A vendég nem ügyfél? |
|
|
2010. július 23. péntek, 03:00 |
Az ember lépten-nyomon lát olyan példákat, melyekből rengeteget tud tanulni. Távol álljon tőlem, hogy a hazai strandok ügyfélkezelő stílusát kritizáljam, de találtam egy érdekes olasz – magyar vendéglátói ellenpontot, hogy nem kellene, és hogy kellene az új vevőkkel és régi vevőkkel foglalkozni.
|
Bővebben...
|
Üzlet rendelésre |
|
|
2010. július 22. csütörtök, 03:00 |
Próbálta már, milyen érzés, ha csak jön az üzlet, érkeznek a megrendelések, és mindezért nem kell küzdeni? Megtapasztalta már, milyen biztonságban tudni a következő 6-12 hónapot a cégben? Egy biztos módszerről olvashat cikkünkben, hogy elérje ezt az állapotot.
|
Bővebben...
|
Az üzletkötés sebességi világrekordja |
|
|
2010. július 21. szerda, 03:00 |
Egy üzleti reggeli egyik résztvevője mesélte ezt a történetet, ami példamutató minden értékesítéssel, marketinggel foglalkozó ember számára, és talán az új vevő megszerzésének egyik csúcsa! A hölgy elmondása szerint egy kiállításra volt hivatalos, ahová (a megnyitóra) késve érkezett. Ez önmagában nem pozitívum, viszont így egy másik üzletasszony mellé tudott már csak állni, aki kedvesen rámosolygott – hiszen alig egy perccel azelőtt ért oda ő maga is. Ezzel kialakult egy „egy csónakban evezünk” affinitás már az első pillanatban.
|
Bővebben...
|
Nyári akció vagy szakmai akció? |
|
|
2010. július 20. kedd, 03:00 |
Egyik ügyfelemmel beszélgettünk, mi segíti jobban az értékesítést: egy „nyári” akció, vagy egy adott tevékenységre, szakmára vonatkozó akció, ha az uborkaszezonban szeretné felpörgetni az értékesítését?
|
Bővebben...
|
Értékesítés + csoki |
|
|
2010. július 16. péntek, 03:00 |
Volt főnököm kedvenc mondása: „Az kap csokit, aki kér!”. Szerintem is nagyon jól kifejezi a lényeget, azaz ha valaki élelmes és él a lehetőségekkel, az sikeres és eredményes lesz az üzletben is. Mitől lesz hát sikeres egy értékesítő?
|
Bővebben...
|
A hatalmas hiba, amitől a networking nem működik |
|
|
2010. július 14. szerda, 05:23 |
Andy Lopata megkért a közelmúltban, hogy írjak egy cikket, mitől NEM működik a kapcsolatépítés. Ahogy kutattam a témában, és összefoglaltam a tapasztalataimat, rájöttem, hogy valójában egy HATALMAS hiba létezik.
|
Bővebben...
|
Mire nem jó egy ingyenes cégjegyzék? |
|
|
2010. július 13. kedd, 07:54 |
Első főnököm a klasszikus mikrovállalkozó megtestesítője volt (tisztelet a kivételnek): körülötte forgott a cég, mindent kontrollálni akart, és minden kiadást négyszer gondolt meg. Így jutottunk el oda, hogy a marketingre – ami az értékesítést kellene, hogy húzza maga után – egy Forintot sem akart költeni, és rábukkantunk az ingyenes cégtárak világár
|
Bővebben...
|
Kimenő kapcsolatok számának bővítése – nyári tippek a sikeres vállalkozáshoz |
|
|
2010. július 12. hétfő, 03:00 |
Uborkaszezon, kevés vevő, csökkenő árbevétel – mi a teendő? Tegyük fel, nem szeretné lehúzni a rolót – a Lépéselőny összegyűjtötte a legműködőképesebb tippeket a gazdaságból! Előrevettünk a „trendibb”, manapság jobban használható lehetőségeket, de nem feledkeztünk meg a klasszikus módszerekről sem.
|
Bővebben...
|
Ügyfélszerzési tippek vállalkozóknak |
|
|
2010. július 06. kedd, 03:00 |
Korábbi cikkeinkben beszéltünk már a hagyományos ügyfélszerzési módokról. „Ajánláskérés, reklámozás, hideghívás és a többi.....”Most nézzük mely milyen egyéb lehetőségeink vannak az ügyfélvadászatra. Hogyan tehetünk szert üzleti partnerekre, a mindennapi tevékenységek űzése alatt?
|
Bővebben...
|
Mire nem jó egy ingyenes cégjegyzék? |
|
|
2010. július 05. hétfő, 03:00 |
Első főnököm a klasszikus mikrovállalkozó megtestesítője volt (tisztelet a kivételnek): körülötte forgott a cég, mindent kontrollálni akart, és minden kiadást négyszer gondolt meg. Így jutottunk el oda, hogy a marketingre – ami az értékesítést kellene, hogy húzza maga után – egy Forintot sem akart költeni, és rábukkantunk az ingyenes cégtárak világára.
|
Bővebben...
|
|
Üzleti kommunikáció ki, új vevő be |
|
|
2010. július 02. péntek, 04:21 |
Hogy lehetne több a bevételem? Mit kéne tennem, hogy az üzleti partnerkeresés sikeresebb legyen? Mitől válik a marketingem, az értékesítésem hatékonnyá? Ezeknek a kérdéseknek különböző változatai nap, mint nap több millió vállalkozót foglalkoztatnak világszerte. Mi a közös nevező azokban, akik már elégedetten a bevételt számolják, és már nem fő a fentiek miatt a fejük?
|
Bővebben...
|
Mit tegyünk, ha reklamál az ügyfél? |
|
|
2010. július 01. csütörtök, 03:00 |
Az egyik legrosszabb esemény, mely bekövetkezhet cégünk életében, az az ügyfélreklamáció. Ez bevétel kieséshez, profit veszteséghez és egyéb kellemetlenségekhez vezethet. Ha eljutottunk eddig a pontig, az adott ügyfél valószínűleg nem azt kapta, amit eredetileg szeretett volna, vagy amit ígértünk neki. Alapjában véve megrendült valószínűleg belénk fektetett bizalma és innen már roppant nehéz azt visszacsalogatni.
|
Bővebben...
|
Kreatív utak az új vevőkhöz |
|
|
2010. július 01. csütörtök, 03:00 |
Egyik partnerem speciális területen dolgozik, és nagyon nehezen találja csak meg azokat, akik célcsoportjába tartoznak. Munkatársa mesélte az alábbi történetet, ami szerintem minta, hogy tud egy kisvállalkozás kreatívan keresni új vevőket.
|
Bővebben...
|
Mire figyeljünk még a tárgyalás és a telefonálás alatt? II. |
|
|
2010. június 30. szerda, 03:00 |
A személyes kommunikáció alatt a belőlünk áradó információ 55%-át testünk „beszédével” adjuk át. Ez ránk, valamint beszélgetőpartnerünkre egyaránt igaz. Ha titkol előttünk valamit, ha szavakkal nem szeretne velünk megosztani egyes dolgokat, testbeszédéből könnyen tudunk erre következtetni.
|
Bővebben...
|
A Kulcs az eladáshoz |
|
|
2010. június 29. kedd, 03:00 |
Az igazán sikeres értékesítők tudják: a tartós üzlet alapja egy ügyfél számára kiváló megoldást adni olyan problémákra, amelyek gyötrik már egy ideje. Az egész értékesítés, és tárgyalástechnika lényege az, hogy az ügyféllel közösen megtaláljuk azokat a területeket, amelyek valójában problémát jelentenek számára, hogy azzal a megoldással tudjunk szolgálni, amire szüksége van, ami érdemi előrelépést jelent majd neki.
|
Bővebben...
|
Mire figyeljünk még a tárgyalás és a telefonálás alatt? I. rész |
|
|
2010. június 29. kedd, 03:00 |
A múlt heti cikksorozat gondolatmeneteinket folytatva nézzük meg, mire érdemes még figyelni egy üzleti találkozó alkalmával
|
Bővebben...
|
A hasbeszélő és az okos értékesítő közti különbség |
|
|
2010. június 28. hétfő, 03:00 |
Értékesítő és értékesítő közt is lehet akkora különbség, mint pék és ügyvéd között. Még kettejük céljai is lehetnek teljesen mások, hiszen míg az egyik, gyors jutalék fejében próbálja rábeszélni ügyfelét az adott termék megvásárlására annak ajnározása közben, míg a másik, gondolva ügyfele és saját jövőjére is, tanácsadó jelleggel próbálja felmérni kuncsaftja igényeit és megtudakolni, mire van szüksége most és nagyon nem utolsó sorban, mire lehet még szüksége a jövőben!?
|
Bővebben...
|
Ügyfélszerzési tippek vállalkozóknak |
|
|
2010. június 25. péntek, 04:42 |
Előző cikkeinkben beszéltünk már a hagyományos ügyfélszerzési módokról. „Ajánláskérés, reklámozás, hideghívás és a többi.....” Most nézzük mely milyen egyéb lehetőségeink vannak az ügyfélvadászatra. Hogyan tehetünk szert üzleti partnerekre, a mindennapi tevékenységek űzése alatt?
|
Bővebben...
|
Az üzleti partner keresés hiányzó összetevője |
|
|
2010. június 25. péntek, 04:19 |
A hét elején egy napot kollégákkal és ügyfelekkel töltöttem. A nap célja az volt, hogy kidolgozzuk, hogy hogy tudunk egymásnak segíteni, illetve az ügyfelekkel azt vizsgáltuk, hogy tudjuk egymás üzletét erősíteni kapcsolatrendszerünk megosztásával. A találkozót azért szerveztük, hogy általános célkitűzéseinket szem előtt tartsuk kölcsönösen, miközben jól is éreztük magunkat.
|
Bővebben...
|
Hogyan kezeljük az ügyfél kifogásait II. |
|
|
2010. június 24. csütörtök, 04:27 |
Nézzünk meg egy következő kifogáshelyzetet. Tegyük fel, hogy teljes körű pénzügyi tanácsadással foglalkozunk és így szól hozzánk valaki a telefonba: A:. „Nekem erre nincs pénzem!” B:. „Szomorúan hallom, hogy anyagi gondokkal kűzd, azonban van egy jó hírem. Én pont abban tudok Önnek segíteni, hogyan lehet több pénze akár hiteleinek összevonásával, állami támogatások, adókedvezmények igénybevételével, pénzügyeinek optimalizálásával. Szolgáltatásunk pénzbe nem kerül, személyes találkozónk kötelezettség mentes.”
|
Bővebben...
|
|