Megbízható üzleti ügyfél WANTED |
|
|
2011. január 17. hétfő, 03:00 |
Nem egészen ilyen cowboyok arcképe fölé volt a nagybetűs felirat odatéve a vadnyugati western filmekben. Mégis hasonlóan nehéznek érezzük néha, hogy megtaláljuk azt az ügyfelet, aki megfelel a leírásnak. Új vevő, üzleti partnerkeresésnél pláne ez a helyzet, erősen lecsökkent a bizalom egymás iránt manapság vállalkozói körben. Mik egy megbízható ügyfél jellemvonásai, miről ismerhetjük fel? Erre a kérdésre kerestük a választ a Lépéselőny üzleti közösség ügyfelei körében.
|
Bővebben...
|
Kapcsolat: tartva |
|
|
2011. január 14. péntek, 03:00 |
Számos vállalkozó, ha egy tárgyalásból nem jön létre üzlet, úgy reagál: az üzleti partner keresésnek nincs értelme, csak a konkrétumokra szabad „rárepülni”, a marketing nem ér semmit – és ezen a gondolatmeneten túl törlik is az adott tárgyalópartner kontaktját. Sokszor találkozom olyan értékesítési munkatársakkal, vagy cégvezetőkkel, akik meg is vannak sértődve, ha nem lesz bevétel egy tárgyalásukból, és eleve nem is akarnak többet kommunikálni a másik féllel. Pedig a valódi kapcsolatépítés még csak itt kezdődik: legközelebb már nem kell(ene) elmagyarázni, ki mivel foglalkozik, és miben lehet a másik segítségére.
|
Bővebben...
|
Várakozás helyett AKCIÓ |
|
|
2011. január 13. csütörtök, 03:00 |
Egy értékesítő halála, ha minden partnere, akitől várt szerződést / bevételt / ajánlást, elkezdi tologatni ezeket az ígérvényeket, mondván: „ej, ráérünk arra még”, vagy mert neki sem folytak be a pénzei, stb. Mit tehet az értékesítő (vagy éppen a cégvezető), ha szeretné stabilan tudni a havi lehetőségeit, stabilan szeretne tervezni?
|
Bővebben...
|
Kifogás kezelési alapok értékesítőknek |
|
|
2011. január 11. kedd, 03:00 |
„Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye!” - tartja a mondás. Ez hatványozottan igaz az értékesítésben. Lehet úgy érezni, hogy az ügyfelek mind irreális elképzelésekkel bírnak, hogy senki nem akar találkozni, hogy senkinek sincs pénze, és nem lehet eladni semmit – mégis, ha ezek a kifogások határozzák meg a bevételét, akkor komoly bajban van az a vállalkozás. Csak azokra a dolgokra érdemes figyelni, amivel tudunk is valamit kezdeni, amire hatást tudunk gyakorolni.
|
Bővebben...
|
Szájmarketing értékesítés helyett |
|
|
2011. január 10. hétfő, 03:00 |
Érezte már úgy egy tárgyaláson, hogy szóhoz sem jut? Hogy bármilyen mondatba kezd (ha egyáltalán van egy lélegzetvételnyi ideje), partnere rögtön magához ragadja ismét a szót, és további végeláthatatlan gondolatfolyamba kezd? Legtöbbünk udvariasan hallgat ilyenkor, nem szeretünk belevágni a másik szavába – aztán amikor a „tárgyalás” végén az utcára kilépve visszagondolunk rá, nemhogy üzlet nem lett belőle, de valójában eltékozoltunk egy (vagy több) órát az értékes időnkből. Mihez kezdjünk ilyen helyzetben?
|
Bővebben...
|
Reklám vs reklamáció |
|
|
2011. január 07. péntek, 03:00 |
Egyik partnerünk szerint nincs olyan piac, ahol ne fordulna elő reklamáló ügyfél. Ezzel egyet kell értenem (a legális és széles körben elismert üzletekről beszélve), ennek megfelelően felmerül az emberben, mit kell megtennie egy régi ügyfélért, ha reklamál. „A vevő a király”, tartja a mondás, de mindenbe nem szívesen megyünk bele csak azért, mert a vevőnk mondja nekünk, hiszen csak a jogos mellé fogásokat szeretnénk korrigálni. Hol a határ?
|
Bővebben...
|
A magyar cégekhez kötődünk leginkább |
|
|
2011. január 04. kedd, 03:00 |
Egy vállalat reputációját meghatározza az érzelmi közelség, azaz, hogy érintettjei mennyire érzik közel magukat az adott céghez, milyen mértékben tudnak azonosulni vele. A B&P Braun & Partners Reputation Rating idei felmérésének eredményei szerint legnagyobb mértékben két, hagyományosan magyar céghez, a MOL-hoz és a Richterhez érezzük legközelebb magunkat érintettként. A márkák esetében pedig egyértelműen a Pöttyös Túró Rudi áll a legközelebb a szívünkhöz - legalábbis a B&P Braun & Partners által a Brand Community Survey során vizsgált márkák közül.
|
Bővebben...
|
Induljon a banzáj |
|
|
2011. január 03. hétfő, 03:00 |
Közel két hét pihenés – legalábbis „csendesebb” időszak a megszokotthoz képest – után újraindul teljes gőzerővel az üzleti év. Újra forgalmasak az utak, nyitva lesznek a boltok és tele az iskolák – és startol (számos cégnél, ha nem is mindenkinél) a 2011-es üzleti év. Milyen stratégiával küldje harcba értékesítőit és marketingeseit az új évtized első évében?
|
Bővebben...
|
Boldog új évet kívánunk |
|
|
2010. december 31. péntek, 09:59 |
Több, mint 1.000 új regisztráló, közel 112.000 új üzleti kapcsolat és számtalan létrejött üzlet - ezt jelentette a 2010-es év a Lépéselőny Üzleti Közösség tagjainak. Köszönjük idei együttműködésüket!
Minden kedves látogatónknak, olvasónknak és partnerünknek sikeres és boldog 2011-et kívánunk!
A Lépéselőny csapata |
Inkább segítik az újságírók munkáját a pr-esek |
|
|
2010. december 31. péntek, 03:00 |
Az újságírók 97 százaléka számára a hírérték a meghatározó, amikor egy sajtóanyag feldolgozásáról dönt, ugyanakkor éppen ezen a területen kell fejlődniük a vállalatoknak – derül ki a Sakkom Interaktív pr ügynökség és a KutatóCentrum közös kutatásából. A felmérés arra is rávilágított, hogy – bár sokat hallani a két szakma közötti ellentétekről – az újságírók úgy gondolják, hogy a pr-esek inkább segítik a munkájukat.
|
Bővebben...
|
|
Újévi fogadalmak egy sikeres vállalkozás megalapozására |
|
|
2010. december 30. csütörtök, 03:00 |
„Az okos ember tanul a hibáiból, másokéból pedig karriert csinál”. Tonk Emil egyik kedvenc mondása jutott eszembe, amikor végiggondoltam, milyen hibákat követtem el, illetve láttam ügyfeleknél, másoknál idén, amelyek mindegyike egy-egy újévi fogadalmat kell(ene), hogy eredményezzen. A személyes szükségleteken túl érdemes cégvezetőként a vállalkozásra is meghatározni azokat a területeket, amelyeken minimum erősítünk, de ha szükséges, változtatunk!
|
Bővebben...
|
A legrosszabb vevő – vagy a legrosszabb értékesítő? |
|
|
2010. december 29. szerda, 03:00 |
Minden értékesítő álma a telefon, amit még decemberben kaptam: „Üdvözlöm Németh Úr, XY ajánlotta a Lépéselőnyt nekem, mert említette, hogy Önök foglalkoznak tárgyalási időpont egyeztetéssel, és azt a referenciát kaptam, hogy profin csinálják. Engem ez érdekel.”. Pár perc beszélgetés, és kölcsönös feltérképezés után, miután szóban tettem egy ajánlatot, annyit kérdezett akkori új vevő jelölt beszélgetőpartnerem: „Mit kell tennem, hogy belevágjunk?”. Mondanom sem kell, mennyire örültem. Aztán azóta is várom a visszahívását… Ahelyett, hogy őt szidnám, mennyire komolytalan cég, rádöbbentem ettől, miket hibáztam el értékesítőként, hogy elúszott a „nagy hal”.
|
Bővebben...
|
Az év legkülönösebb tárgyalása |
|
|
2010. december 28. kedd, 03:00 |
„Nem vesznek minket komolyan” – mondta nekem az idei év legtalányosabb tárgyalópartnerei közül az a hölgy, aki külföldi férjével próbált meg egy távol-keleti országból származó anyagot Európában értékesíteni. Mindezt úgy, hogy magyarul (is) alig-alig tudtuk közösen behatárolni, mit szeretnének, kinek értékesíteni, és miért jó az annak az új vevőnek. Pár jó tanács, hogy ne legyen Ön 2011-ben az év legkülönösebb értékesítője!
|
Bővebben...
|
EAR vs ETR |
|
|
2010. december 27. hétfő, 03:00 |
Kifogyhatatlan téma egy értékesítéssel foglalkozó cég életében, hogy munkatársai mennyire előzékenyek, mennyire lehet rájuk támaszkodni az új vevők és a bevétel megszerzése terén. Azt gondolom, nem is kívánhatnék jobbat senkinek 2011-re, mint hogy csak ETR munkatársai legyenek, egyikük se legyen EAR!
|
Bővebben...
|
Értékesítés az Ünnepek alatt |
|
|
2010. december 23. csütörtök, 03:00 |
Értékesítőnek lenni egész mást jelent, mint bármely más területen dolgozni. Ez sok szempontból igaz: aki a bevételért és a profitért közvetlenül felel, részesül is abból, így – ha ügyes – akár az első számú vezetőnél is jobban kereshet. A partnerlátogatások, üzleti partnerkeresési lépések miatt szabadabban osztja be mindennapjait, mint egy irodában dolgozó kollégája. És nem utolsósorban: az Ünnepek között is dolgozhat, dolgozik – amit előnyére is ki tud használni!
|
Bővebben...
|
A karácsonyi marketing titka |
|
|
2010. december 22. szerda, 03:00 |
Az év folyamán számtalan cikket írtam róla, mennyire érdemes előretervezni, tudatosan készülni, stratégiát meghatározni mind a marketing, mind az értékesítés területére. Többször kihangsúlyoztam az év vége közeledtével, hogy a szokásos „kapkodós” karácsonyi ajándékozás és üzenetváltások helyett mennyivel jobb egy már előre megtervezett és időben kivitelezett, tudatos karácsonyi akció. Persze a suszternek lyukas a cipője, és én is beleestem az egész éves okoskodás után a tipikus hibába: az utolsó pillanatban állt össze, kiknek szeretnénk, milyen típusú üdvözletet küldeni…
|
Bővebben...
|
Egészség és értékesítés |
|
|
2010. december 21. kedd, 03:00 |
Korai értékesítési mentorom mondta mindig: amikor az embernek szívpanasza van, és egy hiteles orvos felír egy orvosságot, nem mondjuk neki azt: „majd gondolkozom rajta, hívjon vissza egy hét múlva”, vagy hogy „az idei egészségre szánt keretünket már kimerítettük, térjünk rá vissza jövőre”, vagy hogy „ezt meg kell konzultálnom házon belül, és még bekérünk 3 ajánlatot”. Ezek helyett hanyatt-homlok rohanunk a patikába, elkezdjük szedni az orvosságot, és bizakodunk a gyors gyógyulásban. Hogy hasznosítható mindez a vállalkozás értékesítésében és marketingjében?
|
Bővebben...
|
A megfelelő emberekkel épít üzleti kapcsolatokat? |
|
|
2010. december 20. hétfő, 03:00 |
Találkoztam múlt héten valakivel, aki abba a csoportba tartozik, akikkel folyamatosan ápolom üzleti kapcsolataimat. Amikor elmesélte, mivel is foglalkozik pontosan, azt tanácsoltam neki, hogy váltson csoportot, mert nem mi vagyunk számára és üzlete számára a megfelelőek. Kozmetikumokat értékesített, és a csoportban csupa tanácsadó és üzleti szolgáltatást nyújtó vállalkozás volt.
|
Bővebben...
|
Álmok vs üzleti eredmények |
|
|
2010. december 20. hétfő, 03:00 |
Az elmúlt években meg sem tudom számolni, hány olyan üzletemberrel találkoztam, akik tele voltak jobbnál jobb ötletekkel, melyek mindegyike – állításuk szerint – milliárdokat hoz(hatna) a konyhára, mégsem teszi. Közülük nem egy a mai napig egy főállásban sínylődik, amit nem szeret, és egyre sértettebben hangoztatja, mennyire nem érti meg őt a világ – miközben a nagy ötletekből nem lesz semmi. Mi különbözteti meg az álmodozókat, és a sikeres vállalkozást megalapozókat?
|
Bővebben...
|
A bevétel erősíti a szabályt |
|
|
2010. december 15. szerda, 03:00 |
Év vége van, hideg, a hó is esik (időnként), és már mindenki a Karácsonyra készül, zárja le az üzleti feladatait. Ilyenkor már a fű sem nő, nagyon nehéz elérni bárkit, pláne új vevőket találni. A marketing és értékesítés már a következő évvel foglalkozik, és amit eddig nem sikerült elérni, az már marad is jövőre. Legalábbis így gondolkozik az üzleti partnerkereséssel foglalkozók zöme – de hogy lehet ilyen körülmények között mégis eredményesnek lenni, bevételt elérni?
|
Bővebben...
|
|