English version
×

Hideghívások

Csak a biztos időpontokért fizet. Kérje ajánlatunkat most! Időpont egyeztetés

Utál telefonálni? Sok időbe kerül a hideghívás?
Telefonálás helyett inkább tárgyalna?
Profi call center szolgáltatásunk korrekt feltételekkel átvállalja a telefonálás idegőrlő feladatát.

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

×

Adatbázis-értékesítés

Magyar cégek adatbázisa

E-mail cím és telefonszám-adatbázis
• e-mail, hírlevél, eDM kampányokhoz
• telemarketing, telesales kampányokhoz
• postai levél, DM kampányokhoz
• GDPR-kompatibilis, legális adatbázis

Bővebb részletek, ajánlatkérés itt

Marketing
Körkép a vidéki ügynökségekről Nyomtatás E-mail
2009. április 17. péntek, 05:00

"Talán látsz egy bálnát" 

Vidéken a régió ismerete döntő érv lehet mellettük – állítják a helyi ügynökségek vezetői. Piacukat kisebb büdzsék, óvatosabb ügyfelek, kevesebb kreatívfeladat és nagyobb bizonyítási kényszer jellemzi. Mégis terjeszkednek: többük számára hosszú távú cél a határon túli magyarlakta területeken való megjelenés lehet.

Bővebben...
 
Télen üdültek Önök? Nyomtatás E-mail
2009. április 16. csütörtök, 05:00

A téli utazások döntő többsége belföldi turizmus


 A megkérdezettek közel egyharmada évente egyszer, vagy ennél is ritkábban utazik télen üdülni; kétharmaduk főként Magyarországon pihen. A kikapcsolódó távollétek zöme 3-4 napos. Idén a „téli utazók” több mint fele otthon maradt – derül ki abból a március végi piackutatásból, amelyet a Business Superbrands-díjas Szonda Ipsos 18-59 év közötti internetezők körében reprezentatív országos mintán végzett.
Bővebben...
 
Gyengülő forint, erősödő turizmus Nyomtatás E-mail
2009. április 15. szerda, 05:00

A gyenge forinttal népszerűsít a Magyar Turizmus

 Jól jött a Magyar Turizmusnak (MT), hogy egy osztrák bank tanulmánya szerint a kedvelt úticélok közül Magyarországon ér a legtöbbet az euró. A szervezet ugyanis épp erre az üzenetre építette fel a tavaszi kampányát, amit most gerillaakcióval egészített ki.

Bővebben...
 
A döntés nem a tévé előtt születik Nyomtatás E-mail
2009. április 02. csütörtök, 05:00
MTE workshop tudósítás

tvA hírportáloknak a csökkenő reklámköltések ellenére sem szabad hagyniuk, hogy a hirdetők befolyást gyakoroljanak a tartalomra - hangzott el konklúzióként csütörtök este a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) által szervezett workshopon.
Milyen taktikákkal lehet az online tartalomiparban minimalizálni, esetleg elkerülni a válság hatását? - erre a kérdésre kereste a választ több előadás csütörtök este a Független Médiaközpontban megtartott MTE-workshopon, ahol Végvári Imre, az Arcus Interactive Group (Arcus) igazgatója és Benei Péter, a Weber Shandwick tanácsadója, a Karmamédia digitális pr-blog társszerzője prezentált.
Bővebben...
 
Médiaparlamanet: létrejöhet a kerekasztal Nyomtatás E-mail
2009. március 28. szombat, 08:34

Megalakul a Nemzeti Média Kerekasztal


médiakerekasztalEgy hónap múlva, április 25-én tartja alakuló ülését a Nemzeti Média Kerekasztal névre keresztelt médiaügyi agytröszt - döntöttek a Médiaparlament résztvevői.
Bővebben...
 
A recesszió kedvez a kuponoknak Nyomtatás E-mail
2009. március 25. szerda, 05:00

kuponAz Amerikában nagy hagyományokkal rendelkező kuponozás kezd Magyarországon is elterjedni, a recesszió pedig még kedvez is a megoldásnak. Két pláza közös kuponakciót hirdet, egy vállalkozás pedig hamarosan közösségi funkciókkal ellátott kuponos portált indít el.
Bővebben...
 
Online marketing Nyomtatás E-mail
2009. március 19. csütörtök, 12:23

Online marketing – mérni, tesztelni, újra mérni, eladni, igen, a válságban is!
online marketing
Az online marketing a marketing egyik területe. Sokan, főleg nyomtatott marketing anyagokkal dolgozó marketingesek és cégvezetők ódzkodnak a területtől, ahogy én is tettem, amikor először kezdtem megismerkedni vele, aztán rá kellett jönnöm, hogy amitől a leginkább féltem, az fog a legjobban tetszeni benne.

Bővebben...
 
Ajándék ló hollywoodi fogsorral Nyomtatás E-mail
2009. március 17. kedd, 14:07

Árakcióval vásárlásra motiválni - ezt bárki meg tudja csinálni. De hogyan generálj izgalmat és hullámhegyet az eladásban egy kis bónusszal úgy, hogy még a profitod is megmaradjon?

Bővebben...
 
Direkt marketing konferencia Nyomtatás E-mail
2009. március 13. péntek, 15:14
Tudósítás a Direkt Marketing Konferenciáról
"Sírni vagy zsebkendőt árulni"
 A reklámtörvény nehezen átlátható és nem mindig következetes, a kommunikációs piac nehéz év elé néz, de a direkt marketing kevésbé sínyli meg 2009-et, mint a hagyományos kommunikációs csatornák – röviden ez hangzott el a Teledata által szervezett direkt marketing konferencián. A Kreatív Online tudósítása. 
Bővebben...
 
Tavaszi kupon-láz Nyomtatás E-mail
2009. március 11. szerda, 11:48

Rekordmennyiségű online kupon letöltés az akció félidejében


tavaszi kupon akcióAz idén második alkalommal megrendezett online kupon akció, a Tavaszi Kupon Napok ugyan még csak a félidőnél tart, máris rekordot döntött. Az akció első három napja alatt több mint 3000 kupont töltöttek le a felhasználók, míg a karácsony előtti időszakban összesen ötezret.
Bővebben...
 
Interjú Sperla Ervinnel Nyomtatás E-mail
2009. március 10. kedd, 07:10

A marketing unszimpatikus, a Flash pedig bűn

interjú sperla ervinnel „Egész más úgy állítani valamit, hogy tudod, hogy igazat mondasz” – tartja Sperla Ervin, a Microsoft első magyarországi marketing- és pr-főnöke. A később a Graphisofthoz átnyergelt, ma szabadúszó tanácsadóként és bloggerként dolgozó szakember nem vágyik vissza a céges világba, unszimpatikusnak tartja a rendszert, amit a marketing hajt, és harcol a Flashre épülő weboldalak ellen.

Bővebben...
 
Szakemberhiány marketing területen Nyomtatás E-mail
2009. március 04. szerda, 07:17

Az orvosokéhoz hasonló hiány a marketingesek körében?

 teamKözismert az a sajnálatos helyzet, hogy ma hazánkban az egészségügy területén orvoshiány van. Gyakoriak az ezzel foglalkozó cikkek, televíziós mûsorok, riportok. Kíváncsiak voltunk, hogy melyik más gazdasági területen van hasonló helyzet. Megkérdeztünk egy olyan tanácsadót, akivel mostanában egyre több gazdasági magazinban készül elemzõ riport. Marozsák Szabolcs az Ügyfélgyár nevû tanácsadó cég bevételnövelési specialistája.

Bővebben...
 
Kuponnal a válságban Nyomtatás E-mail
2009. március 02. hétfő, 07:20

Hazánkban is egyre népszerűbbek a kuponok

A gazdasági válság miatt Amerikában és Európa nyugati országaiban, sőt Kínában is egyenesen reneszánszukat élik a kuponakciók, s úgy tűnik, hazánkban is belátják a kereskedők: igen hatékony forgalomnövelő eszköz a kupon. A nyomtatott szórólapokon vagy akciós újságokban található bónok mellett egyre népszerűbbek az internetről letölthető online kuponok is.

Bővebben...
 
Az Audi Nyugat-Európa legkelendőbb prémium márkája Nyomtatás E-mail
2009. február 25. szerda, 07:00

Kelendő Audi

Januárban az Audi megelőzte prémium versenytársait az új autó forgalombahelyezések tekintetében Nyugat-Európában. A négykarikás ingolstadti gyártó 45 124 új autót értékesített ebben a régióban januárban – lényegesen többet mint bármelyik fontosabb versenytársa. Noha a teljes piac nyomás alatt áll, az Audinak sikerült nagymértékben növelni piaci részesedését.
Bővebben...
 
Tegye honlapját "keresőképessé"! Nyomtatás E-mail
2009. január 21. szerda, 05:10

Kereső „robothangyák”

Ha valaki szeretné, hogy honlapját sokkal többen látogassák, a legcélravezetőbb, ha szakemberekkel dolgozik…

Manapság egyre többet foglalkozunk az internet adta üzleti lehetőségekkel. Ezen belül is a kereső marketing az, ami felkelti sok ember érdeklődését. Ezek kereső robotok, vagy ahogyan a cikk szerzője nevezi őket, a „kereső hangyák”. E cikkben a Wishman Gruop munkatársa informál bennünket arról, hogyan tehetjük a világháló keresőprogramjai számára is elérhetővé honlapunkat.

A keresőmarketinggel kapcsolatosan számos cikket olvastam heroikus szakértőktől és még heroikusabb „marketing tanácsadóktól”. E téma már nem új keletű, mégis napjainkban egyre többet emlegetik a világhálót is alkalmazó üzleti világ versenyzői. Számos cég van, aki web készítéssel foglalkozik, és viszonylag jól meg is él belőle. Azonban ma már nem elég a szép megjelenés.

Nem elég a profi program 12 hengeres V motorral. Optimalizálni kell a weblapot a kereső „robothangyák” számára. Ez valami olyasmi, mintha kis morzsákból építenénk sztrádát számukra jelölve az eltéveszthetetlen irányt a kenyérkosárhoz. Csak itt a találatkereső első néhány helye az áhított cél, mivel mindenki tudja, hogy az első 10 találat után már nem szeretünk a second hand helyeken válogatni. Sok-sok cég akar „hangya idomár lenni”, de csak kevés az, aki szakmailag alkalmas és képes is rá."

Bővebben...
 
Egy szelet siker Nyomtatás E-mail
2008. november 03. hétfő, 06:00


Egy szelet siker

Marketingtorta címmel szervez konferenciát az Onlineboltok.hu


A szakmai ankétra a mániákus, információra éhes és tudásra szomjazó marketingeseket, valamint cégeik internetes feltúrbózásának módszertanára kíváncsi vállalkozókat várják. A konferencia azonnali milliós profitot ígér azoknak, akik elmennek, komolyan veszik és alkalmazzák az előadásokon elhangzott módszereket.

November 15-én Marketingtorta címmel lesz konferencia az ELTE Múzeum-körúti campusán, a Gólyavárban. A magát „egyszerinek és megismételhetetlennek” beharangozó konferencián „a marketingszakmában már bizonyított és hiteles emberek” tartanak előadásokat, akiknek órabére – a marketingtorta.hu oldal állítása szerint - 50.000 és 400.000 forint között mozog, ám a szponzoroknak és támogatóknak (MyVip, Porsche M5 Autókereskedés, Pr Tipp, Webnyeremény.hu, Donna.hu, stb…) köszönhetően 11 prémium tudású szakértő tart előadásokat.

 

 


Az előadók között ott lesz Tonk Emil, a Stúdium 2000 Üzleti Akadémia Vezetője, Kaizer Gábor, a Revision gerillamarketing cég társalapítója, Nicholas Viktor online vállalkozó, Zajdó Csaba, a Webshop-Experts tanácsadócég ügyvezetője, Galambos Dániel, a Webnyeremény.hu kitalálója, Weiser István „webvízionista”, Pilát Gábor értékesítési és menedzsment szakértő, Goldmann Dávid affiliate marketing szakértő, Huszics György, a Crane International ügyvezetője és Balogh Ádám telemarketing-szakértő. A konferencia moderátora Pongor-Juhász Attila, tanácsadó, tréner és coach lesz.

A 11. „előadó” egy meglepetés nyereményjáték, amiben a résztvevők között többek között kisorsolnak egy AudiA4 tesztvezetést, és egy egyenként egymillió forint értékű MyVip és Donna.hu banner kampányt. A site-on még azt is megosztják a leendő résztvevőkkel, hogy a konferencia közel százezer forint helyett a „szponzoroknak hála” 39.600 forintba kerül, ami „a szünetekben az aprósütemények, üdítők, frissítők, ásványvíz, kávé korlátlan fogyasztását, az állófogadásos ebédet, a jegyzeteléshez íróeszközt és füzetet, rengeteg nélkülözhetetlen információt, ajándékot” tartalmazza.

Akik nem kívánnak ennyit költeni a konferenciára, azok számára van „fapados” megoldás is, amivel egy másik teremben kivetítőn követhetik figyelemmel a konferenciát – ebéd nélkül. A rendezvény honlapja szerint a legolcsóbb belépők már elkeltek. A konferenciára a szervezők „elégedettségi garanciát” vállalnak, és a programmal elégedetlen résztvevőknek – az étkezés és fogyasztás levonásával – visszafizetik a belépők árát.

Forrás: Kreatív Online


Kérdése van a cikkhez? Írja meg az
Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

 


Bővebben...
 
A spamlistán is Obama az első Nyomtatás E-mail
2008. október 15. szerda, 05:30

Symantec: Spamcsúcsot döntöttek a zombik

A levelek 76,4 százaléka kéretlen szemét

A szavazatokat megszámolták, hivatalosan is kijelenthetjük, hogy Barack Obama az Egyesült Államok következő elnöke. A szavazást megelőző napok során egyre intenzívebb lett a kampány, és nem csoda, ha ezt a spammelők is kihasználták, hogy csaló oldalaikra irányítsák az internetes forgalmat.

A Symantec legfrissebb spamjelentése megmutatja, milyen módszerekkel éltek a spammelők október folyamán.

Például az amerikai elnökválasztással kapcsolatos hamis kérdőív kitöltésére ösztönözték a látogatókat, a kérdőív kitöltésért ingyen ajándékot ígérve. Az egyik igazán különleges amerikai szavazással kapcsolatos spammódszer arra épült, hogy a szemetelők egy Barack Obamáról szóló dokumentumfilmet kínáltak DVD-n azoknak, akik megadták nekik hitelkártyájuk adatait.

 

 


További fontos megállapítások a jelentésben:

•    A spam mértéke az összes levélforgalmon belül októberben átlag 76,4% volt
•    Lottózási spamek októberben is folytatták útjukat. Megfigyeltünk egy spam üzenetet, amely a FIFA Világkupával kacsolatosan azt hirdette, hogy a címzett megnyerte a főnyereményt, 800.000 USD értékben, és a címzettnek a nyereményéhez jutáshoz egy ügynöknek meg kell adni a személyes adatait.
•    Valamint a karácsony közeledtével a spamelők elkezdték használni a karácsonyi témát, hogy felhívják a figyelmet az üzenetükre.
A teljes spamjelentés itt tekinthető meg: http://www.symantec.com/spam

 

 

Forrás: Symantec


Bővebben...
 
Segítsük a vásárlót a választásban Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 20. szombat, 22:05
A sikeres webáruház


Tervezzük meg álmai webáruházát 3. rész, avagy hogyan legyünk mi az év eladója?


Szinte bármilyen áruházat is üzemeltessünk, ha jól csináljuk, előbb-utóbb nagy mennyiségben fognak jönni az olyan látogatók, akik vásárolni szeretnének, azaz van valamilyen konkrét vásárlási céljuk (sőt minél régebbi, minél bejáratottabb egy áruház, annál nagyobb arányban érkeznek az ilyen vevők). Az ilyen látogatókat azt gondolnánk, hogy könnyűszerrel vásárlásra tudjuk bírni, de közben nem is sejtjük, hogy naponta hány ilyen „biztos vevő” ügyfelet veszítünk el webáruházunk gyengeségei miatt.


Ugyanis egy webáruházban általában több száz, gyakran több ezer terméket is árulunk, és bizony egy ilyen termékmennyiség esetén gyakran nem is olyan egyszerű megtalálnunk a számunkra leginkább megfelelő termékeket. Az Interneten a vásárlók szinte mindig türelmetlenek, és nem fognak túl sokat vacakolni: ha pár kattintás alatt nem találják meg az őket érdeklő, a nekik megfelelő termékeket akkor klikk, és már át is mentek a konkurens áruházba.

Alap szabály (és nem csak a webáruházakra igaz), hogy a visszatérő vásárlók szerzésének egyik leghatékonyabb módja a minél magasabb szintű vásárlási élmény biztosítása. Ha a látogató keres valamit egyből segít neki a rendszer megtalálni, ha tudni akar a termékről valamit a választ egyből megtalálja, ha elbizonytalanodik valami miatt egyből megerősítést kap a rendszertől. De a fordítottja is igaz: egy rossz élmény, és az adott látogatót örökre elfelejthetjük, mint vásárlót.

Hogyan tudjuk tehát egyszerűvé, kényelmessé és fájdalommentessé tenni a látogatók számára a nekik leginkább megfelelő termékek megtalálását?

Amennyiben egy konkrét terméket keresnek, akkor általában a sima szabadszavas kereső a legjobb megoldás a számukra. Ez szinte minden webáruházban megtalálható, úgyhogy általában itt nincs is komolyabb probléma. Célszerű ezt a szabadszavas keresőt minél kiemeltebb helyre rakni az oldalon belül, és legyen mindenhonnan elérhető, nem célszerű eldugni egy menüpont mögé.

A legtöbb esetben a látogatók azonban nem egy konkrét terméket keresnek, csak valamilyen termékcsoportot, például nyomtatót, vagy szakácskönyvet. Sőt gyakran még kevésbé konkrét az elképzelésük, lehet hogy csak ajándékot keresnek egy barátjuknak, barátnőjüknek, vagy fel akarják dobni a lakásukat valamivel, esetleg olvasnivalót keresnek a hétvégére. Ilyenkor az áruház feladata annak biztosítása, hogy a látogató minél egyszerűbben megtalálhassa az őt érdeklő termékeket, majd segítse őket az azok közötti választásban. Tehát egyrészt listázhassa ki a látogató az őt érdeklő termékeket, majd az áruház nyújtson segítséget abban, hogy a lehető legjobb döntést hozhassa.

A legnagyobb és legsikeresebb áruházaknak, mint amilyen az Amazon.com a hatalmas választékon és kedvező árakon túl épp az ilyen választást elősegítő funckiók az erősségük. Rendkívül hatékonyan ki tudják deríteni, hogy mire is vágyik a látogató, majd miután elnavigálták őt a keresett termékhez, akkor nagyon hatékonyan el tudják oszlatni a látogatók bizonytalanságát affelől, hogy tényleg azt a terméket kereste-e. Haladó moduljaink, mint az Egyedi szűrési rendszer, az Intelligens termék ajánló és Keresztmarketing modul pont ezen választást elősegítő képességét növelik a rendszernek (részleteket az egyes modulok nevére kattintva olvashat itt).

A legjobban úgy tudjuk ezeket a funkciókat elképzelni, ha egy átlagos ruhaboltba képzeljük magunkat, ahol az eladó udvariasan puhatolódzik, és próbálja kideríteni, hogy mit is szeretnénk. Ha őszintén válaszolgatunk a kérdéseikre, akkor jó az esélye, hogy megtalálja nekünk a bolt kínálatának azon darabjait, melyek a leginkább megfelelőek számunkra. Majd miután megtaláltuk a keresett terméket, utána általában lelkesen bizonygatják, hogy ez a ruha remekül áll nekünk, és ez egy igen jó választás, azaz megerősítenek bennünket a döntésünkben.

Ezt a fajta intelligenciát tehát egy webáruház esetében is elég hatékonyan meg lehet valósítani, és ebben jó pár eszköz áll a rendelkezésünkre. Ha megfelelően alkalmazzuk őket, olyan vásárlási élményt biztosíthatunk látogatóinknak, melynek hatására szívesen térnek vissza, és örömmel ajánlják áruházunkat ismerőseiknek is.



Forrás: Webshop Experts

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Politikai marketing: Obamát az adatbázisa viszi sikerre Nyomtatás E-mail
2008. szeptember 11. csütörtök, 20:05

Politikai marketing

SPSS-t használ a demokrata elnökjelölt teamje

Barack Obama stábja mesterien használja a fogyasztók kegyeiért küzdő marketing- és reklámipar leghatékonyabb eszközeit. Az amerikai elnökválasztási kampányban is bevetett fejlesztések segítségével, mint az SPSS prediktív analitikai szoftvere, a korábbinál sokkal költséghatékonyabban és pontosabban képes a kampánycsapat meghatározni, elérni és pozitívan befolyásolni a célcsoportot.

Ha szeretnénk belépni Barack Obama honlapjára, annak ára van: az idilli családi fotó alatti két mező kitöltése, e-mail-címünk és irányítószámunk megadása.
 

Ezután a rendszer figyelmeztet, ha hibásnak véli az adatokat, és további információkat gyűjt be mindenkitől, aki csak egy picit is érdeklődik Barack Obama iránt. És ez még csak a jéghegy csúcsa. Az informatika egyre hatékonyabb eszközöket ad a szakemberek kezébe. Az adatbázisok létrehozása és kezelése mellett óriási szerepet kaptak a prediktív analitikai, azaz előrejelző, elemző szoftverek is, melyek mára a fogyasztói célcsoport-meghatározás klasszikus elemévé váltak - a mosóporgyártóktól kezdve a bankszektoron és az autóiparon keresztül a politikáig.

Választó vagy vásárló, termék vagy politikus -  a rendszer szempontjából irreleváns a szereplők státusza, míg a cél ugyanaz: a bizonytalanok megnyerése. A politikai kampányok ugyanis egy szempontból a világon mindenütt egyformák: a bizonytalan választók aránya mindig kiugróan magas. Elég, ha csak szűkebb pátriánkra gondolunk, hiszen itthon a bizonytalan szavazók aránya - bármilyen témában folyik a politikai közvélemény-kutatás -  mintegy 35-40 százalékra tehető.

A biztos szavazók szándékainak megszilárdítása mellett tehát a politikai kampányok sikerének záloga a bizonytalanok elérése, motivációik megismerése és a kampány által megkívánt irányba terelése.

Politikai marketing

„Előre látható volt, hogy az üzleti életben sikeres klasszikus marketingstratégiákhoz hasonlóan előbb-utóbb a szofisztikált, hatalmas adatbázisokkal operáló szoftvereket is bevetik a politikai küzdelemben” – hangsúlyozza Körmendi György, az SPSS Hungary ügyvezető igazgatója. „A politikai fogyasztók, vagyis a szavazók kegyeit nyilván sikeresebben nyeri el az, aki pontosan meg tudja határozni a célcsoportot és a puszta adatokat prediktív elemzéssel a maga céljaira tudja fordítani” – teszi hozzá a szakember.

Microtargeting


 A prediktív előrejelző szoftverre építő microtargetinget (mikroszintű célcsoport meghatározás) a republikánusok és a demokraták is használják a választási kampányban a direkt marketing előkészítésére. Lehetővé teszi ugyanis a választók válogatását, az üzenetek személyre szabását – a legkülönfélébb szempontok szerint.
 A módszer előfutárát először 1992-ben, Kaliforniában használták. A teljes Egyesült Államokra kiterjedő kampányban először 2004-ben, George W. Bush elnökválasztási kampányában kapott szerepet.

A microtargeting segítségével Karl Rove kampányfőnök Iowa államban a potenciális Bush támogatók 92 százalékát, Floridában 84 százalékát érte el (szemben a 2000 évi kampány ötven-ötven százalékos elérési arányával. A szakemberek szerint e módszer segítette vesztes pozícióból győzelemre a demokrata John Kerryt Iowa államban ugyanebben az évben.

A hab a tortán természetesen a 2008-as amerikai elnökválasztási kampány lehet.
 „Barack Obama kampányát a Strategic Telemetry politikai tanácsadó cég az SPSS Predictive Anatytics szoftverével, microtargeting technikákkal segíti – mutat rá Körmendi György.

Politikai marketing

A részleteket természetesen titokban tartják, az mégis sokatmondó, ahogy Obama SPSS-tanácsadója, Ken Strasma érzékelteti a lényeget: "Olyan, mintha nekünk a kezünkben lenne a kincses sziget térképe, a többiek meg csak turkálnának a homokban, remélve, hogy találnak valamit”.

Milyen tényeken alapul ez a mondat? A prediktív elemző szoftver több év alatt feltöltött, hatalmas adatbázisok tartalmát dolgozza fel. Obama adattérképe lefedi az egész USA-t: a team jóformán mindent adatot begyűjtött és elemzett az 52 tagállam egyéni szavazóival kapcsolatban. Birtokukban vannak a választási visszajelzéseket összegző és a demográfiai adatok, piackutató és információs szolgáltató óriások (InfoUSA, Acxiom, Experian), DM-cégek által rendelkezésre bocsátott marketing adatok, a Népszámlálási Hivatal, a Munkaügyi Statisztikai Hivatal adatai – mindez a választói névjegyzékkel összefésülve.

„Jövedelemre, korra, foglalkozásra vonatkozó összefüggésekre derülhet így fény, azt is látják, milyen egy adott területen a szellemi és fizikai dolgozók aránya, mennyi időt töltenek el az emberek ingázással, vagy milyen származású a lakosság túlnyomó része. Használják a közösségi oldalakon, megosztókon publikált információkat is, mint a Facebook, MySpace, YouTube vagy a Flick szöveges felületeit, csak hogy néhányat említsek” – részletezi Körmendi György.

„Adatbányászati eljárások, prediktív modellek és saját célorientált algoritmusok segítségével, majd az algoritmusokkal különböző forgatókönyveket modellezve keresik meg a leghatékonyabb eszközöket arra, hogy a bizonytalan szavazók at elérjék, illetve a potenciális szavazókat mozgósítsák. A prediktív elemző szoftver analizálja, modellezi és súlyozza a demográfiai jellemzőket, a viselkedésre és véleményekre vonatkozó adatokat. Könnyedén lehet azonosítani például azokat az protestáns szavazókat, akik alapvetően konzervatív beállítottságúak, lelkes környezetvédők, és készek lennének Barack Obamára szavazni” – hoz konkrét példát az SPSS szakértője.

Személyes kapcsolat
A szakemberek az eredményekhez a postai irányítószámokat és további háttér-információkat, a kulcsfontosságú témakörökhöz (mint például oktatás, egészségügy, bevándorlás, gazdaság, iraki háború) pedig a megfelelő kampányüzenetet rendelve érik el a célcsoportot célzott levelek, telefonhívások, személyes megkeresés vagy egyéb marketingeszközök formájában. Tehát a választókhoz eljuttatott üzenetek személyre szabottak, és a rendelkezésre álló adatokból nyert információk alkalmasak arra, hogy személyes kapcsolatot teremtsenek a kampánystáb és a választó között.
A prediktív elemző szoftverrel támogatott kampányok hatékonysága a potenciális és bizonytalan szavazókat személy szerint legjobban érdeklő kérdésekről megfogalmazott és célzottan eljuttatott üzenetek megfelelő eszközökkel történő kommunikálásában rejlik. A megoldás előnye továbbá, hogy jelentősen csökkenti mind a munkaerővel kapcsolatos, mind pedig a postai és egyéb kommunikációs kiadásokat.
Az Obama kampányt segítő Strategic Telemetry cég a microtargeting módszer alkalmazásával több mint 34 milliós demokrata szavazótábort térképezett fel, akik közül több mint hétmillióan erősen republikánus elkötelezettségű városok vagy agglomerációk lakosai. Közel 24 millió bizonytalan szavazóról rendelkeznek információval. Több mint 35 érdeklődésre számot tartó témakörrel kapcsolatban határozták meg a legfontosabb szavazói pro és kontra érveket, továbbá motivációs (szavazási, választási részvételre utaló) szinteket rendeltek a demokraták és republikánusok biztos választóinak csoportjaihoz. A cég 2006-ban több mint 95 millió szavazó adatait szegmentálta a microtargeting eljárások segítségével.


Hatalmas adattömeg. Az eljárás jelentőségét akkor érzékelhetjük igazán, ha arról sem sem feledkezünk meg, hogy a választási kampányokban rendkívül szoros a végeredmény. A választásokat nem egyszer a bizonytalan szavazók döntik el.
A 2004. évi amerikai elnökválasztáson például Bush mindössze 2,4 százalékkal győzte le a demokrata Kerryt. A nyerő lap pedig százalékpontokban kifejezhető előnyt érhet annak, aki azt a kezében tartja. Egy kifejezetten szoros versenyben tehát a jól megválasztott módszer vagy eljárás egyben a győzelmet is jelentheti.

A politikai küzdelmek Európában is ádázak. Csak idő kérdése tehát, hogy az Egyesült Államokból útjára indult számos más marketingötlethez hasonlóan a microtargeting- alapú kampánystratégiák is betörjenek a kontinensre - új dimenziókat nyitva az európai politikai porond szereplői számára.
A microtargeting és a prediktív megoldások persze nemcsak a politikai szektor számára hasznosak. Minden olyan iparágban versenyelőnyt jelenthetenek, melyekben fontos a potenciális ügyfelek megnyerése és a jó kapcsolat kialkítása.

 


Forrás: LEWIS PR



Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!

 

Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →

Bővebben...
 
Marketingháború egy-egy celeb kegyeiért Nyomtatás E-mail
2008. július 23. szerda, 22:10

Sokan vehetnének saját sportágat



Kockázatos sportolót választani márkaarcnak

Mi történik, ha az illető már nem hozza a formáját, magánéleti bonyodalmakba keveredik, ne adj isten doppingbotrányba. Mindez sokat ronthat egy cég imázsán is. Számos cég mégis vállalja a rizikót. Olyannyira, hogy néhány sportolóról sokan sok bőrt akarnak lehúzni, szabályos marketingháború folyik egy-egy celeb kegyeiért.

Nagy Bálint a Vodafone kommunikációs igazgatója rizikósnak tartja a celebekkel történő reklámozást, hiszen veszélyes egy embertől függővé tenni egy márka imázsát. Ugyanakkor a celeb trójai falóként is funkcionál: szinte az egyedüli lehetőség túlkiabálni a reklámzajt, észrevehetővé tenni a márkát, ráadásul pozitív kontextusban, amire egyébként esély sincs, mert a sajtó a márkaneveket alapvetően negatív összefüggésben szereti nevén nevezni.

Tovább a teljes cikkhez →

Kérdése van a cikkhez? Írja meg az Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. e-mailcímre!



Üzleti Közösségünk tagjaként erre IS jogosult egész évben! Részletekért kattintson ide →





 

Bővebben...
 
<< Első < Előző 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 Következő > Utolsó >>

18. oldal / 22

Ügyfélszolgálat, bejövő híváskezelés, túlcsorduló hívások kezelése, kampányvonal

Hogyan tud úrrá lenni a folyamatosan csöngő telefonokon?

Üzembiztos módszert mutatunk: munkatársai helyett mi fogadjuk cége beérkező hívásait (vagy azok egy részét, igényei szerint), nyugodt mederbe terelve feladatait.
Érdekel

Hideghívások, telemarketing

Lead generálás, időpont-egyeztetés, piackutatás, közvélemény-kutatás

Értékesítők, cégvezetők számára aranybánya
Sikerdíjas tárgyalási időpont egyeztetés friss és szűrt cégadatbázisból
Érdekel

Adatbázis, e-mail lista, telefonszám lista

Lépéselőny Önnek, a konkurensei előtt - Tessék, válasszon vevőt magának!

Marketing adatbázis, amire szüksége van ahhoz, hogy végre beinduljon a cége
Érdekel

Hírlevél kampányok, tömeges és célzott eDM küldés

A tömeges DM levél küldés bizonyítottan hatékony módja annak, hogy növelje a forgalmát!

Ne bajlódjon az adatbázis építéssel! Csoportos e-mail küldés, eDM marketing szolgáltatásunkkal állunk rendelkezésére.
Érdekel

SMS kampányok

Érjen el egyszerre több ezer ügyfelet azonnal! Az olcsó és kiemelkedően hatékony kampány, amire eddig várt!

Tegyük fel, hogy időszakos akciója hírét gyorsan szeretné potenciális vagy már meglévő ügyfelei ezreihez eljuttatni. Milyen módszert választ?
Érdekel

Lépjen kapcsolatba a Virtuális Irodaház Tagjaival - egy kattintással!

Jászkarajenõi Mezõgazdaság... Jászkarajenõi Mezõgazdasági Zrt.
Törõcsik István

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Gramy-H Reklámügynökség Kf... Gramy-H Reklámügynökség Kft.
Bencsik Barbara

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Vulcascot-Budapest Kereskedelm... Vulcascot-Budapest Kereskedelmi Kft
Mátrai József

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető
Noni Magyarország Kereskedelm... Noni Magyarország Kereskedelmi Szolgáltató Kft.
Gujdánné

Partner ajánlása ismerősnek
További adatok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Feltöltött állományok >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Ismerősök >> További adatok megtekintése csak regisztrált tagjainknak lehetséges..
Regisztrációhoz kattintson ide..
Bemutató üzemmód, csak az adatok egy része hozzáférhető


Weboldalunk cookie-kat használ annak érdekében, hogy jobb felhasználói élményt biztosítson azáltal, hogy a cookie-k megjegyzik a személyes beállításait. További információkért olvassa el az Adatkezelési Szabályzatunkat.

A fentiekket egyetértek.