt mutatják, ebben nem a háztartások, hanem az intézményi vásárlók játszottak főszerepet. A lakosság inkább a mennyiségen spórolt, de egyre kevésbé.
|
Bővebben...
|
Levegőt eszünk jégkrém helyett |
|
|
2009. augusztus 26. szerda, 03:00 |
A legtöbb jégkrém térfogatának fele levegő – derül ki a Stiftung Warentest német fogyasztóvédelmi magazin felméréséből. A listán több magyarországon is kapható vaníliafagyi közül a Häagen-Dazs-é lett a legjobb.
|
Bővebben...
|
Tényleg bezárt a Sportklub+ |
|
|
2009. augusztus 18. kedd, 03:00 |
Megszűnik a focimeccsek közvetítési jogait elvesztő Sportklub+, horgász-vadász csatorna lesz a helyén. Az RTL Klub és a Sportklub cserébe a kézilabda-meccseket szerezte meg.
|
Bővebben...
|
A GFK 75 éve „Hallhatóvá teszi a fogyasztó hangját" |
|
|
2009. augusztus 17. hétfő, 03:00 |
A GfK név 75 éve a felelõsség, a kezdeményezés és az innovatív szellem szinonimája a piackutatás területén. A vállalat szoros egyetemi kapcsolatokkal rendelkezõ kis vállalkozásból nõtte ki magát az egyik vezetõ globális piackutató szervezetté.
|
Bővebben...
|
Töltsd újra! |
|
|
2009. augusztus 13. csütörtök, 03:00 |
A zöldtárca az „Egy mozdulat” program részeként a Bánkitó Fesztiválon elindította a pohárcsere-program akcióját, amely az ilyen rendezvények környezetterhelését hivatott csökkenteni.
|
Bővebben...
|
|
Teljesen átalakult a Grey Budapest vezetése |
|
|
2009. augusztus 12. szerda, 03:00 |
Új az ügyvezető igazgató, megváltak a korábbi két kreatívigazgatól. Digitális szemléletet helyeznének a középpontba.
|
Bővebben...
|
Új megközelítés a vásárlók elcsábítására |
|
|
2009. augusztus 11. kedd, 03:00 |
A Crest fogkrém gyártója, a Procter&Gamble több tízezer képeslapot osztott szét a Nem kellesz eléggé c. filmet megnéző mozibajárók között. A lapokon humoros üzeneteket helyeztek el, mint pl.: "Menj biztosra, hogy eléggé tetszik neki a mosolyod" és egy 10 dollár kedvezményt biztosító kupont is, amelyeket a boltokban lehetett beváltani a termék megvásárlásakor.
|
Bővebben...
|
Luxusmajonéz |
|
|
2009. augusztus 10. hétfő, 03:00 |
Az ötlet nem is olyan rossz, mint aminek hangzik – kezdi elemzését a TIME, hozzátéve, hogy a Bain & Company véleménye szerint a luxuspiac 2012-ig nem épül újra.
|
Bővebben...
|
Minden második lakásban van internet |
|
|
2009. augusztus 05. szerda, 03:00 |
48 százalékra nőtt az internet elterjedtsége a hazai háztartások közt, majdnem mindenki szélessávon netezik – áll a statisztikai hivatal kimutatásában. Ugyanannyi tévénk van, és egyre kevesebb vezetékes telefonunk.
|
Bővebben...
|
Élet az éteren túl |
|
|
2009. augusztus 04. kedd, 03:00 |
Már nemcsak éteri hangot jelent a rádiózás, hanem internetet, bulikat, smseket is. Cél a bevételpótlás, növelés. Ki mit tesz? Újmédiás rádiókörkép.
|
Bővebben...
|
Magyar csapattal dolgozik a TieRack divatcég |
|
|
2009. augusztus 03. hétfő, 03:00 |
Az Artificial Group nyerte a londoni székhelyű nemzetközi divatcég, a TieRack arculatának megújítására kiírt pályázatát.
|
Bővebben...
|
Élesedik a verseny az energiaital-piacon |
|
|
2009. július 29. szerda, 03:00 |
A Magyarországon korábban egyeduralkodó Bomba – Red Bull páros mellett a prémiumkategóriában megjelent a Burn, a szegmens egyik leglátványosabb növekedését pedig egy hazai tulajdonú termék, a Hell produkálta, amely nagy sajtóvisszhangot keltve a Forma-1 szponzorálásába is beszállt.
|
Bővebben...
|
Mennyi ideig elég 890 millió liter ásványvíz? |
|
|
2009. július 29. szerda, 03:00 |
A Nielsen felmérése szerint 2008 júniusa és 2009 májusa között 45 milliárd forint értékben, 890 millió ásványvíz fogyott Magyarországon.
|
Bővebben...
|
Reklámarc lett Clinton és Gorbacsov |
|
|
2009. július 23. csütörtök, 03:00 |
Gorbacsov, Clinton, Castro – a politikusok között egy közös vonás mindenképpen van: világmárkák reklámarcai voltak, még ha ehhez az utóbbi kettő nem is adta a hozzájárulását. A politikusok szép summát söpörhetnek be egy pár másodperces szereplésért, a reklám – és így a termék – viszont a nagy név hatására felejthetetlenné válik az olvasó számára. Más kérdés, hogy Gorbacsovról a peresztrojka vagy a szél nélküli pizza jut-e eszébe az oroszoknak.
„A legfontosabb a reklámnál, hogy érzelmi kapcsolatot közvetít. Az üzenet célja, hogy kialakuljon egy érzelmi platform a reklám és a vevő között. Ez az alapja a márkalojalitásnak” – mutat rá Babocsay Ádám. A reklámszakember szerint az igazi kérdés az, hogy ehhez egy híresség – esetünkben egy történelmi személyiség – mit tesz hozzá.
Gorbacsov és Clinton is reklámarc lett
Mihail Gorbacsov a Szovjetunió első és egyben utolsó elnöke két világcég reklámjában is szerepelt az elmúlt években. Az elsőben egy pizzériában ülve orosz emberek a politikus érdemeit és hibáit sorolják. Utóbbit az „edge” szóval emlegetik, amely angolul a szélt, határt jelent. Így a gazdasági összeomlás szélére sodort ország az, amelyet felrónak neki. A reklámban ez a gondolat teremti meg a kapcsolatot Gorbacsov és a – újdonságnak számító – szegély nélküli pizza között (amit szintén az „edge” szóval jelölnek), amit azonban kedvelnek az oroszok. „Ez egy olyan reklám, ahol a politikus személye segíti, hogy megértsük a reklám üzenetét” – érvel a szakember.
Másik reklámjában Gorbacsov egy autó hátsó ülésén utazva reklámoz egy világhírű táskamárkát. „A politikus mellett a teniszező André Agassi vagy éppen Sean Connery színész is szerepel a reklámban, utalva ezzel a híresség és az utazás közötti kapcsolatra” – véli Babocsay Ádám. Gorbacsov két reklámszerepéről lehangoló vélemények születtek, döntése mögött – hogy elfogadja a felkérést – elsősorban pénzügyi okok szerepelhettek, amelynek összegét persze üzleti titokként kezelik.
Bill Clinton korábbi amerikai elnök egy holland biztosítóvállalat reklámjában szerepelt. A „Csak hívjon minket” szlogen a spot végén már egy jó ideje felépített reklámstratégia fő mondata, itt a politikust helyettesíthetné akár más is, de ő az, aki ismert, s ezáltal a poén is jobban üt. A reklámot később betiltották, mivel Clinton nem adta beleegyezését a filmhez, így azt trükkel rakták össze. A politikus szerepeltetése emiatt csak közvetetett módon történik meg, ám a fogyasztóhoz így is eljutott a frappáns, ötletes hirdetés, s annak mondanivalója is.
Castro, a sztár
A Dacia imázsváltással kíván felzárkózni a kis és olcsó autók versenyében. Ezért látványos és új típusú reklámmal jelentkezett. A gondterhelt Fidel Castro egy karibi házban megy szobáról szobára, ahol látja a számítógépes játékot játszó Lenint vagy a csocsózó Martin Luther Kinget. A verandán a távolba meredő Che Guevarát és Karl Marxot találja, akik egy új forradalmat vizionálva tekintenek a Dacia autóra. „A gond ezzel a reklámmal az, hogy bár technikailag magas színvonalú, s nyilván emlékezni fog rá a vevő, de a figyelemfelkeltésen túl hiányzik egy egyszerű üzenet, amely hidat képezhetne a releváns fogyasztói igény és márkaígéret között” – véli Babocsay Ádám.
A szintén a kubai vezetőt arcnak használó sörreklám ugyanakkor egyértelműbb üzenetet hordoz. Ebben Castro még az amerikai külügyminisztériummal is felvenné a kapcsolatot és szeretett szivarjaiból is adna azért, hogy az amerikai sört a kubaiak is élvezhessék. Nincsenek egyébként információk arról, hogy a reklámot betiltották volna vagy hogy a kubai hatalom jogi eszközökhöz folyamodott volna a gyártókkal szemben.
„Ez már jobb reklám, hiszen az értékes sörmárka gondolata releváns lehet a fogyasztó számára. Formailag viszont megkötné a reklámkészítő kezét, ha a politikust reklámról reklámra visszatérő arcként szerepeltetné. A gondolat nem igényli Castro folyamatos jelenlétét. Bár nem ismerem a márka stratégiáját, vélhetően annyit óhajt mondani, hogy bármit érdemes feladni érte, még akár a politikai meggyőződésünket is” – mutat rá Babocsay Ádám.
A cikk teljes terjedelmében az alábbi oldalon érhető el: http://www.fn.hu/kulfold/20090720/reklamarc_lett_clinton_gorbacsov/
Forrás: FN - Figyelőnet
www.fn.hu |
Bővebben...
|
Márkaépítés vagy promóció? |
|
|
2009. július 20. hétfő, 03:00 |
A válság hatására a hirdetők vagy rövid távú megoldást keresnek és promócióznak, vagy a márka megerősítésében látják a túlélés biztosítékát. A Nissan, a Ringier, a Népszabadság és a Beiersdorf szakemberei beszélgettek az irányokról a BMB Focus és a Kreatív felkérésére.
|
Bővebben...
|
|