2010. június 07. hétfő, 03:00 |
Az ember találkozik olyan üzletemberekkel, akik – úgy tűnik – ösztönösen építenek kapcsolatot. Olyan, mintha az emberek vonzódnának hozzájuk, rendszeresen áramlik érdeklődés feléjük és üzletük felé. Nem küzdenek a hideghívásokkal az értékesítésben. Idejük java részét támogatóik és ajánlóik szűk körével töltik, kevesebb energiát fordítva új kapcsolatok építésére. Aktív résztvevői, vezetői és tanácsadói az így összeállt kapcsolatépítő csapataiknak.
|
Bővebben...
|
2010. június 07. hétfő, 03:00 |
Először is tisztázzuk le magunkban a tárgyalás előtt, hogy jó úton járunk kiszemelt, esetlegesen leendő üzleti partnerünk megnyerését illetően. Egyet már biztosan tudunk. Az érdeklődését sikerült felkeltenünk telefonbeszélgetésünkkor, hiszen ha ez nem így lenne, ő most nem találkozna velünk.
|
Bővebben...
|
2010. június 04. péntek, 03:00 |
Mindig érdeklődve néztem az amerikai filmekben azokat a jeleneteket, amikor a menő üzletemberek egy-egy projekthez az üzleti partner keresést némi golffal, tenisszel kötik egybe, vagy egy kényelmes luxusjachton kártyázva. Két dologra is rávilágítanak ezek a jelenetek, amelyeket – ha nem is feltétlenül a zöld gyepen, a salakon, vagy a tengeren – minden vállalkozó meg tud valósítani.
|
Bővebben...
|
2010. június 03. csütörtök, 03:00 |
Nagybátyám sikeres vállalkozó, és még kicsi voltam, amikor az irodájában járva egy karikatúrára lettem figyelmes az asztala felett. Egy nagy ragadozó madár tart a csőrében egy elrabolt kis madarat, aki a végét járja. A felirat mégis ez: „SOHA NE ADD FEL!”.
|
Bővebben...
|
2010. június 01. kedd, 03:00 |
Egyik ismerősöm korábban értékesítési tréningeket tartott, és ő mesélte el ezt az aranyos példát, ami az eladás lényegét mutatja meg: az új vevő (pontosabban összefoglalva: A Vevő) lehet olyan, mint Mátyás király, azaz lehet, hogy álruhában érkezik.
|
Bővebben...
|
2010. május 28. péntek, 03:00 |
Pár évtizedig ahhoz szokott a magyar vásárlói réteg, hogy „Nincs.” a válasz, bármit is keressen az üzletekben. Ezt követően ránk szakadt a Kánaán, és a 90-es évek eleje óta nyugati színvonalú termékekhez juthatunk hozzá itthon is. A régi, „bevált” eladói technikák viszont már nem elég hatékonyak. Hogy lehet akkor több eladást elérni egy boltban?
|
Bővebben...
|
2010. május 27. csütörtök, 09:36 |
Az elmúlt évek egyik meghatározó filmje egy cégvezető, értékesítési vagy marketing szakember, vagy gazdasági döntéshozó számára véleményem szerint a „Boldogság nyomában”. Mit tanít meg egy ember története, aki minden nehézség ellenére, amikor nem ment az eladás, és nyomorgott, akkor is a célját követte, és soha nem adta fel?
|
Bővebben...
|
2010. május 25. kedd, 03:00 |
Az egyik legszebb mondás, amit életemben hallottam, ez: „Minden művészet muzsika szeretne lenni”. Persze ezzel lehet vitatkozni, mégis számomra szép megfogalmazás. Az üzleti partner keresés területén ezt úgy értelmezném: minden üzleti partnerkeresés és marketing valójában értékesítés szeretne lenni – de milyen egy igazán jó értékesítési szakember, akinek az új vevő keresés már muzsika?
|
Bővebben...
|
2010. május 21. péntek, 03:00 |
„Felgyorsult a világ, az üzlet a Neten köttetik” „A marketing és az eladás, így a bevétel és a profit a Neten zajlik és keletkezik” „A gazdaság meghatározó része már az Internettől függ” Ilyen és hasonló klisékkel oldalakat lehetne teleírni. De van ennek egy másik oldala is: az Internet nem csak összeköti a modern embereket.
|
Bővebben...
|
2010. május 20. csütörtök, 03:00 |
... ma suszter lennék Soponyán, szól a régi vicc a messzire származott egykori suszterinasról, aki analfabéta lévén eredeti szakmájában nem maradhatott, így elvándorolt, és józan paraszti ésszel vagyonos emberré küzdötte fel magát Amerikában. Akkor mire is jó az elméleti tudás, ha nem használja az ember?
|
Bővebben...
|
|
2010. június 07. hétfő, 03:00 |
A mondás szerint egy szeget nem vertek be egy patkóba rendesen, így a patkó kilazult, a ló megbotlott és a lovasa leesett egy döntő pillanatban, így a csatát elvesztették és a háború is elveszett. Ha nem is pontosan idéztem, a lényeget kifejezi: egy terv, egy szervezet, egy cég sikere a legapróbb részleteken múlik.
|
Bővebben...
|
2010. június 04. péntek, 03:00 |
A közelmúltban egy üzletember-találkozón valaki felvetette, hogy túl sok networkinget csinál, túl sok üzleti partnerkeresést folytat. Létezik, hogy túlzásba lehet vinni ezt a kapcsolatépítést?
|
Bővebben...
|
2010. június 03. csütörtök, 03:00 |
Ha elfogynak ajánlásaink, minden bizonnyal egyszer rákényszerülünk erre a még hangzásban is szó szerint dermesztő tevékenységre, a hideghívásra.
|
Bővebben...
|
2010. június 02. szerda, 03:00 |
Beszélgettem a közelmúltban egy üzletben, boltban dolgozó értékesítővel, aki elmesélte, a cége milyen jól megy: rengetegen keresik meg őket. Elmondta, épp olyan akciójuk van, hogy akárki jöhet, aki szeretne vásárolni. Belegondoltam, mekkora üzlet is ez – de vajon mit tegyen az a vállalkozó, akinek a piacán ez nem így megy? Olyan ez, mint a NASA és a szovjet űrkutatás versenye a hidegháborúban: az USA mérnökei és űrhajósai ahhoz szoktak hozzá, hogy minden rendelkezésre áll, míg Gagarinéknak rengeteg kreatív ötletre volt szükségük az életben maradáshoz.
|
Bővebben...
|
2010. május 31. hétfő, 03:00 |
Egyik ismerősöm szerint nincs lehetetlen igény egy megrendelőtől, „minden csak matek kérdése”. Azaz ha megfizetik, ő bevállalja az extrém feladatokat is (a jó ízlés és a törvények keretei között). Egy másik üzletember barátom mesélte, hogy volt, hogy a megbízója részére egy társasjátékért utazta be a fél országot. Persze az ügyfél mindenek előtt, de hol húzzuk meg a határt?
|
Bővebben...
|
2010. május 28. péntek, 03:00 |
Üzleti partnerek között, vagy üzleti partnerkeresés céljából kiváló marketing eszköz a telefon. A gazdaság minden szereplője számára fontos, hogy információkat szolgáltasson partnereinek, ügyfeleinek.
|
Bővebben...
|
2010. május 26. szerda, 03:00 |
Van, amivel az ember tud versenyezni, és van, amivel nem. Számtalan kisvállalkozó ismerősömtől hallottam már, mennyire megnehezítette dolgukat egy-egy multi megjelenése, az értékesítés milyen igazságtalan harccá vált számukra. A Lépéselőny üzleti közösség szakmájában egy kollégám mesélt hasonló példát, mely szerint Kínában valóságos „kattintóbrigádok” dolgoznak egy-egy honlap látogatottságának növelésén, függetlenül a valós kereslettől… Mit tehet az ember ilyen versenykörülmények között?
|
Bővebben...
|
2010. május 24. hétfő, 03:00 |
A Magyar Marketing Szövetség gondozásában megjelenő könyv fejezeteiből mazsoláztunk az Lépéselőny Virtuális Irodaház olvasói számára. A könyv az árpolitikának egy egész fejezetet szentelt. „Az árpolitika lényege a „jó ár kialakítása”.” –olvasható. A kérdés az, hogyan? Ismernünk kell hozzá az ár funkcióit, fajtáit, figyelembe kell venni az árképzés elveit és formáit. Tudatos az Ön cégében az árdifferenciálás, vevői árérzékenység és ártárgyalás és-ellenőrzés? A könyvből mindezt megismerheti. Dr. Kandikó József Árpolitika: vevő és eladó eredményes kompromisszuma! című írásából két részletben közlünk ízelítőt.
|
Bővebben...
|
2010. május 21. péntek, 03:00 |
A Tőzsdeász.hu 2010. május 11-én megjelent cikkében foglalkoztam azzal, hogyan lehet görög részvények árfolyamát ábrázolni. A dolog aktualitását az adta, hogy az utóbbi időben óriási mozgások voltak a görög részvények árfolyamában, és az extra profit lehetősége miatt sokakat érdekel.
|
Bővebben...
|
2010. május 20. csütörtök, 03:00 |
A telefon nem csak arra jó, hogy csevegjünk, beszélgessünk. Komoly és igen hatékony eszköz arra, hogy vállalkozásunkról, termékeinkről, szolgáltatásainkról, esetleg konkurenseinkről információkat kapjunk az üzleti kommunikáció során. A telefon olcsó és hatékony eszköz arra, hogy kérdéseket tegyünk fel és a kapott válaszok alapján mérlegeljünk, döntsünk.
|
Bővebben...
|
|