Stallone, avagy az üzleti partnerkeresés titka |
|
|
2010. június 24. csütörtök, 04:14 |
Mi köze Sylvester Stalloné-nak az új vevők megszerzéséhez? Több, mint elsőre gondolná: a sztár története példát mutat minden üzleti partnerkereső számára is.
|
Bővebben...
|
Együttműködés, vagy verseny? |
|
|
2010. június 23. szerda, 03:00 |
„Kerüld a versenyt” – írta Courtney Sperlazza egyik cikkemre válaszul, de ki is fejtette: „Nem úgy értem, hogy kerüld a versenytársaidat. Kerüld a versenykedés gondolatát! Bárkivel együtt tudsz működni. Még akkor is, ha azonos iparágban vagytok, van olyan, amit ő jobban tud, mint te, és fordítva. Mi ezeket a pontokat lehetőségeknek hívjuk!”
|
Bővebben...
|
Hogyan kezeljük az ügyfél kifogásait I.rész |
|
|
2010. június 23. szerda, 03:00 |
Cikkünk példákkal fogja illusztrálni azon helyzeteket, melyek elkerülhetetlenek egy akár telefonbeszélgetés, akár egy egy tárgyalás során. Ha jól kezeljük az ügyfél kifogásait, ezen momentumok sem akadályozhatják meg egy szerződés létrejöttét.
|
Bővebben...
|
Hogyan készüljünk fel egy tárgyalásra?- A tárgyaláson II. rész |
|
|
2010. június 21. hétfő, 03:00 |
Mire érdemes még figyelni egy ügyféllel való tárgyalás közben? Sok üzletkötő hibája, hogy rengeteget tud beszélni a termékről. Megemlíti annak minden apró előnyét és bizonygatja, hogy ennél nincs is jobb a földön. Emberünk meg lehet, hogy szépen, tagoltan és udvariasan beszél, a bökkenő csupán ott van, hogy ez az ügyfelet egyáltalán nem érdekli.
|
Bővebben...
|
Hogyan készüljünk fel egy tárgyalásra?- A tárgyaláson |
|
|
2010. június 18. péntek, 03:00 |
„Minden amit mondunk, legyen igaz, de nem minden igazat kell elmondanunk!”
Ez annyit tesz, hogy természetesen egy ügyfélnek sem szabad hazudnunk, hiszen az igazság az esetek többségében mindig kiderül és az üzleti életben könnyen padlóra kerülhetünk egy apró füllentés miatt. Azonban! Ha egy terméknek vagy szolgáltatásnak van egy kellemetlenebb hátulütője, illetve hátránya mely annyira nem lényeges, - ennek ellenére ügyfelünk nem biztos, hogy motiváltabb lenne ezen információk tudatában, - ha Ő nem kérdez rá, nem feltétlenül kell megemlítenünk.
|
Bővebben...
|
Tippek, tanácsok a tárgyalás sikeréért |
|
|
2010. június 17. csütörtök, 03:00 |
Mikor időpontot egyeztetünk egy potenciális ügyfél jelölttel, érdemes megkérdezni, hogy ő e az egyedüli döntéshozó a családban, illetve megbeszéli e pénzügyi döntéseit valakivel!? Ha igen, mindenképp úgy egyeztessük le találkozónkat, hogy a döntéshozatalban szerepet játszó összes személy jelen legyen.
|
Bővebben...
|
Távirányított eladás |
|
|
2010. június 15. kedd, 03:00 |
Elég régi sztori az alábbi, de amikor meghallottam, időszerűnek tartottam – az értékesítésben legalábbis lehet alkalmazni lényegében bármikor.
|
Bővebben...
|
Hogy NE tárgyaljon egy potenciális új vevővel? |
|
|
2010. június 11. péntek, 03:00 |
Aki értékesítéssel, marketinggel foglalkozik, tudja, hogy a vevőnek mindig igaza van. Ez elméletben szép és jó, de persze előfordul, hogy eljutunk arra a pontra, ahol inkább megmondanánk a kedves ügyfélnek, hogy inkább nem szeretnénk vele dolgozni. Ezt meg is lehet tenni, de álljon itt néhány példa, hogy NE.
|
Bővebben...
|
Hogy segítheti az okos online marketing az értékesítést? |
|
|
2010. június 09. szerda, 03:00 |
A pénzkeresés fogalma mióta világ a világ mindig is arról szólt, hogy eladj valamit. Mindegy mit értékesítesz, egy terméket, egy szolgáltatást, vagy akár csupán az időbe fektetett munkádat, honoráriumra gazdasági szempontból kizárólag ezen 3 dolog fejében számíthatsz.
|
Bővebben...
|
A megfelelő emberekkel találkozik az üzleti partnerkeresés, kapcsolatépítés, networking során? |
|
|
2010. június 09. szerda, 03:00 |
A minap egy elismert cég tulajdonosával beszélgetve ő így szólt: „Tudom, hogy a networking az üzleti kapcsolatépítésről és nem a direkt eladásról szól, de soha nem a megfelelő emberekkel találkozom”. Megkérdeztem, kik a megfelelő emberek számára, és megpróbálta elmagyarázni. Elég összetettnek találta, és el is kalandozott kicsit a témában.
|
Bővebben...
|
|
A bolti értékesítés segítése |
|
|
2010. június 08. kedd, 03:00 |
Épp a minap néztem meg Spielberg egyik közeli jövőben játszódó filmjét, a Különvélemény-t. Nekem,- mint az üzleti világban, értékesítésben mozgó embernek -, nagyon tetszik az a jelenet, amikor Tom Cruise egy bevásárlóközpontban sétálgat és a különböző üzletek hírdetései sorra köszöntik őt, valamint személyre szabott ajánlatokkal bombázzák, tudván azt, hogy például 2 hete vett új öltönyéhez, tökéletesen illene egy nemrég érkezett szép, vörös nyakkendő.
|
Bővebben...
|
Hogy működik valójában az üzleti partner keresés, a networking? |
|
|
2010. június 07. hétfő, 03:00 |
Az ember találkozik olyan üzletemberekkel, akik – úgy tűnik – ösztönösen építenek kapcsolatot. Olyan, mintha az emberek vonzódnának hozzájuk, rendszeresen áramlik érdeklődés feléjük és üzletük felé. Nem küzdenek a hideghívásokkal az értékesítésben. Idejük java részét támogatóik és ajánlóik szűk körével töltik, kevesebb energiát fordítva új kapcsolatok építésére. Aktív résztvevői, vezetői és tanácsadói az így összeállt kapcsolatépítő csapataiknak.
|
Bővebben...
|
Hogyan készüljön fel egy üzleti tárgyalásra? |
|
|
2010. június 07. hétfő, 03:00 |
Először is tisztázzuk le magunkban a tárgyalás előtt, hogy jó úton járunk kiszemelt, esetlegesen leendő üzleti partnerünk megnyerését illetően. Egyet már biztosan tudunk. Az érdeklődését sikerült felkeltenünk telefonbeszélgetésünkkor, hiszen ha ez nem így lenne, ő most nem találkozna velünk.
|
Bővebben...
|
Az érdeklődési kör haszna az üzletben / kapcsolatfelvételi tanácsok |
|
|
2010. június 04. péntek, 03:00 |
Mindig érdeklődve néztem az amerikai filmekben azokat a jeleneteket, amikor a menő üzletemberek egy-egy projekthez az üzleti partner keresést némi golffal, tenisszel kötik egybe, vagy egy kényelmes luxusjachton kártyázva. Két dologra is rávilágítanak ezek a jelenetek, amelyeket – ha nem is feltétlenül a zöld gyepen, a salakon, vagy a tengeren – minden vállalkozó meg tud valósítani.
|
Bővebben...
|
Hogy készüljünk fel egy hideghívásra? |
|
|
2010. június 03. csütörtök, 03:00 |
Ha elfogynak ajánlásaink, minden bizonnyal egyszer rákényszerülünk erre a még hangzásban is szó szerint dermesztő tevékenységre, a hideghívásra.
|
Bővebben...
|
Győzni sohasem könnyű az üzletben – de megpróbálni érdemes! |
|
|
2010. június 03. csütörtök, 03:00 |
Nagybátyám sikeres vállalkozó, és még kicsi voltam, amikor az irodájában járva egy karikatúrára lettem figyelmes az asztala felett. Egy nagy ragadozó madár tart a csőrében egy elrabolt kis madarat, aki a végét járja. A felirat mégis ez: „SOHA NE ADD FEL!”.
|
Bővebben...
|
Óriási üzlet és a NASA |
|
|
2010. június 02. szerda, 03:00 |
Beszélgettem a közelmúltban egy üzletben, boltban dolgozó értékesítővel, aki elmesélte, a cége milyen jól megy: rengetegen keresik meg őket. Elmondta, épp olyan akciójuk van, hogy akárki jöhet, aki szeretne vásárolni. Belegondoltam, mekkora üzlet is ez – de vajon mit tegyen az a vállalkozó, akinek a piacán ez nem így megy? Olyan ez, mint a NASA és a szovjet űrkutatás versenye a hidegháborúban: az USA mérnökei és űrhajósai ahhoz szoktak hozzá, hogy minden rendelkezésre áll, míg Gagarinéknak rengeteg kreatív ötletre volt szükségük az életben maradáshoz.
|
Bővebben...
|
Mátyás király és az eladás |
|
|
2010. június 01. kedd, 03:00 |
Egyik ismerősöm korábban értékesítési tréningeket tartott, és ő mesélte el ezt az aranyos példát, ami az eladás lényegét mutatja meg: az új vevő (pontosabban összefoglalva: A Vevő) lehet olyan, mint Mátyás király, azaz lehet, hogy álruhában érkezik.
|
Bővebben...
|
Az üzlet csak matek kérdése? |
|
|
2010. május 31. hétfő, 03:00 |
Egyik ismerősöm szerint nincs lehetetlen igény egy megrendelőtől, „minden csak matek kérdése”. Azaz ha megfizetik, ő bevállalja az extrém feladatokat is (a jó ízlés és a törvények keretei között). Egy másik üzletember barátom mesélte, hogy volt, hogy a megbízója részére egy társasjátékért utazta be a fél országot. Persze az ügyfél mindenek előtt, de hol húzzuk meg a határt?
|
Bővebben...
|
Kísért a múlt a bolti értékesítésben |
|
|
2010. május 28. péntek, 03:00 |
Pár évtizedig ahhoz szokott a magyar vásárlói réteg, hogy „Nincs.” a válasz, bármit is keressen az üzletekben. Ezt követően ránk szakadt a Kánaán, és a 90-es évek eleje óta nyugati színvonalú termékekhez juthatunk hozzá itthon is. A régi, „bevált” eladói technikák viszont már nem elég hatékonyak. Hogy lehet akkor több eladást elérni egy boltban?
|
Bővebben...
|
|